Galdestensanfald ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. marts 2013

LBK

morethanperfect skriver:

Sidder også på toilettet hver gang .. Undskyld detaljerne 

Får det simpelthen så dårligt .. 

Ringer til min læge i morgen

Ja det ville da være dumt andet... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2013

grinny

Fik fjernet min galdeblære for snart en måned siden, men har haft det i mange år. I starten havde jeg ikke så mange anfald og derfor troede jeg faktisk det var rygproblemer de gange det gjorde ondt (mit strålede rigtig meget om i skulderbladet), men de sidste 6 måneder inden operationen fik jeg virkelig mange anfald og jeg troede virkelig, som mange andre siger, at jeg skulle dø!!

Aldrig i mit liv har jeg haft så mange smerter! Mit varede 5-6 timer og smertestillende virkede overhovedet ikke! 

Du skal virkelig gå til lægen, operationen er det bedste der er sket for mig 

Anmeld

20. marts 2013

morethanperfect

grinny skriver:

Fik fjernet min galdeblære for snart en måned siden, men har haft det i mange år. I starten havde jeg ikke så mange anfald og derfor troede jeg faktisk det var rygproblemer de gange det gjorde ondt (mit strålede rigtig meget om i skulderbladet), men de sidste 6 måneder inden operationen fik jeg virkelig mange anfald og jeg troede virkelig, som mange andre siger, at jeg skulle dø!!

Aldrig i mit liv har jeg haft så mange smerter! Mit varede 5-6 timer og smertestillende virkede overhovedet ikke! 

Du skal virkelig gå til lægen, operationen er det bedste der er sket for mig 

Okay .. 

ville godt nok være ked af drt hvis jeg skulle ha en operation øv øv .

Anmeld

20. marts 2013

Faith

Min mor havde nogle meget slemme anfald da hun var yngre. Hun kunne ligge i sin seng og skrige, så ondt gjorde det

Det endte med hun fik fjernet 12 store galdesten. Ved ikke om man gør det mere, eller om man går ind og knuser dem

Men synes da din læge bør få dig undersøgt inden han bare udskriver smertestillende til dig.

Anmeld

20. marts 2013

Aabye

Hvis du er nervøs for galdesten er det bare med at komme afsted til en læge så hurtigt som muligt.. Jeg var ved at miste livet af det!.. Mit udviklede sig til betændelse som satte sig på bugspytkirtlen... Herefter gik der så koldbrand i det.. :/ Det er dog sjældent at det kommer så langt når man er ung.. Men det KAN ske.. Afsted med dig..

Anmeld

20. marts 2013

Aabye

Btw.. Operationen foregår med kiggert og du kan være hjemme dagen efter du har fået foretaget operationen.. Nogen kommer endda hjem samme dag.. 

Anmeld

20. marts 2013

Jakob'sMor

morethanperfect skriver:

Er der nogle der har haft det før ??

Jeg får sommetider nogle anfald hvor jeg har RIGTIG ondt i underlivet og det gør for det meste ondt i næsten 2 timer .. Jeg får kvalme og svedeture ..
Jeg var ved lægen med ondt i maven da det startede for 2 år siden ca. hvor jeg fik noget smertestillende for mavesmerter ..
Men nu hvor jeg har haft det i 2 år , tænker jeg bare om det mon er galdestensanfald ??

Er det alvorligt ??

Så vidt jeg kan læse mig frem til på nettet , vil lægen ikke gøre noget , andet end og give mig smertestillende .. Kan det virkelig være rigtigt ??? 

Håber der er en derude der kan gi mig svar 

Gladestes anfald giver smerter i den ovre højre del af maven og stråler om i ryggen!

Jeg fik det kort til efter min søn var født, i starten fik jeg også smertestillende, men sidste år i april fik jeg fjernet min galdeblære.

Synes ikke det lyder som gladesten, når du siger du har ondt i underlivet.

Men lægen det måske kan være din galdeblære?

Anmeld

20. marts 2013

morethanperfect

Jakob'sMor skriver:

Gladestes anfald giver smerter i den ovre højre del af maven og stråler om i ryggen!

Jeg fik det kort til efter min søn var født, i starten fik jeg også smertestillende, men sidste år i april fik jeg fjernet min galdeblære.

Synes ikke det lyder som gladesten, når du siger du har ondt i underlivet.

Men lægen det måske kan være din galdeblære?

Det er åbenbart forskelligt hvor man har ondt henne ..

Ringer til min læge nu . Skal nok lave en update .. 

Anmeld

20. marts 2013

grinny

morethanperfect skriver:

Okay .. 

ville godt nok være ked af drt hvis jeg skulle ha en operation øv øv .

Det er heller ikke sjovt når man skal opereres  Men heldigvis er det en kikkertoperation så man får ikke store ar, og jeg kom hjem samme dag 

Anmeld

20. marts 2013

Gaia

Galden og galdestens smerter sidder øverst i højre side lige under ribbene. Stråler ofte om i ryggen og anfaldene kan vare over 24 timer. Jeg fik fjernet min galdeblære efter flere år med galdesten og alvorlige tilfælde af galdeblære betændelse. Men kort sagt smerter I underlivet er ikke galdesten. Måske en gyn. Skulle konsulteres?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.