Incest

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. marts 2013

gædde/gitte

Anonym skriver:

Jeg handler nu fordi det et ikke så nemt.

Før i tiden var jeg ikke stærk nok og modig , jeg troede hele tiden at det var min skyld . Og han havde troede mig med at gå fra min mor og gør hende fortræd hvis jeg sagde noget .

VIL DU SÅ LADE DIT BARN FØLE SAMME HELVEDE SOM DU ER GÅET IGENNEM?!?!

syntes du er uegnet mor!...... sorry............ men det syntes jeg!

Han er dømt?? og du ved skylden ikke er din. men tager chancen med dit barn... herreste gud... barnet han jo (endnu) ikke sagt om det har lagt krop til seksuelle ydelser!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2013

gædde/gitte

ps jeg ved godt hvad det her vil sige!

Anmeld

16. marts 2013

2721

gædde/gitte skriver:

VIL DU SÅ LADE DIT BARN FØLE SAMME HELVEDE SOM DU ER GÅET IGENNEM?!?!

syntes du er uegnet mor!...... sorry............ men det syntes jeg!

Han er dømt?? og du ved skylden ikke er din. men tager chancen med dit barn... herreste gud... barnet han jo (endnu) ikke sagt om det har lagt krop til seksuelle ydelser!

Det er godt nok ikke særlig pænt skrevet!
Har du selv stået i samme situation?
Jeg forstår godt det er et emne der bringer sind i kog, men man du må ikke glemme at TS er blevet udsat for et overgreb som ikke kun påvirker kroppen men også sindet. Ofte føler ofret en masse skyld og tvivler enormt meget på sig selv. Det kan være enormt svært at skulle bryde tavsheden og erkende hvad der er sket.

Anmeld

16. marts 2013

gædde/gitte

Bøllemyr skriver:

Det er godt nok ikke særlig pænt skrevet!
Har du selv stået i samme situation?
Jeg forstår godt det er et emne der bringer sind i kog, men man du må ikke glemme at TS er blevet udsat for et overgreb som ikke kun påvirker kroppen men også sindet. Ofte føler ofret en masse skyld og tvivler enormt meget på sig selv. Det kan være enormt svært at skulle bryde tavsheden og erkende hvad der er sket.

ja det har jeg... 2 gange

ved godt den der, var råt for usødet......... men hun ved med sikkerhed at han er til små børn, og en pædofil bliver ikke bare rask... det er deres seksualitet og de ser den som normal, så kan overhovede ikke forstå de tager chancen

Hvis det barn kommer og fortæller grusomme historier om 15 år, hva så???

"mor,.... vidste du det?? vidste du godt at morfar gjorde sådan ved mig??"

kan hun så sige nej???
kan hun sige at hun har beskyttet sit barn?
så er hun jo medskyldig

Anmeld

16. marts 2013

2721

gædde/gitte skriver:

ja det har jeg... 2 gange

ved godt den der, var råt for usødet......... men hun ved med sikkerhed at han er til små børn, og en pædofil bliver ikke bare rask... det er deres seksualitet og de ser den som normal, så kan overhovede ikke forstå de tager chancen

Hvis det barn kommer og fortæller grusomme historier om 15 år, hva så???

"mor,.... vidste du det?? vidste du godt at morfar gjorde sådan ved mig??"

kan hun så sige nej???
kan hun sige at hun har beskyttet sit barn?
så er hun jo medskyldig

Det var bare hårdt ja.

Som jeg forstår det har der aldrig været direkte samleje og han er heller ikke dømt.
De fleste plejer at fortrække, et køn,har ihvertfald været min erfaring. Jeg siger ikke hun har handlet rigtigt og jeg ville ikke selv have gjort sådan, men det er bare så svært når man ikke har fået anerkendt, det der er sket og særligt når det er ens forældre.

Hun kæmper jo nu og vi kan jo så håbe og bede til at hendes søn er gået fri.

Anmeld

16. marts 2013

fnuggi

Na-Wi skriver:

Sådan nogle mennesker fortjener ikke at blive tilgivet!

det kan nemt ske de ikke gør men jeg fortjæner at komme vider med mit liv 

Anmeld

16. marts 2013

gædde/gitte

Bøllemyr skriver:

Det var bare hårdt ja.

Som jeg forstår det har der aldrig været direkte samleje og han er heller ikke dømt.
De fleste plejer at fortrække, et køn,har ihvertfald været min erfaring. Jeg siger ikke hun har handlet rigtigt og jeg ville ikke selv have gjort sådan, men det er bare så svært når man ikke har fået anerkendt, det der er sket og særligt når det er ens forældre.

Hun kæmper jo nu og vi kan jo så håbe og bede til at hendes søn er gået fri.

nej.... men nu VED HUN jo hvad der er sket..... det er jo ikke hendes fyr der sender barnet afsted på besøg....

Hvis jeg sendte Vores (vi har ingen) barn afsted til en der havde misbrugt mig, så kan jeg garantere dig for, at min mand ville tage barnet -og sørge for jeg aldrig fik mit barn igen.

Og det kan jeg forstå

Anmeld

16. marts 2013

fnuggi

Faith skriver:

Er uenig i flere af de ting du skriver.

Ingen børn har brug for bedsteforældre af den kaliber ts beskriver! Synes faktisk det grænser til omsorgssvigt at lade et barn besøge dets bedsteforældre når der har været incest mod moderen indblandet tidligere. Tænk hvis der skete noget?! Det ville jo være ganske forfærdeligt og fuldstændig utilgiveligt.

Jeg mener mødre har pligt til at lade tvivlen komme barnet til gode i sager om incest. Man hører tit om mødre der tager deres mænds parti i sådanne sager, og det er bare ikke ok i min verden! Det er en mors ansvar at gøre alt hvad der står i hendes magt for at beskytte hendes barn.

Det er sikkert muligt at tilgive den mand der har udsat en for incest. Men det betyder sørme ikke at alt er glemt og at man bare kan lade ens børn komme og gå hos deres bedsteforældre.

Det er bare mit synspunkt udtalt udfra at jeg aldrig har haft incest tæt inde på livet. Men jeg ved bare med mig selv at hvis min far/stedfar havde udsat mig for incest, ville jeg ALDRIG lade mine børn have uovervåget samvær med ham igen.

skriver jo også det skal være under overvåget sammenvær med kærsten i bunden 

Anmeld

16. marts 2013

2721

nej.... men nu VED HUN jo hvad der er sket..... det er jo ikke hendes fyr der sender barnet afsted på besøg....

Hvis jeg sendte Vores (vi har ingen) barn afsted til en der havde misbrugt mig, så kan jeg garantere dig for, at min mand ville tage barnet -og sørge for jeg aldrig fik mit barn igen.

Og det kan jeg forstå

Jeg forstår dig godt. Jeg ved blot det ikke altid er så nemt. Jeg synes blot det er vigtigt at anerkende at TS handler nu
Samtidig kan jeg læse at hendes mand ikke virker bekymret og de ses(det forstår jeg så ikke)

Anmeld

16. marts 2013

tinasmor

Jeg synes, at det er rigtig "nemt" at dømme nogle, når man aldrig nogensinde har været udsat for incest selv.

Hende der var blevet misbrugt af sin (tror det var stedfar) fra hun var 11 år til 18 år. SELVFØLGELIG er det ikke ok, at hendes barn har været passet hos forældrene alene. Men ingen af os kan vide hvordan ens liv ville forme sig, hvis man gennem hele ens barndom/ungdom havde været udsat for manipulation og misbrug.

Der er desværre en årsag til at tingene køre i ring, og at man ofte bliver ødelagt efter sådan noget.

Misbrugte har brug for profesionel hjælp og jeg skal ikke være dén som dømmer, da jeg (heldigvis) aldrig har været i sådanne sko.

Pigen som skrev det, prøvede at hjælpe en anden som er i samme klemme, og selv om mange frygtelige ting er sket, så skal man aldrig glemme, at ligeså meget man kan hade en mor eller far for sådanne ting lige så svært kan det være at cutte alt kontakt fordi der måske også ligger noget kærlighed et sted. Igen, jeg kan ikke udtale mig om noget som helst, men synes bare, at man skal passe rigtig meget på, med at være for hård i sin retorik da der ligger mange ting bag.

Men selvfølgelig er 1 ting sten sikkert:Man skal aldrig tage en risiko ved at lade sit barn være sammen med en man har mistanke om er pædofil. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.