I dagpleje "før tid"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. marts 2013

modesty

Anonym skriver:

Jeg skriver anonymt fordi jeg har en mistanke om at nogen vil tænke rigtig dårligt om mig pga af det jeg nu vil spørge om!

Jeg har en lille dreng på 6,5 måned. Min mand og jeg er HELT alene om ham (ja ved godt at det er der mange der er, bl.a også enlige mødre). Vi har NUL netværk til at aflaste os. Sagen er den at jeg er ved at brænde fuldstændig ud! Da jeg talte med min mand om det foreslog han at vores søn begynder i dagplejer før tid, altså om en måned cirka!

Det skulle bare være sådan at han er hos DP i max 5 timer man-tors.

Må jeg høre jeres meninger om det? I må også gerne spørge ind til hvorfor og sådan!

Min søn var 10 mdr. da han startede i VS og jeg synes faktisk at han var lidt for lille. Men min barsel stoppede og vi havde intet andet varlg - jeg gik direkte fra sidste indkøringsdag til første arbejdsdag.

Så jeg ville ikke gøre det...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2013

Anonym trådstarter

LuLy skriver:

Vores dreng skal også starte i Dp når han er 7 mdr, fordi jeg er under uddannelse og ikke vil på barsel alt for længe, og vi har ikke råd til at min kæreste tager ret meget barsel

Selvfølgelig synes jeg det optimale er, at man selv går hjemme med ham så længe som muligt men det er ikke altid at det kan lade sig gøre
Forstår dog ikke helt hvad jeres problemstilling er. Er du ikke på barsel i forvejen? For selvom I får ham i dagpleje så får I jo aflastning hvis I fx vil ud og spise alene. Gør det så meget at have ham hjemme om dagen? Kan sagtens forstå det med aflastning men jeg brugte kun min familie til hvis jeg skulle ud om aftenen.

Se det er jo lige det!....Jeg har ikke brug for at komme ud om aftenen eller lignende, jeg har brug for at "stresse af", jeg er "særlig sensitiv" , måske nogen ved hvad det er. Det gør at jeg bliver sindssygt overstimuleret og brænder hurtigere ud end nogen måske ville gøre.

Anmeld

7. marts 2013

lycly

Anonym skriver:

Se det er jo lige det!....Jeg har ikke brug for at komme ud om aftenen eller lignende, jeg har brug for at "stresse af", jeg er "særlig sensitiv" , måske nogen ved hvad det er. Det gør at jeg bliver sindssygt overstimuleret og brænder hurtigere ud end nogen måske ville gøre.

Okay, spurgte heller ikke for at være bebrejdende eller noget, bare af ren nysgerrighed

Som sagt synes jeg ikke der er noget galt i det hvis det ikke kan være anderledes, vi er jo forskellige og for nogen er det bare nemmere at gå hjemme længe end for andre Det positive er at børnene tit tager det rigtig pænt at starte i Dp i den alder

Anmeld

7. marts 2013

Kidztown

Jeg synes ikke det har noget med dårlig samvittighed at gøre.

Der er så mange, faktisk mange som starter i så ung alder. Så hvis du har det fint med at han skla passes ude, ville jeg da bare sende ham afsted. Men hellere vente lidt til man finder den rigtige plads, frem for at skulle flytte ham om kort tid igen.

Anmeld

7. marts 2013

Miss Church

Anonym skriver:

Jeg skriver anonymt fordi jeg har en mistanke om at nogen vil tænke rigtig dårligt om mig pga af det jeg nu vil spørge om!

Jeg har en lille dreng på 6,5 måned. Min mand og jeg er HELT alene om ham (ja ved godt at det er der mange der er, bl.a også enlige mødre). Vi har NUL netværk til at aflaste os. Sagen er den at jeg er ved at brænde fuldstændig ud! Da jeg talte med min mand om det foreslog han at vores søn begynder i dagplejer før tid, altså om en måned cirka!

Må jeg høre jeres meninger om det? I må også gerne spørge ind til hvorfor og sådan!

Det synes jeg slet ikke du skal have dårlig samvittighed over! 

Selvfølgelig kan i sende ham i dp når han er godt 7 måneder. Det kan jeg slet ikke se noget problem i! 

Jeg synes også det er bedre at din dreng er i dp og har en mor som har overskud, end at du har ham hjemme og ikke trives 

Anmeld

7. marts 2013

Benjamins'mor

Min søn var i DP fra 06.45 - 15.15 hver dag fra han var 7 mdr fordi jeg startede i skole. Så synes det er fint.

Anmeld

7. marts 2013

2721

Hvis du som mor ikke har overskuddet til at have ham hjemme hver dag, synes jeg det er en fin løsning, da det jo Ikke er til din eller hans gavn at du brænder sammen. Masser af børn starter i den alder af forskellige årsager. Ingen mennesker er ens

Anmeld

7. marts 2013

www.havredalsprivatedagpleje.dk

Anonym skriver:

Dit barn må rent faktisk starte i dagpleje allerede når han/hun er 24 uger!

Kan bestemt ikke se noget forkert i det! Desuden vil i som forældre også få en fornyet energi og dermed også overskud til jeres barn!

håber i finder ud af noget!

MVH Nina

Anmeld

7. marts 2013

Bertris

Alle mine mors børn (3 stk) kom i dp da vi var 6 mdr, så jeg kan ikke se problemet  
- og mon ikke jere dreng hellere vil have et par forældre der har mere energi når han er sammen med dem, i stedet for helt udkørt og nede pga. manglende overskud?  

Anmeld

7. marts 2013

Carina:-)

www.havredalsprivatedagpleje.dk skriver:

Dit barn må rent faktisk starte i dagpleje allerede når han/hun er 24 uger!

Kan bestemt ikke se noget forkert i det! Desuden vil i som forældre også få en fornyet energi og dermed også overskud til jeres barn!

håber i finder ud af noget!

MVH Nina

Men det er da også grotesk at forældre kan gå hjemme imens deres børn bliver passet!

Altså ikke hvis man som TS har nogle prob. der gør at man ikke kan magte det .

Men jeg kender personligt en der ikke gad fordi hun kedede sig,og følte sig bundet af barnet.

Det er i min verden fuldstændig vanvittigt at mankan modtage barselpenge imens ens barn bliver passet . (Når det bare er af rene egoistiske grunde)

Man betaler jo også kun 25% af den reelle udgift,så derudover er det også dyrt for samfundet.

Men TS

Når du nu har det skidt,så synes jeg det er vigtigt du har overskuddet til dit barn,så  i dit tilfælde synes jeg bestemt ikke du skal have dårlig samvittighed.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.