I dagpleje "før tid"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. marts 2013

jydeinden

jeg kan personligt absolut ikke se noget galt i det så hvis du har det godt med det, jamen så spring da ud i det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2013

Bertris

Men dengang gjorde man det fordi barslen ikke var længere-

man har jo netop indset at så små børn har bedst af deres forældre og derfor ændret orloven.

Har selv store børn,og det var bestemt ikke en fest at sende sit barn afsted som 26 uger gammel.

Nu er min lillebror 7, så det er ikke så længe siden igen  
Men TS' dreng har vel også bedre af en glad mor end en stresset ? 

- også kommer det også an på hvilke eksperter man spørger om de mener det er bedst at vente til de er 1 år eller allerede når de er 7-8 mdr

Anmeld

7. marts 2013

Pernilleh

Profilbillede for Pernilleh

Vi havde det på nøjagtig samme måde,vores søn kom i dp da han var 6 mdr.,og det var tydeligt at det også var godt for ham.Der fik han det ekstra vi ikke kunne give ham,så nyd I endelig jeres beslutning,det er kun godt for alle

Anmeld

7. marts 2013

Carina:-)

Bertris skriver:

Nu er min lillebror 7, så det er ikke så længe siden igen  
Men TS' dreng har vel også bedre af en glad mor end en stresset ? 

- også kommer det også an på hvilke eksperter man spørger om de mener det er bedst at vente til de er 1 år eller allerede når de er 7-8 mdr

Self. er det vigtigst.

Jeg synes så bare ikke man skal sende sit barn afsted hvis der ikke er nogen grund som f.esk stress eller anden faktor der gør at barnet har bedre af at være afsted end at være hjemme.

Desuden så tror jeg altså ikke der er nogen som helst ekspert eller ikke ekspert-der kan mene at barnets forældre kan erstattes af en pædagog.

Men det kan være en nødvendighed at gøre det ,for at samfundet kan fungere-men de fleste forældre ønsker jo naturligt nok at være sammen med sit barn.

Der kan jo så som i ts tilfælde være en faktor der gør at det er bedre for mor og barn at barnet er afsted nogle timer om dagen

Anmeld

8. marts 2013

gædde/gitte

Anonym skriver:

Jeg skriver anonymt fordi jeg har en mistanke om at nogen vil tænke rigtig dårligt om mig pga af det jeg nu vil spørge om!

Jeg har en lille dreng på 6,5 måned. Min mand og jeg er HELT alene om ham (ja ved godt at det er der mange der er, bl.a også enlige mødre). Vi har NUL netværk til at aflaste os. Sagen er den at jeg er ved at brænde fuldstændig ud! Da jeg talte med min mand om det foreslog han at vores søn begynder i dagplejer før tid, altså om en måned cirka!

Det skulle bare være sådan at han er hos DP i max 5 timer man-tors.

Må jeg høre jeres meninger om det? I må også gerne spørge ind til hvorfor og sådan!

når engang vi fåer lavet en bebs, så har jeg leget lidt med tanken om at være tilbage på job efter 7 mrd barsel, så den bliver splittet op. Dvs at jeg deltids arbejder resten.

mange bliver forarget når jeg fortæller det, men jeg tror jeg ville komme til at savne mit job meget, og kunne være rart blid opstart - nå ja og pengene selvfølgelig.

Anmeld

8. marts 2013

Swerg

Det skal du ikke være ked af

Det har også sine fordele at barnet starter tidligt i dp

Anmeld

8. marts 2013

simone_jacobsen

Anonym skriver:

Jeg skriver anonymt fordi jeg har en mistanke om at nogen vil tænke rigtig dårligt om mig pga af det jeg nu vil spørge om!

Jeg har en lille dreng på 6,5 måned. Min mand og jeg er HELT alene om ham (ja ved godt at det er der mange der er, bl.a også enlige mødre). Vi har NUL netværk til at aflaste os. Sagen er den at jeg er ved at brænde fuldstændig ud! Da jeg talte med min mand om det foreslog han at vores søn begynder i dagplejer før tid, altså om en måned cirka!

Det skulle bare være sådan at han er hos DP i max 5 timer man-tors.

Må jeg høre jeres meninger om det? I må også gerne spørge ind til hvorfor og sådan!

Det kan jeg da slet ikke se et problem ved - de må komme i pasningsordning når de er 6 måneder.

Anmeld

8. marts 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Der er sikkert nogle med gode erfaringer og nogle med knap så gode. Jeg synes du skal prøve at lade ham starte og se hvordan det går. Lyt til din mavefornemnelse. Hvis du finder ud af at han er for lille så bliver han jo bare hjemme

Min dreng startede da han var 8 måneder og det gik fantastisk. Men det var dog hver anden dag i 2-3 timer. I har mulighed for at tage den helt stille og rolig så det bliver en fantastisk indkøring

Held og lykke

Anmeld

8. marts 2013

Anonym trådstarter

Elias2010<3 skriver:

Det skal du ikke være ked af

Det har også sine fordele at barnet starter tidligt i dp

Tak Hvilke fordele?

Anmeld

8. marts 2013

Anonym trådstarter

gædde/gitte skriver:

når engang vi fåer lavet en bebs, så har jeg leget lidt med tanken om at være tilbage på job efter 7 mrd barsel, så den bliver splittet op. Dvs at jeg deltids arbejder resten.

mange bliver forarget når jeg fortæller det, men jeg tror jeg ville komme til at savne mit job meget, og kunne være rart blid opstart - nå ja og pengene selvfølgelig.

Jamen det lyder jo helt fint og fornuftigt! Man er jo desværre nødt til at tænke på økonomien også!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.