Hvornår skal man melde barn ud af vuggestue?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. februar 2013

Giraffen

Mom In The Making skriver:

Nu har penny aldrig været i VS, men de ting du beskriver er mere end rigeligt til at vi herhjemme ville tage hende ud, nu har vi så heller aldrig været fan af vuggestuer. Men der er jo kun jer som forældre til at vurdere om situationen er god nok til jeres datter!

Som sagt er vi 100% fan af DP der kan self også være nogen dårlige af slagsen, vi måtte tage penny ud af den første hun kom hos pga. Lignende ting som du beskriver. men jeg synes bestemt Dp er eb rigtig god ide.

og vi ved godt at tingene sker både i vs og dagpleje, så det sku alene være fordi jeg tror det ville være lettere for hende at rumme dagpleje lige efter vuggestue end endnu et sted med mange mennesker

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. februar 2013

Giraffen

Nemesis skriver:

ja ville flytte mit barn. det med de ligger og græder i barnevognen og ellers er alene det er bare ikke i orden. Det lyder som om det er en parkering og ikke en pasning.

om i så vil vælge DP eller vs er op til jer,.personligt foretrækker jeg vs..det skal bare være en ordentlig en.

det er godt at få bekræftet at vi ikke er "galt på den"

jeg ville også gerne have hende i en vuggestue, jeg synes bare næsten det er for voldsomt for hende, 2 måneder i én institution og så fluks over i en anden - så tænker jeg DP måske er lidt en mildere overgang

Anmeld

28. februar 2013

LinLin

Vil bare lige kommentere på det med modul... For det lyder helt fair i mine ører! Man betaler væsentligt mindre på 30 timer. Og derfor er det da ikke ok at man lige kan komme eller hente bare lidt før/over tid! Institutionen har åbent for dit barn i det tidsrum - ligesom dem på fuld tid ikke kan komme før 6.30 og efter kl 17. Er selv pæd og synes det er så træls når forældre henter for sent så jeg ikke kan få lov at køre hjem kl 17 til min familie! - det bør jo ikke være anderledes for deltidsfamilierne!

(FYI: min egen søn er også på 30 timer i vs og jeg er der altid et kvarter før min. så vi kan være ude af døren kl 15!)

Vil så sige at alt det andet du nævner helt klart ikke er ok!

Anmeld

28. februar 2013

StudPsyk

Giraffen skriver:

hov glemte helt at svare - mht type barn er hun sød og mild og fræk... men hun er også en der "finder" sig i meget og er ikke hverken hidsig eller pylret - og så er hun lidt ekstra krævende til måltider, da mad faktisk ikke er noget hun regner for noget vigtigt.

så tænker lidt, at når der er måltider og hun er rigtig krævende, så får hun måske ikke den rette opmærksomhed fordi hun bare "ikke spiser" men ikke brokker sig heller....

Den er lidt svær - jeg synes du skal tage ud og besøge nogle forskellige VS'er og DP'er, høre om deres normale dagligdag, deres værdier osv., fortælle om jeres datter og få en fornemmelse. Rose er bestemt ikke et DP-barn, hun er alt for social, har krudt i røven og brug for rigtig meget stimulering, og er helt overbevist om, at en DP er for fredelig til hende

Anmeld

28. februar 2013

Giraffen

Sara. skriver:

Hvis det er århus i kommer fra så kender jeg via min studietid som pædagog på Peter Sabroe til en del gode vuggestuer i århus

Det du skriver med at hun er syg og de ikke ringer lyder meget underligt.... Og er slet ikke sådan jeg har oplevet det de forskellige steder jeg har været....

Mht modul er der mange institutioner hvor reglerne er at man ikke må være der, ikke engang 5 min ekstra. Og jeg synes egentlig der er fair nok oftest. Der er jo personale tider mm. Og hvis alle får lov til at være der lige 5 min ekstra her og der og komme lidt tidligere en dag, ja så giver modul ordningen ingen mening. (men samtidig vil jeg gerne understrege af der kan være undtagelser...)

jeg er ogs helt med på at modul kan være strengt og at de bare følger reglerne.

men fx har hun fødselsdag om et par uger - der havde vi skrevet at hun havde fre og så havde jeg skrevet ved siden af at både mig og faren kom med hende 8:45 med boller til snack og så tog hende med os hjem lige bagefter - så det vil ca være 20 minutters tid

det SKULLE vi skrive på modul-sedlen, selvom vi selv begge to var der - og at det først og fremmest sku være et issue og så skulle formuleres af pædagogerne (og ikke af lederen som jeg nok ville foretrække) det syne s jeg bare er så øv... og så at de havde puttet hende 13:45 (de vidste hun blev hentet 14:15) og vi så SKULLE flytte hende - det er for mig at se ikke at følge reglerne, men at følge reglerne så det går ud over barnets tarv. 

så er helt med på moduler, men hvis vi så beslutter at give hende fri en dag, så kan vi jo ikke "genbruge" de timer et andet sted, så synes deres mde at bruge systemet på suger mere end det giver retur og det er bare lidt frustrerende

Anmeld

28. februar 2013

Giraffen

DAs mor skriver:

Vil bare lige kommentere på det med modul... For det lyder helt fair i mine ører! Man betaler væsentligt mindre på 30 timer. Og derfor er det da ikke ok at man lige kan komme eller hente bare lidt før/over tid! Institutionen har åbent for dit barn i det tidsrum - ligesom dem på fuld tid ikke kan komme før 6.30 og efter kl 17. Er selv pæd og synes det er så træls når forældre henter for sent så jeg ikke kan få lov at køre hjem kl 17 til min familie! - det bør jo ikke være anderledes for deltidsfamilierne!

(FYI: min egen søn er også på 30 timer i vs og jeg er der altid et kvarter før min. så vi kan være ude af døren kl 15!)

Vil så sige at alt det andet du nævner helt klart ikke er ok!

jeg gentager lige et andet svar her (håber jeg er ok )

men fx har hun fødselsdag om et par uger - der havde vi skrevet at hun havde fri og så havde jeg skrevet ved siden af at både mig og faren kom med hende 8:45 med boller til snack og så tog hende med os hjem lige bagefter - så det vil ca være 20 minutters tid

det SKULLE vi skrive på modul-sedlen, selvom vi selv begge to var der - og at det først og fremmest sku være et issue og så skulle formuleres af pædagogerne (og ikke af lederen som jeg nok ville foretrække) det syne s jeg bare er så øv... og så at de havde puttet hende 13:45 (de vidste hun blev hentet 14:15) og vi så SKULLE flytte hende - det er for mig at se ikke at følge reglerne, men at følge reglerne så det går ud over barnets tarv. 

så er helt med på moduler, men hvis vi så beslutter at give hende fri en dag, så kan vi jo ikke "genbruge" de timer et andet sted, så synes deres mde at bruge systemet på suger mere end det giver retur og det er bare lidt frustrerende

Anmeld

28. februar 2013

Giraffen

Janne T. skriver:

Den er lidt svær - jeg synes du skal tage ud og besøge nogle forskellige VS'er og DP'er, høre om deres normale dagligdag, deres værdier osv., fortælle om jeres datter og få en fornemmelse. Rose er bestemt ikke et DP-barn, hun er alt for social, har krudt i røven og brug for rigtig meget stimulering, og er helt overbevist om, at en DP er for fredelig til hende

der tror jeg ikke dp ville være et problem for hende, hun er nysgerrig og en pild finger men jeg vil på ingen måde sige hun har krudt i røven hun er tilgengæld meget observerende og undrende og undersøgende - hun kan sagtens finde på at tuller væk fra hele flokken når vi er samlet i mødregruppe for at undersøge noget i gangen

Anmeld

28. februar 2013

Nemesis

Giraffen skriver:

det er godt at få bekræftet at vi ikke er "galt på den"

jeg ville også gerne have hende i en vuggestue, jeg synes bare næsten det er for voldsomt for hende, 2 måneder i én institution og så fluks over i en anden - så tænker jeg DP måske er lidt en mildere overgang

Tror slet ikke de tænker sådan..og slet ikke hvis de kommer fra noget skidt til noget godt.

Følg din mavefornemmelse!

Kommer hun til et godt og nærværende sted så tænker hun ikke skift og nye mennesker men ahh endelig nogen som krammer mig og giver mig noget at drikke.

hun har jo ikke lært alle børn at kende alligevel.

:-)

Anmeld

28. februar 2013

LinLin

Giraffen skriver:

jeg gentager lige et andet svar her (håber jeg er ok )

men fx har hun fødselsdag om et par uger - der havde vi skrevet at hun havde fri og så havde jeg skrevet ved siden af at både mig og faren kom med hende 8:45 med boller til snack og så tog hende med os hjem lige bagefter - så det vil ca være 20 minutters tid

Det med fødselsdag synes jeg lyder underligt! Er selv pædagog og ville ikke tænke det som timer der talte med! Men I kunne nok aftale at de ringede og sagde hun var træt, hvis der kun var en halv time til I skulle hente hende. Så kunne hun komme hjem at sove i stedet

Og nej. Desværre kan man ikke bare spare timer op - sådan er betingelserne og det er klart en ulempe, men det er altså gode penge at spare

Anmeld

28. februar 2013

Giraffen

Nemesis skriver:

Tror slet ikke de tænker sådan..og slet ikke hvis de kommer fra noget skidt til noget godt.

Følg din mavefornemmelse!

Kommer hun til et godt og nærværende sted så tænker hun ikke skift og nye mennesker men ahh endelig nogen som krammer mig og giver mig noget at drikke.

hun har jo ikke lært alle børn at kende alligevel.

:-)

nej det har du nok ret i

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.