Rengoering

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. marts 2013

StudPsyk

modesty skriver:

100 kr. i timen. Det er fantastisk. Virkelig penge godt givet ud. Kan varmt anbefales hvis man har bare den mindste smule luft i budgettet eller mulighed for at spare andre steder.

Hvor lang tid bruger hun cirka pr gang? Jeg kan sagtens gøre hovedrent på en time, hvis jeg har fart på, men jeg tænker at en rengøringshjælp måske er mere grundig og detaljeorienteret end mig. Og nok ikke har lige så meget fart på

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. marts 2013

B&J

ja det er nok 1time om dagen ca på at ryde op eller gøre lidt rent eller vaske tøj, den store rengørring gør vi i weekenden...

men vasketøj ryde op skal man jo og vi støvsuger hverdag lige pt fordi dyrne er i fæld..

Anmeld

5. marts 2013

Victoria2013

Her gør vi ikke rent hver dag - medmindre lidt opvask og aftørring af køkkenbord tæller, og det tager vel max 10 minutter at ordne det. Ellers tager vi tingene løbende når det trænger...

Jævnfør en lignende tråd for nylig, så gør vi åbenbart meget lidt rent i forhold til rigtig mange andre her på Baby... sidste uge var vild, der blev støvsuget 3 gange OG endda vasket gulv for første gang i år, fordi vi skulle have gæster 2 gange i weekenden.

Men ellers tager vi den med ro. Toilettet bliver ordnet en gang om ugen (eller hvis det virkelig trænger) og der bliver støvsuget en gang om ugen... og tørret støv af når vi syntes der trænger. Er ikke fan af rengøringsvanvid og er ikke hysterisk. Vi tager tingene når vi syntes der trænger, og sådan er det - og ingen af os er blevet mere eller mindre syge i forhold til andre af den grund

Anmeld

5. marts 2013

booster_88

gennemsnitlig på en uge nok en to-tre timer om dagen, men jeg har også et helt skema jeg følger inlc. de ting som kun skal gøres en gang i måneden, det er simpelthen for at gøre det overskueligt for mig selv og altid kunne følge med, så jeg ikke behøves gøre det over en weekend.

Og det er bare fordi jeg fungere bedst når mit hjem altid er ryttet op og er rent, lige pt er der gang i bygge projekter og en seriøs oprydning, så det er begrænset hvor meget i bund jeg kan komme lige pt. men ellers

Anmeld

5. marts 2013

modesty

Hvor lang tid bruger hun cirka pr gang? Jeg kan sagtens gøre hovedrent på en time, hvis jeg har fart på, men jeg tænker at en rengøringshjælp måske er mere grundig og detaljeorienteret end mig. Og nok ikke har lige så meget fart på

Vi har 120 kvadratmeter og hun bruger 3 timer. Jeg har nogle venner som har en almindelig 3-værelses på omkring de 80 kvm. og de har rengøring i to timer.

Vi kunne sikkert også sige til hende at vi kun ville have at hun brugte to timer - men så ville resultatet jo også være derefter. Men sådan kan man jo vælge at prioritere. Eller f.eks kun have hjælp hver 14. dag og så selv klare hver anden uge lidt mere overfladisk - det har en af mine venner. 

Men vi har f.eks aldrig sko på indendørs, så hvis det ikke var fordi vi har et enormt åndssvagt gulv, ville jeg mene at vi kunne klare os med gulvvask max. en gang om måneden - og det ville jo også spare noget.

Anmeld

5. marts 2013

Masig

her bliver der støvsuget, ryddet op, ryddet køkken og ryddet op efter mad hver dag. Så bliver der tørret støv af, gjort rent på badeværelser, vasket gulv og vasket tøj 2-3 gange om ugen ca. Så 1-2 timer om dagen bliver der brugt på rengøring, oprydning m.m...

men vi har også hund og kat som fælder og slæber jord og skidt med ind og et barn der ligger på gulvet, så der skal jo støvsuges, og hunden har støvallergi, så der skal støves af rimelig ofte også. Og så er jeg nok bare lidt rengørings-/oprydningsfreak 

Anmeld

5. marts 2013

Isabella_mor

jeg har pænt meget LIDT tid til at gøre rent hver dag... vi holder det nede ved at holde nogenlunde orden... støvsugeren danser vi med nogle gange om ugen og så vasker vi gulvet når det trænger.. 

vi vasker til gængæld tøj HVER DAG... og så har vi opvaskemaskine osv... LOVE IT... 

I dag har jeg f.eks. lige gjort badeværelse rent da jeg alligevel var i bad.. rensede riste og skrubbede gulvet i toiletrens (DET ER EFFEKTIVT MOD KALK) med en hård opvaskebørste.. og tørret vasken ren osv... så nu er der dejligt rent derude SKØNT..

Anmeld

5. marts 2013

lycly

Jeg gør ikke rent hver dag. Arbejder til kl 15 eller 16, så henter jeg min datter, så skal der laves aftensmad osv og hun skal puttes. Så det kan slet ikke lade sig gøre

Men jeg gør rent i weekenderne og der bruger jeg måske 30-60 min. Min kæreste og jeg hjælpes ad.

Anmeld

5. marts 2013

Maria_1988

Tak for alle jeres svar ... det var spaendende at faa en indsigt i andres liv mht rengoering

Anmeld

5. marts 2013

Laulund87

Jeg gør rent når jeg gider og når det trænger

Hovedrengøring der er jeg vist lidt sær.. Det tager jeg pludselig et rum hvor jeg går alt igennem, det gjorde jeg i køkkenet i dag. Så går jeg lige fuldstændig amok.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.