Mærkedyr!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. juni 2009

Bom

Valle81 skriver:

Jeg er overhovedet ikke mærkedyr.

Jeg er simpelthen for nærrig og synes bare der er gået så meget mode i at være det i sær med børn, at ens børn mere skille sig ud ved at have HogM tøj på en Katvig og hvad det nu ellers hedder. Over i min datters børnehave render der stiber og prikker rundt over det hele

Jeg køber det jeg synes er pænt og smart til billige penge, og hvis man passer på sit tøj og vakser med omtanke, så holder det længe. Jeg har tons af tøj fra HogM, føtex, Bilka tøj og Sko, Name it osv, som har holdt i årevis og ikke ser slidt, forvasket eller andet ud.

Jeg er MEGET pernitten med hvordan min datter ser ud, skal matche være strøget osv, men går ikke op i mærker.

Vil meget hellere bruge pengene på sjove oplevelser sammen med Asta, Kenny og Basse

Vill dog indrømme at hun har haft en mærkevære ting, en Ticket to Heaven vinterfrakke, som hun fik af mormor:0)

Knus fra Christina, som er overbevist om at hun selv om hun havde råd ikke vil købe mærkevarer:0)

Helt enig...  Tøj har man jo kun på for ikke og være nøgen og ikke fryse..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juni 2009

Mor.sander

Nej... slet ikke

Jeg går i det jeg føler mig godt tilpas i og ja, det meste af mit tøj er faktisk brugt... Kan finde meget lækkert tøj, til ingen penge..

Mine ungers er også brugt det meste af det...

Manden er faktisk den eneste der ikke går i brugt tøj...

Vi spare på tøjet og ja så kan vi bruge penge på noget dyre til hjemmet eller en god steg eller gode bøffer...

Anmeld

23. juni 2009

xx

vi køber det vi synes er pænt og lækkert.....både til os selv, ungerne og vores hjem, men vi vil samtidig også have noget for pengene.

Det betyder meget for mig at mine børn er smarte og pæne i tøjet, men det synes jeg heller ikke det behøver være mærkevare for at være. Min datter er nu blevet så stor (5 år) at hun selv har en hel klar holdning til, hvad der er pænt og grimt så når jeg køber tøj til hende prøver jeg altid at finde noget jeg ved hun vil synes er flot.

Det med biler er det mest manden der har styr på og på det punkt har han helt sikkert sine foretrukne mærker.....og jeg stoler så på at han køber det bedste   

Anmeld

23. juni 2009

Lusi

Er ikke mærkedyr og vores datter ejer ikke mærketøj..
Eller jo det kan godt være, for købte en hel sæk tøj for 400 kr. og kender ik alle de mærker der findes, men der er ihvertfald ik noget Katvig, idat eller småfolk osv.

Men nægter bare at give 400 kr. for en bluse, som hun kan have på fire gange og så ik kan passe den mere eller der kommer tomatsovs på den, hvor det så ik kan komme af igen..
For hun har tit mad ned af tøjet, når hun bliver hentet i vuggestuen og tit er det bare IKKE er til at få af igen

Har haft købt billige bodyer i Føtex og de er mere brede, end de er lange så er ik en sk** værd, men har også haft i brugsen, hvor de er ligeså fine, som de dyre mærker.

Luna har altid pænt tøj på og ser ganske præsentabel ud, UDEN dyrt tøj på

Knus Lykke, som senere i dag skal i superBrugsen og købe langærmet bodyer til en 10´er stk.

Anmeld

23. juni 2009

Hunhesten

Jeg er så anti-mærkedyr som det overhovedet er muligt. Jeg er simpelthen for nærig og ser absolut intet formål i at betale 500 kr. for en bluse eller lign.

Jeg er så til gengæld også nærig med det meste, jeg handler typisk i netto og selv der ser jeg et formål i at vælge den billige mælk hvor jeg sparer 1 kr. literen. Det sidste tøj jeg købte var to kjoler til den nette sum af 25 kr stykket i Føtex.

Jeg vil så meget hellere bruge mine penge på alt muligt andet, jeg behøver bestemt ikke vende hver en krone, til gengæld er jeg altid gavmild over for andre og er bestemt ikke nærig hvad det angår.

For vores vedkommende betyder det at vi har råd til at rejse, have to biler (af praktiske årsager) have to hunde, et barn på vej og stadig overskud i budgettet.

Tør slet ikke tænke på hvad manden ville sige til hvis jeg pludselig begyndte at have et tøjbudget på et par tusind kroner eller mere pr. måned.

Anmeld

23. juni 2009

Rasmine

Pyha, er mærkedyr i den grad.
Har ikke et favorit mærke.
Det er på tøj og sko, selvom jeg gerne ville have nogle lækre designermøbler.
Elsker at klæde ungerne (og kæresten) lækkert på også, selv om ungerne også har tøj fra H&M og feks. Bilka.

Anmeld

23. juni 2009

Kristina V

Både og her..

Undertøj og sko (til hele familien) er et must ska være lækkert. Og så kommer det bare ikk an på prisen..
Ellers så køber vi det som vi kan li. vi har alle tøj fra hog M, men også fra Diesel, Hollys Levis osv..

Sådan en ting som min vaskebalje er også mærke. 450,- men var dybt forelsket og måtte eje den.
Vi har lavet et beløb til os hver, hver måned, og resten tager vi op. så er det mit "problem" om jeg vil have 7 stk. tøj eller måske kun 1 stk.

Det fungere fint her Men sko og undertøj er alt af lækker kvalitet...

Anmeld

23. juni 2009

DK

Næsten alt Kirstines tøj er fra H&M, køber faktisk kun andre mærker hvis jeg tilfældigt finder det på udsalg. Jeg synes at H&M laver rigtig fint børnetøj, det ser sødt/sejt ud, er billigt, og hvis der kommer pletter,  kan man bare købe nyt!
Hendes sko er tilgengæld "dyre" mærker som Angulus og Ecco. Jeg er god til at købe sko et halvt år frem, så man finder sko sat meget ned i marts, som man så kan bruge vinteren efter. Det plejer at passe fint!!!

TIl mig selv er det straks værre. Jeg går slet ikke op i møbler/tasker/pc/elektronik udstyr. Vi har ingen dyre designer ting, undtagen en fancy-elkedel.
Derimod elsker jeg "borddækning", så ejer en masse stykker Mega Mussel, både tallerkner og fade og div. Jeg er også meget glad for damask duge, og antikke glas. Jeg har ønsket mig det/samlet på det gennem mange år. Mikkel fatter ikke jeg gider bruge så meget for en tallerken Men jeg køer tit en enkelt hvis de lige er på tilbud, og nu har jeg pludselig mange!

Sko. Jeg EEEEELSKER sko. De dyreste jeg ejer var sat ned fra 5000 kr. til 2500 kr. Det er grå lak kalveskinds YSL. Uhhhhh de er så lækre. Jeg har også givet 3500 kr. for et par sko fra det danske Mermaid, totalt yndlings med krokodilleskind. Jeg ejer over 60 par sko, og de 50 er nok stilletter. Jeg køber jo ikke sådan dyre sko hele tiden, men sparer sammen til dem, og køber ofte på udsalg. Seneste indkøb er Karen Millen, sat ned fra 1300 kr til 750 kr. Jeg går ikke efter mærket, men mere efter at de er så FEDE at jeg bare MÅ eje dem!!!. Så har sko fra alle mulige mærker. Det er dog kun stilletter jeg giver så mange penge for. De sko jeg har på 80% af tiden, dem køber jeg så billigt som muligt. Hvorfor betale en formue for almindelig sko??? 

Tøj. Jeg har ikke råd til så fancy tøj. Jeg er både studerende, og vil til enhver tid hellere købe lækre sko, end lækkert tøj. Så meget af gardaroben er fra H&M, og jeg synes da jeg ser fin nok ud!! Jeg har dog også lidt for jakker/frakker, så jeg har mange fine habitjakker og den slags. En super fin og lækker jakke kan pifte alt tøj op!!

Anmeld

24. juni 2009

Dansker i England

Både ja og nej.
Mine jakker og sko er den bedste kvalitet, da jeg til gengæld heller ikke har så mange af hver, men er noget, som skal bruges ofte. Med tøj tænker jeg mere på pasformen end mærket. Min mand er dog det værste mærkedyr og kunne aldrig finde på at købe tøj i H&M.
Vores tv og andet elektronik - som vi har alt for meget af, er dyre mærker, men det er alt sammen noget, vi har sparet sammen til, inden vi har købt det.
Hårpleje og ansigtspleje er noget jeg bruger alt for mange penge på(hvis du spørger min mand), men jeg synes, det er vigtigt at få den bedste kvalitet - og så må shampooen jo koste 250 kr, hvis det er den, der er den bedste.
Jeg kan absolut ikke forestille mig, at jeg vil købe mærkevarer til babyen - h*n vil jo vokse ud af det i løbet af en uge.

Anmeld

24. juni 2009

LotteGabriella

Fiona78 skriver:

Jeg er mærkedyr på accesories feks solbriller (DIOR), ure (D&G) og tasker (BabyPhat)...
Med tøj der kommer det ikke så nøje der er det mere pasform og udseende der tæller for mig må dog indrømme at jeg har omkring 20 Papfars Pige tanktops i skabet da de er sindssygt lækre, synes nu heller ikke de er så dyre igen (100 kr/stk)

Jeg har det ligesom dig...solbriller (dior, armani, versace), tasker/bælter (gucci) og urer (gucci og D&G)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.