Hvornår skal man melde barn ud af vuggestue?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. februar 2013

Giraffen

Svenne skriver:

De bruger også sjældent babyalarmer i en DP. Men har man børn ude og sove, så må man da holde øje med, hvornår de er vågen!?!!

jeg tror det er noget med de går ud og tjekker engang imellem - men altså selv 5 minutter med voldsomt gråd er da i mine øjne nok til at det er for meget

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. februar 2013

Svenne

Giraffen skriver:

jeg tror det er noget med de går ud og tjekker engang imellem - men altså selv 5 minutter med voldsomt gråd er da i mine øjne nok til at det er for meget

Enig!!

Anmeld

28. februar 2013

Jibbe

Jeg ville flytte hende! Min søn går i VS og kan på ingen måde genkende hvad du skriver - det er jo helt galt!

Anmeld

1. marts 2013

Legehuset-Hertug-Abel.dk

Giraffen skriver:

Det er en fordel at en dagplejer kender sine dagplejebørn rigtig godt...

Jeg bruger ikke babyalarm.....

I min dagpleje står barnevogne tæt på huset , lige udenfor vinduet så jeg hører børnene, når de vågner

Kh Ella

dagpleje i Kolding

Legehuset Hertug Abel

Anmeld

1. marts 2013

modesty

Hele den her snak med VS og DP som tit dukker op i de her tråde. Man kan jo ikke sætte det op på den måde. Der er gode og dårlige vuggestuer og gode og dårlige dagplejer. Det kan godt være at det er en fordel i en DP at der kun er én voksen til fire børn, men i en VS er der til gengæld flere pædagoger til at "holde øje" med hinanden og gøre opmærksom hvis der bliver lavet fejl. Og normeringen er jo den samme om det er enten eller.

Det handler om det enkelte barn og om det er mest gearet til fest og løjer eller lidt mere ro på. Og om det enkelte pasningstilbud er kompetent eller ej.

Anmeld

1. marts 2013

Giraffen

modesty skriver:

Hele den her snak med VS og DP som tit dukker op i de her tråde. Man kan jo ikke sætte det op på den måde. Der er gode og dårlige vuggestuer og gode og dårlige dagplejer. Det kan godt være at det er en fordel i en DP at der kun er én voksen til fire børn, men i en VS er der til gengæld flere pædagoger til at "holde øje" med hinanden og gøre opmærksom hvis der bliver lavet fejl. Og normeringen er jo den samme om det er enten eller.

Det handler om det enkelte barn og om det er mest gearet til fest og løjer eller lidt mere ro på. Og om det enkelte pasningstilbud er kompetent eller ej.

Det her handler for mig heller overhovedet ikke om vs eller dp men om jeg ska rykke mit barn ud af lige præcis den her vuggestue og om det ku bli et nemmere skifte for hende hvis hun fx kom et sted hen med bare en voksen og nogle børn

Anmeld

1. marts 2013

modesty

Giraffen skriver:

Det her handler for mig heller overhovedet ikke om vs eller dp men om jeg ska rykke mit barn ud af lige præcis den her vuggestue og om det ku bli et nemmere skifte for hende hvis hun fx kom et sted hen med bare en voksen og nogle børn

Jeg forstår.  Det var en mere generel betragtning.

Jeg tror dog ikke nødvendigvis at det vil blive et nemmere skifte blot fordi der er færre børn og voksne i en DP. Og I skal jo også tænke fremadrettet på hvad der vil være bedst for hende de næste to år, så I ikke skal behøve at skifte endnu en gang. 

Anmeld

1. marts 2013

Giraffen

modesty skriver:

Jeg forstår.  Det var en mere generel betragtning.

Jeg tror dog ikke nødvendigvis at det vil blive et nemmere skifte blot fordi der er færre børn og voksne i en DP. Og I skal jo også tænke fremadrettet på hvad der vil være bedst for hende de næste to år, så I ikke skal behøve at skifte endnu en gang. 

Jeg tror dagpleje ville være ligeså godt for hende som vs -hun er stille og rolig, meget tryghedsnarkoman og ikke så fremme i skoene

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.