fnuggi skriver:
jeg bliver sku lidt sur når jeg sidder og læser denne tråd da det flyver rundt med beskyldninger på hindes mor og hindes kærste og det syntes jeg ikke er helt fair
ang hindes mor kan der jo være flere årsager til at hun er der endnu og eks kan det jo være at det først er kommet frem nu her 15 år sener skal hun så bare smide hinndes mand ud eller skal hun blive det er rent faktisk et meget svært valg kan jeg sige af egne erfaringer da jeg selv har været igenne dette jeg kan godt forstå hun bliver da der for det første ikke er noget bevis for det er sket ikke jeg siger det ikke er
ang hindes kærste kan jeg tildeles følge ham da barnet er passe der indtil nu så hvorfor ikke forsætte med det da det ikke var et problem før nu
man kunne jo evt lad barnet besøge besteforældrene sammen med kærsten men på den betingelse at han ikke gik fra hjemmet mens barnet er der alle børn har brug for deres besteforældre
skal lige tilføje at med den rette insats fra psykolog og psykiater har jeg idag tilgivet den mand der gjore det ved mig og det kan lad sig gøre hvis man er indstille på det
Er uenig i flere af de ting du skriver.
Ingen børn har brug for bedsteforældre af den kaliber ts beskriver! Synes faktisk det grænser til omsorgssvigt at lade et barn besøge dets bedsteforældre når der har været incest mod moderen indblandet tidligere. Tænk hvis der skete noget?! Det ville jo være ganske forfærdeligt og fuldstændig utilgiveligt.
Jeg mener mødre har pligt til at lade tvivlen komme barnet til gode i sager om incest. Man hører tit om mødre der tager deres mænds parti i sådanne sager, og det er bare ikke ok i min verden! Det er en mors ansvar at gøre alt hvad der står i hendes magt for at beskytte hendes barn.
Det er sikkert muligt at tilgive den mand der har udsat en for incest. Men det betyder sørme ikke at alt er glemt og at man bare kan lade ens børn komme og gå hos deres bedsteforældre.
Det er bare mit synspunkt udtalt udfra at jeg aldrig har haft incest tæt inde på livet. Men jeg ved bare med mig selv at hvis min far/stedfar havde udsat mig for incest, ville jeg ALDRIG lade mine børn have uovervåget samvær med ham igen.
Anmeld