Lov om hvor meget børn skal sove i dagplejen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.043 visninger
36 svar
18 synes godt om
27. februar 2013

Anonym trådstarter

Hej

Jeg vil gerne høre jer andre mødre her inden om i kender noget til dette, jeg har en privat dagplejemor, som siger at vores datter på 2 år skal sove 2 timer til middag skønt vi har ønsket max en time, fordi hun ikke sover om aften. Hun siger det kan ikke lade sig gøre, det er ved lov at barnet skal sove 2 timer, jeg synes det lyder som en gang vås af den anden verden, ved de kommunale, vi har haft til de andre børn, har vi som være forældre altid været med til at bestemme barnet søvn behov.

Nogen der ved noget om dette.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. februar 2013

Ryberg

Hej

Jeg vil gerne høre jer andre mødre her inden om i kender noget til dette, jeg har en privat dagplejemor, som siger at vores datter på 2 år skal sove 2 timer til middag skønt vi har ønsket max en time, fordi hun ikke sover om aften. Hun siger det kan ikke lade sig gøre, det er ved lov at barnet skal sove 2 timer, jeg synes det lyder som en gang vås af den anden verden, ved de kommunale, vi har haft til de andre børn, har vi som være forældre altid været med til at bestemme barnet søvn behov.

Jeg er overbevist om at det er en omgang vås!

Men ring til dagplejekontoret og fortæl om hvad du har fået at vide.. måske dagplejen lige skal have opfrisket et par værdier

Anmeld

27. februar 2013

Dorthe1986

Anonym skriver:

Hej

Det er sgu da lige før jeg dør af grin! Ej, du kan roligt sige til din dp at et ingen steder hører hjemme. Det lyder mere som om hun vil sikre sig en lang pause. Man kan da ikke ved lov vedtage hvor meget et barn skal sove?!

Anmeld

27. februar 2013

TNBC

Anonym skriver:

Hej

Der er ingen lov om hvor meget børn skal sove til middag. Alle børn er forskellige, nogen sover en time, Andre 2-3timer, og det skal en dp rette sig efter. Når man er dp og det samme i en vs, så respektere man forældrenes ønsker. De kender deres børn bedst, og ved hvad deres børn skal sove.
Når dp siger det, er det fordi de er bange for at miste deres pause, og selvfølgelig skal de have deres pause, men de børn der ikke sover er over 2år og kan sagtens underholde sig selv. Dp behøver ikke sidde ved siden af barnet hele tiden. Og så kan hun sagtens sætte sig ned og slappe af.
Sig til hende: Højst en time. Og længere er den bare ik.

Anmeld

27. februar 2013

Ryberg

Hej

Den første dagplejemor Lasse var ude ved, var træt af, at han kun ville sove 1-1,5 time, og sagde at det var noget vi skulle have fundet ud af at han SKULLE - altså sove mere!!

han er så heller ikke der mere... Mit valg....

ukompetente dagplejere er der nok af - taler af erfaring efter at Lasse har været ved 12 forskellige på 2 år!!!

Anmeld

27. februar 2013

TNBC

KittyGirl skriver:

Den første dagplejemor Lasse var ude ved, var træt af, at han kun ville sove 1-1,5 time, og sagde at det var noget vi skulle have fundet ud af at han SKULLE - altså sove mere!!

ukompetente dagplejere er der nok af - taler af erfaring efter at Lasse har været ved 12 forskellige på 2 år!!!

Det kan være man skal lave en liste med sine krav/ønsker, som dp så kan skrive under på, og at man som forældre bare har det sidste ord.
12 på 2år?? O.o det er mange.. hvordan kan der være så mange dårlige?
Når man vælger at være dagplejemor, bør man da vide at tingene er anderledes end i en vs, og at der er børn der holder op med at sove, eller sover mindre. Men jeg synes tit man høre dagplejemødre der klager over meget. Er det blevet hårdere at blive dagplejemor end for nogle år siden?

Anmeld

27. februar 2013

K&S

KittyGirl skriver:

12 forskellige FASTE DP'ere? 

Anton sov max. 1 time i en meget lang periode - vi har aldrig hørt brok overhovedet 

Anmeld

27. februar 2013

Ryberg

Yurie skriver:

Det kan være man skal lave en liste med sine krav/ønsker, som dp så kan skrive under på, og at man som forældre bare har det sidste ord.
12 på 2år?? O.o det er mange.. hvordan kan der være så mange dårlige?
Når man vælger at være dagplejemor, bør man da vide at tingene er anderledes end i en vs, og at der er børn der holder op med at sove, eller sover mindre. Men jeg synes tit man høre dagplejemødre der klager over meget. Er det blevet hårdere at blive dagplejemor end for nogle år siden?

Det er ikke alle 12 der er dårlige

Det var bare min erfaringer efter at have været en del rundt..

De 4 af dem var virkelig .... jeg ved ikke hvor de har trukket deres dagplejer bevis henne, men jeg fortalte også dagpleje kontoret om mine observationer, og de kunne virkelig godt følge mig, og det var noget der skulle følges op på.

Lasse har haft 2 faste dagplejere, den ene blev langtidssygemeldt pga. skilsmisse, så kom han fast ned og være i en gæstedagpleje, derefter over til en ny fast, som nu også er sygemeldt pga. skilsmisse, og de sidste 3 uger har han været hos 3 forskellige... og så er der dem indimellem....

Suk...

Anmeld

27. februar 2013

Ryberg

K&S skriver:

12 forskellige FASTE DP'ere? 

Anton sov max. 1 time i en meget lang periode - vi har aldrig hørt brok overhovedet 

De 4 af dem var virkelig .... jeg ved ikke hvor de har trukket deres dagplejer bevis henne, men jeg fortalte også dagpleje kontoret om mine observationer, og de kunne virkelig godt følge mig, og det var noget der skulle følges op på.

Lasse har haft 2 faste dagplejere, den ene blev langtidssygemeldt pga. skilsmisse, så kom han fast ned og være i en gæstedagpleje, derefter over til en ny fast, som nu også er sygemeldt pga. skilsmisse, og de sidste 3 uger har han været hos 3 forskellige... og så er der dem indimellem....

Suk...

Anmeld

27. februar 2013

TNBC

KittyGirl skriver:

Suk...

Ok, altid noget at det ikke var fordi de alle var dårlige.
Men i har da virkelig ikke været heldige...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.