Giraffen skriver:
Hej piger
Vores datter er et år lige om lidt... hun startede i integreret vuggestue da hun var 10 måneder
Vi har egentlig været glade for det, men nu er der sket nogle ting, der gør, at vi faktisk overvejer at melde hende ud
Hun er et nemt barn, der måske finder sig i lidt mere end de fleste andre. her i denne her uge har hun været lidt småsyg men jeg synes hun var frisk igen og sendte hende derfor i vuggestue. da hendes farmor kom og hentede hende sad hun alene med store tårer ned af kinderne og hun sagde med det samme "hun har da feber" - og så tænker jeg, hvorfor ringer de ikke efter mig?
så i dag var hun afsted igen, jeg sagde "ring hvis der er det mindste" - jeg ringede kl 10 og spurgte hvordan det gik og om jeg sku blive hjemme fra arbejde - det gik fint sagde de... da hendes far kom og hentede så sagde de hun ikke havde spist eller drukket hele dagen - han sagde hun så helt ligbleg ud, gik ud og gav hende et glas vand og hun drak næsten det hele - igen... hvorfor ringer de ikke efter mig?
så har jeg flere gange hentet hende direkte i barnevognen fordi jeg ku høre hun græd da jeg kom, den ene gang havde hun grædt LÆNGE og hulkede i laaang tid bagefter 
så er der det med modul AAARGH!!! det er lidt som om (især en af) pædagogerne ser lidt ned på os fordi vi har valgt modul og der er INGEN ting at forhandle med - Nina har ALTID under 30 timer i vuggestuen, alligevel skal jeg tage hende op ad barnevognen når jeg henter hende hvis hun sover, også selvom jeg snildt ku handle og komme 10 min senere.
jeg stopper lige her, selvom vi har lidt flere eksempler 
Jeg har tænkt mig at tage en snak med lederen næste gang jeg kommer derop for at tage en god og stille og rolig dialog med hende om vores bekymringer
Men hvad tænker I - jer forældre med børn i vuggestuer??
SPØRGSMÅL 2
Hvis vi vælger at tage hende ud, hælder jeg allermest til at sende hende i dagpleje, allermest fordi jeg ellers synes det er alt for mange mennesker hun (igen) skal lære at forholde sig til og lære at kende, hvor dagpleje trods alt er lidt færre mennesker - faren ku sagtens sende hende i ny vuggestue, men jeg er bare lidt, om det er for mange nye mennesker når hun kun lige er startet i den anden - nogen med erfaringer eller tanker der?
TUSIND tak fordi I læste med og jeg håber, der er nogen derude med lidt tanker der ku guide os på rette vej
Jeg vil da ligefrem anbefale jer vores VS, hvis det skulle være sådan en! Men nu ved jeg jo ikke hvor i Århus i bor mv.
Men jeg synes ikke de ting du fortæller er i orden, og det er bestemt ikke sådan det foregår i vores VS. De ringer, hvis hun fx har en rigtig dårlig dag, er ked hele tiden og de kan mærke, at hun har bedre af at være hjemme. De ved, at jeg går hjemme, og jeg har sagt, at de altid bare kan ringe, hvis der er noget. Vi har et rigtig godt samarbejde med dem, og der er aldrig den slags du nævner.
Vi kører også med 30 timers modul, og de er altså slet ikke stringente! En dag havde de puttet hende til eftermiddagslur kl. 14, selvom de ved jeg henter 14.30 af hensyn til modulpasningen, og vi aftalte jeg bare kunne handle ind, og så komme tilbage - de sagde, at de jo selv havde puttet hende, så jeg skulle ikke tænke på, at det ikke passede ind i deres "skema". De er også helt på det rene med, at hun måske kan være nødt til at være der længere en dag her snart, hvis jeg går i fødsel om dagen.
Alt i alt synes jeg ikke det lyder som et særlig rart sted lige med de ting du nævner. Og jeg kan godt forstå de overvejelser du har - synes dog også det er en god idé lige at tage en snak med ledelsen først. Men det er i hvert fald ikke ting jeg kan genkende som værende normal VS-praktik!
Om hun skal i DP i stedet for VS synes jeg kommer meget an på hvilken type barn hun er..