Mærkedyr!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. juni 2009

TbCp

Med mit eget tøj er jeg ikke mærkedyr, men må nok indrømme at Liva har en del mærketøj...MEN..... jeg har aldrig købt noget af det fra nyt og til fuld pris.
Elsker de forskellige børnetøjsmærker og køber stort set alt på trendsales. Så giver jeg ofter langt under halv pris og ingen kan se det er brugt + jeg bliver ikke så ærgelig over at det kommer pletter på, huller i osv.

Min mand går MEGET op i bilmærker.... han har sine klare favoritter derfor kører vi pt. rundt i jaguar Kanon cool når jeg nu snart får mit kørekort, så skal Liva og jeg bare ud og cruise hihii

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juni 2009

sarahb

Mette+Mathias skriver:

Hmmm...kan ikke lade være med at tænke at du vil have kvalitet når det gælder det yderste tøj (som andre kan se og lægger mærke til), men det inderste (body'er osv) som ingen alligevel ser, - det må godt være H & M...

Hvis du nu lægger så meget vægt på kvalitet, hvorfor vil du så ikke have kvalitet i det inderste tøj? Og hvis H & M er godt nok til det inderste tøj, hvorfor så ikke til det yderste?

Kan ikke lade være med at tænke på om det har noget at gøre med at andre kan SE at du køber dyrt tøj, og du har brug for at sende et signal på den måde?

jeg synes at hm tøj foruden deres basis er så kedeligt til de små hvor imod jeg synes til de lidt ældre r federe. jeg gider ikk give mit barn tøj på som halvdelen ag kbh render rundt med. har haft mange ting fra hm men så snart de r vasket er de skæve kympet og ser forvasket ud i forhold til det man giver flere penge for. så hvis jeg skal købe en polo vil jeg hellere have en fra burberry i stedet for hm for der skal jeg alligevel købe nye så snart de er vasket et par gange.
Og når det ikke er pænt efter vask vil jeg heller ikk gemme det til mine andre børn, men d kan jegtil gengæld med det man bruger lidt flere penge på.. bodyer fx. er ikke noget jeg vil gemme da de bliver meget beskidte herhjemme og så er det ikke så mange penge der ryger i skraldespanden.

Det er bare mit forhold til det og jo jeg vil gerne have min søn ser lækker ud men min smag falder bare ikke i hm´s designs ud over dere basis. og hvis jeg har råd til det så er det jo fint-.

Anmeld

23. juni 2009

sarahb

TbCp skriver:

Med mit eget tøj er jeg ikke mærkedyr, men må nok indrømme at Liva har en del mærketøj...MEN..... jeg har aldrig købt noget af det fra nyt og til fuld pris.
Elsker de forskellige børnetøjsmærker og køber stort set alt på trendsales. Så giver jeg ofter langt under halv pris og ingen kan se det er brugt + jeg bliver ikke så ærgelig over at det kommer pletter på, huller i osv.

Min mand går MEGET op i bilmærker.... han har sine klare favoritter derfor kører vi pt. rundt i jaguar Kanon cool når jeg nu snart får mit kørekort, så skal Liva og jeg bare ud og cruise hihii

lækkert med en jaguar.. mums det er en fed bil...alle deres biler r super fede..
Og hvis man har råd så hvorfor ikk....
EJ så skal du ud cruise.. lækre chick!!!

Anmeld

23. juni 2009

TbCp

shb skriver:

lækkert med en jaguar.. mums det er en fed bil...alle deres biler r super fede..
Og hvis man har råd så hvorfor ikk....
EJ så skal du ud cruise.. lækre chick!!!

Ja det kan jeg love dig for at vi skal
Cool mor og cool Liva...
Og så med automat gear det bliver SÅ lækkert

Anmeld

23. juni 2009

sarahb

TbCp skriver:

Ja det kan jeg love dig for at vi skal
Cool mor og cool Liva...
Og så med automat gear det bliver SÅ lækkert

ja automat gear er det bedste

Vi har bare en volvo nu da min mand solgte hans sprit nye mercedes e klasse og købte lelighe for den. men nu søger han en ny igen da vi hr råd til at få en igen. så denne gang skulle det gerne blive en s klasse... jubii.. men han leder sadig efter den helt rette

Anmeld

23. juni 2009

Bastian

Ja, jeg er nok lidt mærkedyr, men kun med hensyn til mine børn. Til gengæld nægter jeg at betale fuld pris, så det kommer an på hvilket lagersalg eller udsalg på hjemmesider der bestemmer hvilke mærker der ligger i mine børns skabe. Men der ligger en del MALA (som ofte holder lagersalg), Småfolk, IdaT (som lige har holdt), Pompdelux osv. Som alt er købet meget meget billigt, og som jeg ingen problemer har med at sælge videre bagefter, fordi kvaliteten er god og efterspørgslen høj. Jeg køber også en del brugt på trendsales, hvis standen er god og prisen lav.

Til gengæld betaler jeg fuld pris på sko, og det kan snildt løbe op. Mine børn har særlige krav til fodtøj på grund af motoriske problemer, og det er kun Naturino og visse Angulus modeller, der passer dem. Det er tyveri (synes jeg ) at tage 750 kr. for et par børnekondisko, men det er hvad det koster, suk.

Anmeld

23. juni 2009

Kloster

Eva skriver:

Er I det...og på hvilke områder...hvad er vigtigt at det har et bestemt mærke?

Jeg synes jo bestemt ikke jeg er det...eller dvs jeg ved da godt hvilke mærker i feks sko og støvler jeg gerne vil have og har lidt af, men er nu for nærig til at give fuld pris for det.

Med biler er jeg nok lidt,...ville aldrig købe en af de der billig mærker...ungerne har en del af det såkaldte mærketøj, men det er jo ikke så dyrt igen på tilbud..men lækkert og smart er det, synes jeg og ikke mindst drengene.

Men ellers er jeg slet ikke...er slet ikke materialistisk, alt i mit hus skal kunne bruges og er ikke en udstilling eller noget jeg gider at bruge en formue på...så funktionalitet og personligt præg frem for et hjem der ser "rigtigt" ud...

Er I mærkedyr og på hvilke områder?

Knus Eva..

Hej.
Nej det synes jeg ikke, jeg er.
Men ved self godt, hvilke mærker, der er bedst til netop vores familie... Og tegnebog.

Mange af de mærker, folk herinde og ellers snakker om, har jeg aldrig set, men nu bor vi også ret langt uden for en storby. tror måske, det har noget med det at gøre.

Men til mig selv, sværmer jeg til Only, Vero Moda og H&M. Elsker H&M.
Til drengene får jeg nærmest et kick, når jeg finder Nike, Puma og Adidas sko til 100-150,-
For de skal bare være holdbare.
Tøj til dem er også mest H&M, Color Kids (kun Mads) ell Bilka/Føtex.
Jeg personligt kunne aldrig drømme om at give 200,- for et t-shirt ell lign. Første gang en af drengene er ude og lege, er den måske flået i stykker.

Vi går op i, det skal være praktisk og uden pletter
Og drengene går op i farver og evt hvad der er på trøjen. Fx Spiderman, dødningehoveder osv.
Ikke hvad der står i nakken.

Kloster

Anmeld

23. juni 2009

Balderson

Ja, jeg er nok et mærkedyr..

Nok mest til min søn og den bette der er på vej...

Det er vigtigt for mig, at det tøj de har på og det de sover i er kvalitet..

Så giver alså gerne 300/400 kr. for et sæt sengetøj fra Gaia & Ko istedetfor et sæt fra Bilka...

Småfolk, TTH, Ugly Duck, Minymo, Mini A Ture, Idat, Katvig osv.. er nogle af de tøjmærker jeg køber til mine børn...

Molo er også et dyrt mærketøj, men det kunne jeg aldrig finde på at købe.. Der synes jeg ikke kvalitet og pris hænger sammen..

Med hensyn til sko, går jeg slet ikke på kompromi.. Der skal pasformen osv. bare være helt iorden, så er jeg ligeglad med om de koster 500 kr. eller 750 kr..  Synes det er vigtigt, at mine børn og for den sags skyld mig selv, går i ordenligt fodtøj...

Produkter til krop og ansigt til hele familien er også vigtig for mig, så eks. Natusan er udelukket herhjemme..

Kan sagtens finde flot tøj i H&M, Name It butikkerne, men er så også bare klar over at det kan have en forkert pasform efter første vask osv.. og det bare er sådan det er..

Holder nok meget af kvalitets ting, men sparer så også gerne op til det.. For når jeg så får det hjem, så ved jeg også at eks. en Wegner stol bliver jeg aldrig træt af at kigge på og den er i mit hjem i mange år....

Jeg har ikke så meget forstand på biler, så det lader jeg min mand om, så om det er en Audi A6 stationcar eller Picasso C4, som er de 2 biler han snakker om skal være vores nye bil nu her næste gang.. Det er jeg ligeglad med...

Anmeld

23. juni 2009

Valle81

Jeg er overhovedet ikke mærkedyr.

Jeg er simpelthen for nærrig og synes bare der er gået så meget mode i at være det i sær med børn, at ens børn mere skille sig ud ved at have HogM tøj på en Katvig og hvad det nu ellers hedder. Over i min datters børnehave render der stiber og prikker rundt over det hele

Jeg køber det jeg synes er pænt og smart til billige penge, og hvis man passer på sit tøj og vakser med omtanke, så holder det længe. Jeg har tons af tøj fra HogM, føtex, Bilka tøj og Sko, Name it osv, som har holdt i årevis og ikke ser slidt, forvasket eller andet ud.

Jeg er MEGET pernitten med hvordan min datter ser ud, skal matche være strøget osv, men går ikke op i mærker.

Vil meget hellere bruge pengene på sjove oplevelser sammen med Asta, Kenny og Basse

Vill dog indrømme at hun har haft en mærkevære ting, en Ticket to Heaven vinterfrakke, som hun fik af mormor:0)

Knus fra Christina, som er overbevist om at hun selv om hun havde råd ikke vil købe mærkevarer:0)

Anmeld

23. juni 2009

Bom

Jeg er overhovedet ikke mærke dyr, kun når det gælder sko som jeg skal have på på arbejde, så derfor har jeg en del ecco og bianco sko.. Men de holder så til gengæld også længe..
Hvad tøj angår så køber jeg det jeg godt kan li, hvis det ikke er for dyrt, er f.eks. for nærig til at give 500 kr for et par cowboy bukser, så kan jeg godt vente til de kommer på tilbud...
Har hellere ikke fået nyt tøj det sidste år, da jeg har læst og pengene ikke har været så store, og ville hellere bruge de få penge vi havde på min gamle veteran bil, min elskede Morris Mascot..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.