I dagpleje "før tid"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. marts 2013

Mor1012

Anonym skriver:

Jeg skriver anonymt fordi jeg har en mistanke om at nogen vil tænke rigtig dårligt om mig pga af det jeg nu vil spørge om!

Jeg har en lille dreng på 6,5 måned. Min mand og jeg er HELT alene om ham (ja ved godt at det er der mange der er, bl.a også enlige mødre). Vi har NUL netværk til at aflaste os. Sagen er den at jeg er ved at brænde fuldstændig ud! Da jeg talte med min mand om det foreslog han at vores søn begynder i dagplejer før tid, altså om en måned cirka!

Det skulle bare være sådan at han er hos DP i max 5 timer man-tors.

Må jeg høre jeres meninger om det? I må også gerne spørge ind til hvorfor og sådan!

hej

jeg syntes KUN du skal lade ham starte i dp før tid hvis du føler Han er parat , og ikke kun fordi Du føler du har brug for det.

mange børn starter tidlig, jeg kunne dog ikke selv aflevere min mus, hun er 7 mdr nu.

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2013

Swerg

Anonym skriver:

Tak Hvilke fordele?

Det sociale .

Opdragelse fra dagplejen .

Og det med at lære ting hurtigere når større børn er omkring

Held og lykke

Anmeld

8. marts 2013

channie-g

Anonym skriver:

Jeg skriver anonymt fordi jeg har en mistanke om at nogen vil tænke rigtig dårligt om mig pga af det jeg nu vil spørge om!

Jeg har en lille dreng på 6,5 måned. Min mand og jeg er HELT alene om ham (ja ved godt at det er der mange der er, bl.a også enlige mødre). Vi har NUL netværk til at aflaste os. Sagen er den at jeg er ved at brænde fuldstændig ud! Da jeg talte med min mand om det foreslog han at vores søn begynder i dagplejer før tid, altså om en måned cirka!

Må jeg høre jeres meninger om det? I må også gerne spørge ind til hvorfor og sådan!

jeg synes det er helt fint, i ikast-brande kommune anbefalder de faktisk at barnet kommer i dagpleje fra de er 6 mdr (bare et par timer om dagen) da det fremmer deres sociale evner... :-) så synes da bare du skal få ham sendt afsted

Anmeld

8. marts 2013

gædde/gitte

Anonym skriver:

Jamen det lyder jo helt fint og fornuftigt! Man er jo desværre nødt til at tænke på økonomien også!

Lorte mobil... slettede mit svar til dig

Nå men ja præcis!....

Jeg har mødt mange løftede øjenbryn og fået kommentar som

"Penge er ikke alt!"
"Det er ondskabsfuldt at sende dem så tidligt afsted, og H*n knytter sig ikke ordentligt til dig"
"hvis jobbet betyder så meget, så syntes jeg, I skal vælge børn fra"

.....nå nå..... jamen det er ikke mig der altid skændes med min mand om forbruget af penge..ikke mig der kronisk farer I byen på druk, ved hver en lejlighed, og læsser ungerne af på mormor/morfar....ikke mig der skal låne penge når bilen fejler noget...

Jeg finder nok en fornuftig løsning med min chef, så viser man ligesom også at man gerne vil tilbage til et arbejde-knytter sig til arbejdspladsen.

vil lige gøre opmærksom på at den ordning skal aftales med arbejdsgiveren, INDEN barsel træder i kræft... så man har altså ikke mulighed for at ændre det mht. om barnet er "sensitiv" eller ej...

Anmeld

8. marts 2013

-Sigrid-

Anonym skriver:

Min datter var 6,5 mdr da hun begyndte i VS fordi jeg skulle i skole og min mand også. For os og for Agnethe var det det rigtige. Og ville gøre det igen, hvis det blev nødvendigt

Og 5 timer ER meget for en på 7 mdr, men så sover han nok også de 3 af dem, gør han ikke

Anmeld

8. marts 2013

Tanja1234

Min datter var også 6,5 måned da hun startede i dagpleje og det har jeg aldrig fortrudt bare et lille sekund.

Hun har elsket at være der lige fra den første dag og vi har slet ikke haft de "indkøringsproblemer" som de fleste ældre børn har når de starter!

Anmeld

8. marts 2013

tarkoflen

Jeg kender indtil flere velfungerende børn, der er starter i DP, da de var 7 måneder... Og tænk engang, da jeg var baby kom man altså afsted, når man var tre måneder! Det synes jeg er en dårlig ide, men altså sådan var vilkårene dengang

Det er vigtigt at dit barn har en mor med overskud, og med så korte dage, så tager barnet i min verden altså ikke skade af det!

Jeg ville vælge DP fordi det i min verden er lidt mere trygt i forhold til vuggestue, men det kommer jo an på, hvad man er mest til

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.