hvor mange børn har i, hvor mange skal i have og hvorfor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. marts 2013

Victoria2013

Jeg er gravid med mit første barn og kunne godt tænke mig at få ét mere, når hun er et par år gammel (antager jeg også har samme mening når barnet er kommet til verden)...

Jeg vil gerne have 2 børn, så hun har nogen at støtte sig til senere og ikke skal være enebarn. Jeg har selv to søskende som jeg er meget glad for. De har også begge fået ét barn og venter deres nr. 2 nu

Men nu må vi se. Kæresten ved dog godt jeg gerne vil have mere end ét barn, men tror han lige vil tage én af gangen og så se hvordan det går

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. marts 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

vi har en... en drøm om 4.. men realistiskt set ender vi nok med 2 vil i hvert fald gerne have en bror/søster til vores søn

Vi er begge vokset op med søskende og ved hvor fantastiskt det var og hvor underlige enebørnene var i vores klasser så ønsker at give vores søn glæden af at have søskende

Anmeld

19. marts 2013

Annette A

Her har vi 3 børn og vi er ret enige om at vi ikke skal have flere. Har altid ønsket mig tre børn og synes det er et godt antal. Samtidigt er vi så heldige at den ældste er 10 år, så han er jo ret selvkørende og en stor hjælp med de små søskende.

Kunne sagtens tænke mig flere børn for de er jo skønne, men der skal være tid og nærvær til dem alle og tænker desto flere desto sværere. Det er vigtigt de alle føler de bliver hørt og set nok. Samtidigt er der alt det praktiske med bolig og bil som lige nu passer perfekt til det antal børn vi har. Økonomi har også noget at sige, samt at hverdagen med børn og arbejde skal kunne hænge sammen.  

Anmeld

19. marts 2013

Alexander&Lærke

Jeg har 2 en af hver, og det er rigeligt til os. Min søn er sensitiv og der er så mange faktore som påvirker ham og det kan være svært at gøre noget med ham ude af huset  men også bare her hjemme, da han bliver påvirket negativt af det, det er krævende og hårdt. Så ofte der der rigeligt at se til bare med ham, men vi har også en pige på 1,5 som også kræver sit.  Så vist bedst at stoppe her mens overskuddet for det meste er der Til dem begge. Inden jeg fik mine børn var drømmen 3 Børn. 

Anmeld

19. marts 2013

Mink

1990h skriver:

Ja hvor mange børn har i nu?

og hvor mange ønsker i at få?

hvad er grunden til at i lige ønsker at få det antal børn.

her tænker jeg at nogle vil kun have en, andre 2-3-4. hvad grundene var?

Har den første på vej, kunne rigtig godt tænke mig 2 forholdsvis "hurtige" børn så de kan få en masse ud af hinanden intet er bedre end søskende kærlighed noget som jeg bestemt ikke vil have mit barn skal gå glip af  

Anmeld

19. marts 2013

modesty

vi har en... en drøm om 4.. men realistiskt set ender vi nok med 2 vil i hvert fald gerne have en bror/søster til vores søn

Vi er begge vokset op med søskende og ved hvor fantastiskt det var og hvor underlige enebørnene var i vores klasser så ønsker at give vores søn glæden af at have søskende

Ej undskyld, men helt ærligt. Synes du ikke at det er en anelse fordomsfuldt at skære enebørn over én kam fordi der har været nogle "underlige" nogen i jeres klasser.

Anmeld

19. marts 2013

dola

Da jeg var yngre skulle jeg jo have 4 som min mor(minsvigermor har 7), men tror nu jeg nøjes med 3, da de kan være på bagsædet..

Men kunne de alle være som Willy ville jeg ikke have noget imod et håndbold hold..

Når jeg får et "rigtigt" arbejde vil jeg have en til at komme og gøre rent 1-2 timer hveranden uge såjeg har weekenderne kun til mine unger!! tror det er penge derer godt givet ud..

Anmeld

19. marts 2013

Muhmi

Har to vidunderlige drenge som jeg elsker overalt på jorden...

Har sagt at jeg godt kunne tænke mig 4-5 stykker.. Meeen.. Hehe... Nu får jeg sat spiral i snart og så lader vi den virke som den skal i 5 år og så må vi se om jeg skal have sat en ny i eller om jeg vil have flere.... Manden vil også gerne have 3-4 stykker og vi kunne da begge to godt tænke os en pige.. Men jeg ved ikke om jeg orker det... Nu må vi se.. Men i hvertfald 1 mere tror jeg det bliver til

Vi vil ikke sætte en rigtig grænse, for vi aner det faktisk ikke

Anmeld

19. marts 2013

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Jeg har fået de to, dejlige børn, jeg skal have.

Jeg har tid og overskud til hver enkel af dem, og det ville jeg ikke have på samme måde, hvis jeg havde flere.

Jeg tænker også økonomisk. Med to børn kan vi tage ud at rejse, have luft i økonomien mm.

Jeg er alene med mine unger, og jeg har ingen planer om at ændre på det, men hvis jeg skulle have flere børn, ville jeg have brug for ekstra hænder (for slet ikke at tale om, at det kræver en mand at lave et barn mere )

Anmeld

19. marts 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
modesty skriver:

Ej undskyld, men helt ærligt. Synes du ikke at det er en anelse fordomsfuldt at skære enebørn over én kam fordi der har været nogle "underlige" nogen i jeres klasser.

tror du læser det anderledes end det er skrevet

mente bare at jeg som barn følte der var en forskel på dem der var enebørn og dem der havde søskende...

idag ved jeg ikke forskel når jeg møder andre så kan jo ikke sige hvordan de blev som voksne...

kan bare sige at det jeg oplevede mens jeg voksede op gjorde at jeg altid har vidste jeg ville have mere end et barn

(min ældste niece er enebarn og er virkelig min øjesten )

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.