Anonym skriver:
Jeg skriver anonymt fordi jeg har en mistanke om at nogen vil tænke rigtig dårligt om mig pga af det jeg nu vil spørge om!
Jeg har en lille dreng på 6,5 måned. Min mand og jeg er HELT alene om ham (ja ved godt at det er der mange der er, bl.a også enlige mødre). Vi har NUL netværk til at aflaste os. Sagen er den at jeg er ved at brænde fuldstændig ud! Da jeg talte med min mand om det foreslog han at vores søn begynder i dagplejer før tid, altså om en måned cirka!
Det skulle bare være sådan at han er hos DP i max 5 timer man-tors.
Må jeg høre jeres meninger om det? I må også gerne spørge ind til hvorfor og sådan!
Jeg forstår dig fuldt ud, og jeg syntes at det vil være en god ide, når det foregår sådan som du beskriver (altså relativt korte dage i starten osv).
Som forældre har vi et ansvar for at gøre det der er bedst for vores børn og for vores familie i det hele taget. Det er os der er bedst til at vurdere hvad der er bedst for vores egne børn/familie. Der er altid mennesker som vil have dårlige meninger om hvordan man gør tingene uanset hvordan man så end gør. Der er altid mennesker der vil spille kloge. Men det skal man øve sig i at lade være med at lade sig gå på af, uanset hvor svært det er.
Min datter begyndte i dagpleje da hun var ca 7 en halv måned gammel (korte dage og ikke alle dage, nogenlunde som du beskriver). Jeg havde ikke ret lang barsel og ville gerne give hende mulighed for en lang opstart hvis det skulle være nødvendigt. Desuden er jeg kronisk smertepatient og havde virkelig brug for aflasningen. Lillebror som snart bliver født kommer til at få det på samme måde. Jeg syntes at det er vigtigt at de får muligheden for en god og tryg og lang opstart og når man ikke har ret meget barsel er man nødt til at gøre sådan. Men jeg tror at jeg havde gjort det alligevel pga behovet for aflastning.
Vi har ikke rigtig bedsteforældre osv der kan passe og vi har ikke anden aflastning i hverdagen end dagplejen. Vores datter har aldrig nogensinde sovet ude og jeg har altid været meget tæt på hende, båret hende i slynge, haft hende meget i armene osv. Altid været hos hende og nær hende. Og det elsker jeg og det vil jeg altid gøre. Men jeg har brug for de 5 timers aflastning nogle dage om ugen og det fastholder jeg uden at være flov over det.

Anmeld