Hvornår skal man melde barn ud af vuggestue?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. februar 2013

Giraffen

DAs mor skriver:

Det med fødselsdag synes jeg lyder underligt! Er selv pædagog og ville ikke tænke det som timer der talte med! Men I kunne nok aftale at de ringede og sagde hun var træt, hvis der kun var en halv time til I skulle hente hende. Så kunne hun komme hjem at sove i stedet

Og nej. Desværre kan man ikke bare spare timer op - sådan er betingelserne og det er klart en ulempe, men det er altså gode penge at spare

det er nok også lidt fordi det sker oven i alt det andet... der var også en dag hvor vi hentede hende et kvarter før og så var den ene af pædagogerne virkelig indebrændte fordi vi hentede tre timer for sent - og faren insisterede på at vi først sku hente kvart i fem - og hun blev bare VED - det var så fordi de ikke havde opdateret timesedlen... og der tænkte jeg også - lad det ligge og lad os tage den med lederen! eller igen: hvorfor ringede de ikke efter os?

så det er nok mere deres håndtering af det der går os på - at vi føler os talt ned til så snart det kommer til at handle om modul, selvom vi aldrig nogen sinde har afleveret for tidligt eller hentet for sent

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. februar 2013

LinLin

Giraffen skriver:

det er nok også lidt fordi det sker oven i alt det andet... der var også en dag hvor vi hentede hende et kvarter før og så var den ene af pædagogerne virkelig indebrændte fordi vi hentede tre timer for sent - og faren insisterede på at vi først sku hente kvart i fem - og hun blev bare VED - det var så fordi de ikke havde opdateret timesedlen... og der tænkte jeg også - lad det ligge og lad os tage den med lederen! eller igen: hvorfor ringede de ikke efter os?

så det er nok mere deres håndtering af det der går os på - at vi føler os talt ned til så snart det kommer til at handle om modul, selvom vi aldrig nogen sinde har afleveret for tidligt eller hentet for sent

Er godt med på det bare er en lille del af det - og synes heller ikke de andre ting er ok! - har bare selv haft så mange diskussioner på mit arbejde med forældre der aldrig overholder deres modul, så er nok lidt miljøskadet på det punkt

Anmeld

28. februar 2013

Svenne

Giraffen skriver:

Hej piger

Vores datter er et år lige om lidt... hun startede i integreret vuggestue da hun var 10 måneder

Vi har egentlig været glade for det, men nu er der sket nogle ting, der gør, at vi faktisk overvejer at melde hende ud

Hun er et nemt barn, der måske finder sig i lidt mere end de fleste andre. her i denne her uge har hun været lidt småsyg men jeg synes hun var frisk igen og sendte hende derfor i vuggestue. da hendes farmor kom og hentede hende sad hun alene med store tårer ned af kinderne og hun sagde med det samme "hun har da feber" - og så tænker jeg, hvorfor ringer de ikke efter mig?

så i dag var hun afsted igen, jeg sagde "ring hvis der er det mindste" - jeg ringede kl 10 og spurgte hvordan det gik og om jeg sku blive hjemme fra arbejde - det gik fint sagde de... da hendes far kom og hentede så sagde de hun ikke havde spist eller drukket hele dagen - han sagde hun så helt ligbleg ud, gik ud og gav hende et glas vand og hun drak næsten det hele - igen... hvorfor ringer de ikke efter mig?

så har jeg flere gange hentet hende direkte i barnevognen fordi jeg ku høre hun græd da jeg kom, den ene gang havde hun grædt LÆNGE og hulkede i laaang tid bagefter

så er der det med modul AAARGH!!! det er lidt som om (især en af) pædagogerne ser lidt ned på os fordi vi har valgt modul og der er INGEN ting at forhandle med - Nina har ALTID under 30 timer i vuggestuen, alligevel skal jeg tage hende op ad barnevognen når jeg henter hende hvis hun sover, også selvom jeg snildt ku handle og komme 10 min senere. 

jeg stopper lige her, selvom vi har lidt flere eksempler

Jeg har tænkt mig at tage en snak med lederen næste gang jeg kommer derop for at tage en god og stille og rolig dialog med hende om vores bekymringer

Men hvad tænker I - jer forældre med børn i vuggestuer??

SPØRGSMÅL 2

Hvis vi vælger at tage hende ud, hælder jeg allermest til at sende hende i dagpleje, allermest fordi jeg ellers synes det er alt for mange mennesker hun (igen) skal lære at forholde sig til og lære at kende, hvor dagpleje trods alt er lidt færre mennesker - faren ku sagtens sende hende i ny vuggestue, men jeg er bare lidt, om det er for mange nye mennesker når hun kun lige er startet i den anden - nogen med erfaringer eller tanker der?

TUSIND tak fordi I læste med og jeg håber, der er nogen derude med lidt tanker der ku guide os på rette vej

Jeg kan kun sige, at det der aldrig var sket i dagpleje - i hvert fald ikke i min søns.

Og jeg forstår godt, du er bekymret over det. Hvorfor tager de hende ikke op, når hun er vågen? Og man bør da reagere, hvis hun ikke spiser og drikker en hel dag!!

Anmeld

28. februar 2013

Giraffen

DAs mor skriver:

Er godt med på det bare er en lille del af det - og synes heller ikke de andre ting er ok! - har bare selv haft så mange diskussioner på mit arbejde med forældre der aldrig overholder deres modul, så er nok lidt miljøskadet på det punkt

og selvfølgelig skal de være obs på det, men synes bare det er mange episoder på 2 måneder når vi aldrig har gjort andet end at overholde reglerne til punkt og prikke

Anmeld

28. februar 2013

Giraffen

Svenne skriver:

Jeg kan kun sige, at det der aldrig var sket i dagpleje - i hvert fald ikke i min søns.

Og jeg forstår godt, du er bekymret over det. Hvorfor tager de hende ikke op, når hun er vågen? Og man bør da reagere, hvis hun ikke spiser og drikker en hel dag!!

ja præcis   nu er det jo desværre de færreste vuggestuer der har babyalarmer, så det kræver jo man lytter lidt efter ind imellem og måske har de ikke så let ved at høre dem indenfor, men alligevel, hun må ha grædt længe når hun sådan hiver efter vejret længe længe efter

Anmeld

28. februar 2013

Svenne

Giraffen skriver:

ja præcis   nu er det jo desværre de færreste vuggestuer der har babyalarmer, så det kræver jo man lytter lidt efter ind imellem og måske har de ikke så let ved at høre dem indenfor, men alligevel, hun må ha grædt længe når hun sådan hiver efter vejret længe længe efter

De bruger også sjældent babyalarmer i en DP. Men har man børn ude og sove, så må man da holde øje med, hvornår de er vågen!?!!

Anmeld

28. februar 2013

Alexander&Lærke

Giraffen skriver:

vi bor ikke længere i Århus men i Lystrup, så der er desværre et godt stykke vej om morgenen hvis det er i århus men det var ellers pænt at tilbyde og godt at få bekræftet at det ikke er os der pylrer om vores guldklump, men at der faktisk kan være noget om snakken

Jeg har selv gået i instution i Lystrup, og jeg husker min børnehave tid som rigtig god, tryg og givende. Men der er nok sket ændringer siden dEngang. Jeg gik i den bh som ligger ved Brugsen lige ved elstedhøj sammen med en vuggestue. 

Vi har vores egen datter i dp og det fortryder jeg slet ikke, syntes dp miljøet er så hemmeligt som det være, og deT er nemt for børnene at der kun er 3 andre som de skal forholde sig til.  og alligevel får de en del ude oplevelser hvor de øve i at være sammen med flere andre børn på deres aldre. 

Lige det du beskriver er præcis det jeg har været bange for at opleve ved at skulle sende min børn i vs. Men god ide at få en snak med lederen så der kommer fokus på jeres oplevelser.

Anmeld

28. februar 2013

Ciss

Det lyder, som om det absolut er bedst at flytte hende.

Jeg synes slet ikke, de ting, du beskriver, er ok.

Heldigvis er det slet ikke alle vs'er som er sådan - i vores har de altid ringet ved det mindste og fortalt, f eks at Lillebror virker træt og pivet, så de lader ham hjælpe den voksne på køkkenet i fred og ro mens de andre er ude, ikke for at vi skal komme og hente ham med det samme, men for at varsle os om, hvordan han har det.

Selv har vi kun gode erfaringer med vs, men jeg forstår godt, hvis din tillid til vs generelt har fået sig en knæk.

Jeg håber, I finder et rigtig dejligt sted til hende, hvor hun kommer til at trives.

Anmeld

28. februar 2013

Giraffen

Alexander&Lærke skriver:

Jeg har selv gået i instution i Lystrup, og jeg husker min børnehave tid som rigtig god, tryg og givende. Men der er nok sket ændringer siden dEngang. Jeg gik i den bh som ligger ved Brugsen lige ved elstedhøj sammen med en vuggestue. 

Vi har vores egen datter i dp og det fortryder jeg slet ikke, syntes dp miljøet er så hemmeligt som det være, og deT er nemt for børnene at der kun er 3 andre som de skal forholde sig til.  og alligevel får de en del ude oplevelser hvor de øve i at være sammen med flere andre børn på deres aldre. 

Lige det du beskriver er præcis det jeg har været bange for at opleve ved at skulle sende min børn i vs. Men god ide at få en snak med lederen så der kommer fokus på jeres oplevelser.

nu vil jeg helst ikke nævne navne af respekt for pædagogerne osv men hvilken dagpleje har i? (send evt pb) - synes det er svært at blive klog på mulighederne...

men vi har aftalt at give dem en chance og tage en snak med lederen og se hvad de siger til det

Anmeld

28. februar 2013

Giraffen

Ciss skriver:

Det lyder, som om det absolut er bedst at flytte hende.

Jeg synes slet ikke, de ting, du beskriver, er ok.

Heldigvis er det slet ikke alle vs'er som er sådan - i vores har de altid ringet ved det mindste og fortalt, f eks at Lillebror virker træt og pivet, så de lader ham hjælpe den voksne på køkkenet i fred og ro mens de andre er ude, ikke for at vi skal komme og hente ham med det samme, men for at varsle os om, hvordan han har det.

Selv har vi kun gode erfaringer med vs, men jeg forstår godt, hvis din tillid til vs generelt har fået sig en knæk.

Jeg håber, I finder et rigtig dejligt sted til hende, hvor hun kommer til at trives.

vi elsker bare at ku gå frem og tilbage til vuggestuen og kan ikke rigtig finde et godt alternativt i gå-afstand, så ku forestille mig, at det blev dagplejer hvis vi ka finde en, der har plads - hvis vi beslutter os for at rykke hende

jeg synes slet ikke det er en nem beslutning og jeg prøver at være meget obs på at vælge hvad der er besdt for HENDE og hun kan jo desværre ikke selv ytre det - hun elsker pædagogerne - men hvis rammerne ikke er ordentlige for hende, så får hun bare ikke den pleje vi mener hun skal ha

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.