Lov om hvor meget børn skal sove i dagplejen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. februar 2013

mariamiss6

Mor12 skriver:

Nu er jeg selv lige startet op, men her får børnene lov at sove det de har brug for i starten. Hvad jeg har kunnet forstå på andre så vil de fleste børn automatisl selv vågne efter en time til halvanden.

tænker din dp siger det så hun har få mere "fri" om middagen

Artikel fra FOA (2010) om børns søvn. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. februar 2013

mariamiss6

Janne T. skriver:

Men er det så et problem, hvis barnet af sig selv ikke vil sove længe til middag? Rose vil konsekvent ikke sove mere end MAX 1½ time. Ofte er det kun en time.. Hun sover så 12 timer i streg om natten

Artikel fra FOA, inklusive skema (2010)

Anmeld

28. februar 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Hej

Jeg vil gerne høre jer andre mødre her inden om i kender noget til dette, jeg har en privat dagplejemor, som siger at vores datter på 2 år skal sove 2 timer til middag skønt vi har ønsket max en time, fordi hun ikke sover om aften. Hun siger det kan ikke lade sig gøre, det er ved lov at barnet skal sove 2 timer, jeg synes det lyder som en gang vås af den anden verden, ved de kommunale, vi har haft til de andre børn, har vi som være forældre altid været med til at bestemme barnet søvn behov.

Nogen der ved noget om dette.

Hahaha...og hvor skulle det så stå henne? I serviceloven? Synes du skal spørge hende. Ej det er da noget vås! 

Anmeld

28. februar 2013

Dorthe1986

mariamiss6 skriver:

Artikel fra FOA, inklusive skema (2010)

Ej okay, det er jo en ret interessant artikel faktisk Men mener også selv at at det er synd at vække børnene, vidste bare ikke at der var en søvnpolitik nogen steder.

Emil har for eksempel nemmere ved at falde i søvn hvis han har sovet længe til middagslur end han har hvis han er vågnet allerede efter halvanden time

Anmeld

28. februar 2013

helle85

Yurie skriver:

Ja jeg ved godt at man ikke bør vække børn, jeg bryder mig jo heller ikke om at blive vækket. Men hvis barnet først falder i søvn efter kl.21 og skal op omkring 6, så får det jo ikke meget søvn. Og hvis det har noget med middagsluren af gøre, så er man jo nød til at se på det.
Jeg siger ikke at alle dp gør det for pausen, men der er jo nogen der går op i en spids hvis du siger dit barn ikke skal sove til middag, for så skal de jo se efter barnet og kan ikke slappe af. Nej, de lader barnet lege selv.

jeg skrev det også kun fordi at jeg syntes at det lød som om at det var alle dagplejer der var sådan. men ja jeg ved der er nogen der er sådan med deres pauser, desværrer

Anmeld

28. februar 2013

Fuglemor

mariamiss6 skriver:

Artikel fra FOA (2010) om børns søvn. 

Ej okay det var jeg ikke klar over.

går ikke selv ind for at vække vores barn Når hun sover. Så må tingene bare vente. Men havde forældrene sagt jeg skulle vække deres barn efter så og så lang tid så ville jeg da gøre det. 

Anmeld

28. februar 2013

mariamiss6

Dorthe1986 skriver:

Ej okay, det er jo en ret interessant artikel faktisk Men mener også selv at at det er synd at vække børnene, vidste bare ikke at der var en søvnpolitik nogen steder.

Emil har for eksempel nemmere ved at falde i søvn hvis han har sovet længe til middagslur end han har hvis han er vågnet allerede efter halvanden time

Ja, det er lidt morsomt, at så mange holder på at deres børn ikke kan sove om natten, ogderfor skal sove mindre til middag. 

Når det i virkeligheden er bevist at søvn avler søvn

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.