Mærkedyr!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.458 visninger
37 svar
0 synes godt om
23. juni 2009

Honningblomst

Er I det...og på hvilke områder...hvad er vigtigt at det har et bestemt mærke?

Jeg synes jo bestemt ikke jeg er det...eller dvs jeg ved da godt hvilke mærker i feks sko og støvler jeg gerne vil have og har lidt af, men er nu for nærig til at give fuld pris for det.

Med biler er jeg nok lidt,...ville aldrig købe en af de der billig mærker...ungerne har en del af det såkaldte mærketøj, men det er jo ikke så dyrt igen på tilbud..men lækkert og smart er det, synes jeg og ikke mindst drengene.

Men ellers er jeg slet ikke...er slet ikke materialistisk, alt i mit hus skal kunne bruges og er ikke en udstilling eller noget jeg gider at bruge en formue på...så funktionalitet og personligt præg frem for et hjem der ser "rigtigt" ud...

Er I mærkedyr og på hvilke områder?

Knus Eva..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juni 2009

lonemus

Eva skriver:

Er I det...og på hvilke områder...hvad er vigtigt at det har et bestemt mærke?

Jeg synes jo bestemt ikke jeg er det...eller dvs jeg ved da godt hvilke mærker i feks sko og støvler jeg gerne vil have og har lidt af, men er nu for nærig til at give fuld pris for det.

Med biler er jeg nok lidt,...ville aldrig købe en af de der billig mærker...ungerne har en del af det såkaldte mærketøj, men det er jo ikke så dyrt igen på tilbud..men lækkert og smart er det, synes jeg og ikke mindst drengene.

Men ellers er jeg slet ikke...er slet ikke materialistisk, alt i mit hus skal kunne bruges og er ikke en udstilling eller noget jeg gider at bruge en formue på...så funktionalitet og personligt præg frem for et hjem der ser "rigtigt" ud...

Er I mærkedyr og på hvilke områder?

Knus Eva..

Jeg har det faktisk på nøjagtig samme måde som dig.....så kort kan det siges, jeg er meget eing i det hele!!

Anmeld

23. juni 2009

sarahb

Ja det er jeg og det er også meget for kvalitetens skyld...
Jeg køber bodyer, strømper og basic t shirts til min søn fra h og m. (han er 8 mdr) og næsten alt resten er mærker.
Jeg har min favorit og det er burberry og det har han RIGTIG meget af. Jeg køber et par ting om måneden derfra. og det koster fx. 360 for en polo t shirt.. Jo det er pebret men det holder sig super flot og så er det super lækkert og kan slet ikk stå for det. Der er en jakke jeg ska have købt derfra til når han bliver 1år, de koster nok 1500 på udsalg.
Jeans har vi mange fra levis, købt på tilbud i magasin. ca.200 kr. igen lækker kvalitet. Men har også et par fra hogm og de er også super fine.
Ellers er det minsøster og mors børntjs mærke, kajogviola (sælges p på trensales da hjemmesiden erunder kontruktion)
ellers er der molo, brubaker, adidas, hummel og roccawear, sean john og lrg
Men overordnet er et helt sikkert burberry.
Til mig selv, kan jeg sagtens kbe basic varer billigt, men når det skal være andet må det godt være en go kvalitets vare man sæter pris på.. men har alt i mit klæde skab, dog ikk fra dagligvare butikker, der synes jeg kvaliteten halter meget.
Synes altid man føler sig mere lækker når man har noget på man selv ved er kvalitet!
Også elsker jeg sko.

Anmeld

23. juni 2009

Fiona78

Jeg er mærkedyr på accesories feks solbriller (DIOR), ure (D&G) og tasker (BabyPhat)...
Med tøj der kommer det ikke så nøje der er det mere pasform og udseende der tæller for mig må dog indrømme at jeg har omkring 20 Papfars Pige tanktops i skabet da de er sindssygt lækre, synes nu heller ikke de er så dyre igen (100 kr/stk)

Anmeld

23. juni 2009

..

Jeg køber det tøj jeg syntes er fedt og lækkert til både mine børn og jeg. Jeg går ikke ret meget op I hvad det hedder hvis bare det er fedt og god kvalitet. Det meste af ungernes tøj er mærkevarer købt på udsalg, gider ikke give en formue for tøj de kun passer i kort tid..

Anmeld

23. juni 2009

baby08

Ja er det nok sådan lidt hele vejen.. det er både tøj, sko ting til hjemmet og hvad man ellers kan komme på..

Men så heller ikke mere end at jeg godt kan gå i H&M og købe noget i Weromoda til mig selv

Anmeld

23. juni 2009

Lise

Mest nej, men også lidt ja...

Jeg har ikke råd til at være det, men sætter pris på design og kvalivarer!

Mht. vores hjem har vi et par PH lamper, Kay Bojesen bestik og Wegner stole - synes det er flot og vil gerne have meget mere, men økonomien som næsten studerende sætter grænser. Til knægten måtte jeg bare købe en Stokke seng, hvilket jeg efterfølgende har tænkt var lidt fjollet, da pengene kunne have været forvaltet på en mere hensigtsmæssig måde.
Mht. tøj, så har jeg tidligere haft det sådan at jeg KUN gik i Diesel bukser, men ellers har jeg aldrig gået så meget op i diverse designs. Kan godt lide at købe noget lækkert og flot til sønnike, men igen..økonomi. Han har en del Petit Bateau bodys fordi det er super lækker kvalitet, og så ellers nogle andre ting.

Biler kunne jeg næsten ikke gå mindre op i, og har aldrig ejet en, så det ved jeg ikke noget om.

Anmeld

23. juni 2009

Mette+Mathias

shb skriver:

Ja det er jeg og det er også meget for kvalitetens skyld...
Jeg køber bodyer, strømper og basic t shirts til min søn fra h og m. (han er 8 mdr) og næsten alt resten er mærker.
Jeg har min favorit og det er burberry og det har han RIGTIG meget af. Jeg køber et par ting om måneden derfra. og det koster fx. 360 for en polo t shirt.. Jo det er pebret men det holder sig super flot og så er det super lækkert og kan slet ikk stå for det. Der er en jakke jeg ska have købt derfra til når han bliver 1år, de koster nok 1500 på udsalg.
Jeans har vi mange fra levis, købt på tilbud i magasin. ca.200 kr. igen lækker kvalitet. Men har også et par fra hogm og de er også super fine.
Ellers er det minsøster og mors børntjs mærke, kajogviola (sælges p på trensales da hjemmesiden erunder kontruktion)
ellers er der molo, brubaker, adidas, hummel og roccawear, sean john og lrg
Men overordnet er et helt sikkert burberry.
Til mig selv, kan jeg sagtens kbe basic varer billigt, men når det skal være andet må det godt være en go kvalitets vare man sæter pris på.. men har alt i mit klæde skab, dog ikk fra dagligvare butikker, der synes jeg kvaliteten halter meget.
Synes altid man føler sig mere lækker når man har noget på man selv ved er kvalitet!
Også elsker jeg sko.

Hmmm...kan ikke lade være med at tænke at du vil have kvalitet når det gælder det yderste tøj (som andre kan se og lægger mærke til), men det inderste (body'er osv) som ingen alligevel ser, - det må godt være H & M...

Hvis du nu lægger så meget vægt på kvalitet, hvorfor vil du så ikke have kvalitet i det inderste tøj? Og hvis H & M er godt nok til det inderste tøj, hvorfor så ikke til det yderste?

Kan ikke lade være med at tænke på om det har noget at gøre med at andre kan SE at du køber dyrt tøj, og du har brug for at sende et signal på den måde?

Anmeld

23. juni 2009

Mette+Mathias

Jeg er sådan lidt blandet, - jeg syntes Katvigs striber var pæne, så derfor havde vi mange af deres trøjer, men jeg syntes også at striberne fra H & M var pæne, så deres trøjer havde vi også en del af. Til gengæld kan jeg ikke lide andre af Katvigs ting, så det har vi så ikke.

Generelt går jeg ikke op i mærker, og med biler er jeg da såååå ligeglad, - bare den passer til vores behov og er driftsikker, - en bil er et transportmiddel ) Nok derfor vi har en Hyundai.... (og selv manden, som ellers elsker audi, bmw osv. er enig med mig, - til vores kørselsbehov på under 10.000 om året, er det lidt latterligt med en stor dyr bil).

I hjemmet...der har vi vist ingen mærker,- jo et B & O tv, købt brugt fra en ven, - og det er et skønt tv, - betaler hellere en rep. på det end køber et nyt fladskærmstv, - men ellers ikke...

Anmeld

23. juni 2009

pernille_p87

Hvis jeg havde penge til det var jeg helt klart mærkedyr på alle måde. Synes tit mærkevarer har flere lækre detaljer og fede designs.
Men da jeg er studerende, min kæreste er i lære og vi har et barn så er der bare ikk penge til det.
Vores datter får for det meste tøj fra H og M eller bilka. De har tit meget fedt tøj, men meget har vi også fået. Hun vokser alligevel hurtigt så vil ikk kaste en masse penge væk på dyre mærker der kun bliver brugt få gange.

Make-up og hudpleje/hårprodukter er nok det jeg bruger flest penge på. Det giver en lækker følelse og have noget kvalitets make-up på. Jeg er vild med Loreals produkter, og de er heldigvis også billige. Ellers er det Helena Rubinstein, Yongblood, Clarins, Bioterm osv.

Tøj og sko køber jeg tit på tilbud. Jeg synes også der findes meget fedt i Bilka og Føtex så derfor kigger jeg tit der først. Og så har man råd til at skifte det ud.

Mad køber jeg til gengæld helst frisk. Vi køber aldrig grøntsager på frys. Jeg synes ikk de smager af noget, og synes der er noget kvalitet over at stå med friske råvarer i hånden. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.