Pas på facebook..!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.744 visninger
38 svar
0 synes godt om
23. juni 2009

Lusi

Min mand sagde igår han havde læst, at nu var forsikringsselskaberne også på facebook.

Så hvis du f.eks har skrevet derinde at du tager på ferie og du har indbrud, mens du har været væk, jamen så er der mulighed for de ik dækker..
Tjaa de gør jo sit for at slippe udenom..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juni 2009

xx

Tja ærlig talt synes jeg egentlig det er helt fint de ikke vil dække når man selv er skyld i at man har haft indbrud, hvilket jeg helt bestemt mener at man er, hvis man fortæller sådan nogle ting til "fremmede" mennesker, hvor ens fulde navn står og man kan findes på degulesider eller krak.

Jeg kan sommetider ikke lade være med at ryste lidt på hovedet af, hvor naive eller sommetider direkte dumme folk kan være..

Anmeld

23. juni 2009

Lusi

c skriver:

Tja ærlig talt synes jeg egentlig det er helt fint de ikke vil dække når man selv er skyld i at man har haft indbrud, hvilket jeg helt bestemt mener at man er, hvis man fortæller sådan nogle ting til "fremmede" mennesker, hvor ens fulde navn står og man kan findes på degulesider eller krak.

Jeg kan sommetider ikke lade være med at ryste lidt på hovedet af, hvor naive eller sommetider direkte dumme folk kan være..

Jaa, men kan så egentlig ik lige forstå hvordan de kan se ens profil..

Min er f.eks lukket, så alle ik kan gå ind og glo på den og sådan har langt de fleste det jo, MEN jeg har så også kun folk på som jeg kender..
Har dog lige to herinde fra, som jeg ik direkte kender, men tror nu ik de kunne finde på at begå indbrud i mit hjem

Kan så ikke forstå dem der bare tilføjer, bare for at tilføje folk. Gælder det nu om at have flest venner?
Men det må de jo om, men tvivler nu på IF (vores forsikringsselskab) kan gå ind og lure på mig..

Anmeld

23. juni 2009

Sweet1978

Er enig i det kan virke selvforskyldt, men nu er det jo kun dem man har godkendt som venner der kan se hvad man skriver. Og jeg har da ikke tænkt mig at godkende folk jeg ikke kender eller for den sags skyld et forsikringsselskab så de kan følge med. Nu er min lejlighed heldigvis aldrig helt forladt når jeg f.eks. er på weekend hos mine forældre o.lign. kæresten opholder sig som regler her fordi min lejlighed er større end hans.

Men jeg skriver det for at folk kan forstå hvis jeg ikke er online.

Anmeld

23. juni 2009

Lusi

Sweet1978 skriver:

Er enig i det kan virke selvforskyldt, men nu er det jo kun dem man har godkendt som venner der kan se hvad man skriver. Og jeg har da ikke tænkt mig at godkende folk jeg ikke kender eller for den sags skyld et forsikringsselskab så de kan følge med. Nu er min lejlighed heldigvis aldrig helt forladt når jeg f.eks. er på weekend hos mine forældre o.lign. kæresten opholder sig som regler her fordi min lejlighed er større end hans.

Men jeg skriver det for at folk kan forstå hvis jeg ikke er online.

Ja lige præcis det er kun ens venner der ved det, med mindre man jo bare tilføjer alt og alle, uden at kende dem..

Og om jeg fortæller mine venner at jeg skal på ferie, når jeg møder dem, over sms eller facebook, er vel underordnet..
Så kan de vel i sidste ende også forbyde én at tale med ens venner om det..
Altså kan godt se hensigten i det, men sgu ik når jeg tænker nærmere over det..

Anmeld

23. juni 2009

Hunhesten

Det har forsikringsselskaberne gjort længe og jeg synes da kun det er fornuftigt. De gør det for at opklare forsikringssvindel som jo nu engang er svindel og ikke bør belønnes med en kontant udbetaling.

Jeg er endnu ikke stødt på nogle betingelser som gør at forsikringsselskaberne kan undgå at betale fordi nogen har meldt ud på facebook at de er på ferie. I første omgang skal den da helt sikkert afprøves i retten inden de blot kan afvise at betale.

"Tjaa de gør jo sit for at slippe udenom.."

Det er den udbredte holdning hos de fleste, jeg vil dog vove at påstå at det i langt de fleste tilfælde omhandler at de færreste ved hvad deres forsikringer rent faktisk dækker. En forsikring der dækker alt vil ikke være til at betale sig fra.

Anmeld

23. juni 2009

xx

Mange bruger jo også facebook til at genoptage kontakten til gamle venner, klassekammerater og kolleger.....og når de godkender en person de måske ikke har snakket med i 10 år aner de jo i princippet ikke en bjælde om hvilken retning den person er gået. H*n kan ligeså godt være endt som kriminel som direktør...

Anmeld

23. juni 2009

xx

Hunhesten skriver:

"Tjaa de gør jo sit for at slippe udenom.."

Det er den udbredte holdning hos de fleste, jeg vil dog vove at påstå at det i langt de fleste tilfælde omhandler at de færreste ved hvad deres forsikringer rent faktisk dækker. En forsikring der dækker alt vil ikke være til at betale sig fra.

Er fuldstændig enig

Anmeld

23. juni 2009

Rasmine

Man kan faktisk godt se venners venners status.
På vennelisten.
Tror nu det er en and, den med forsikringsselskaberne.
-Hvad så med dem som for sjov skriver deres unger er til salg, eller noget i den retning?
Bliver de så arresteret?

Anmeld

23. juni 2009

Hunhesten

Mebach skriver:

Man kan faktisk godt se venners venners status.
På vennelisten.
Tror nu det er en and, den med forsikringsselskaberne.
-Hvad så med dem som for sjov skriver deres unger er til salg, eller noget i den retning?
Bliver de så arresteret?

Jeg kan garantere at det ikke er en and, forsikringsselskaberne bruger det i vidt omfang netop til at opdage snyderi.

Og ja, jeg tror også politiet bruger det til deres efterforskning af igangværende sager. Røverier, hælervarer osv osv. kan facebook da være en ganske god kilde til at opklare.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.