Er denne ide alt for underlig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. februar 2013

Anonym trådstarter

Stumpen skriver:

Jeg så sociale bedragere firrig uge med et halvt øre og der var der snak om en familie om boede hver for sig og pludselig fik et barn sammen... Men om dt var i det program eller om det var forklip til det i går er jeg ikke sikker på...

Men i forhold til den økonomiske hjælp jeg tror du får fra kommunen, så er det en dum ide.. Prøv evt at se programmerne inde på dr1 - om der var mere dybdegående nak om det...

Tjekker lige programmet og kommunen inden vi gør noget

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2013

1990h

Anonym skriver:

Har et barn på 5,5 år med min eks - vi gik fra hinanden for et år siden. Jeg havde så besluttet at jeg gerne ville insemineres så jeg kan få endnu et barn. Valgte at fortælle om beslutningen til min eks. 

Han kommer så med et forslag om at vi får endnu et barn sammen da vi jo er gode forældre sammen. Synes faktisk ik at ideen er helt dårlig - begge mine børn ville ha en far og tilmed den samme far. 

Er ideen helt underlig?? Og er det overhovedet lovligt?! Altså får jo nu ydelser som enlig - dvs det jeg får er det ekstra tilskud hvert 3 mdr og ik noget andet 

syntes det en super god ide.

dog tror jeg faktisk næsten er er bedrageri. eller måske i kan blive beskyldt for det hvis ikke i har hørt om reglerne.

men når i vælger at få et barn sammen=sex og i bor på hver jeres adresse og har et andet fælles barn sammen. så vil de måske betegne jer som faktisk værende sammen fordi det nu er andet barn, du får med ham selv om du reelt er enlig?:hmm, ej ved sku ikke..jeg vil undersøge det først

Anmeld

26. februar 2013

Anonym trådstarter

TeamRocket skriver:

Jeg synes det er en god idé. Det ser sgu også bedre ud når ens unger har samme far:-)

Ja må indrømme at jeg ville ha det bedst med det og samtidig vil jeg gerne ha det skal være inden den store bliver alt for stor 

Anmeld

26. februar 2013

Anonym trådstarter

1990h skriver:

syntes det en super god ide.

dog tror jeg faktisk næsten er er bedrageri. eller måske i kan blive beskyldt for det hvis ikke i har hørt om reglerne.

men når i vælger at få et barn sammen=sex og i bor på hver jeres adresse og har et andet fælles barn sammen. så vil de måske betegne jer som faktisk værende sammen fordi det nu er andet barn, du får med ham selv om du reelt er enlig?:hmm, ej ved sku ikke..jeg vil undersøge det først

Ja tænker også at man hurtigt kan gøre noget galt i forhold til kommunen så vil helt sikkert undersøge det

Anmeld

26. februar 2013

Anonym trådstarter

Tusind tak for alle stemmer og svar er positivt overrasket over at I er så positive overfor det

der er selvfølgelig rigtig mange ting der skal være styr på først - skal i hvert fald lige ha ringet på kommunen og høre om jeg kam risikere at blive meldt for bedrageri når vi har hver sin adresse og pludselig skal ha et barn sammen

så skal vi selvfølgelig ha snakket om samvær osv især i den første lange tid når barnet ik kan undvære mor 

vigtigst af alt skal vi, som en også skriver, finde ud af hvordan vi gør det bedst så det store barn ik blir helt forvirret når far pludselig er i hjemmet for at lære baby at kende. 

Anmeld

26. februar 2013

Muhmi

Anonym skriver:

Har et barn på 5,5 år med min eks - vi gik fra hinanden for et år siden. Jeg havde så besluttet at jeg gerne ville insemineres så jeg kan få endnu et barn. Valgte at fortælle om beslutningen til min eks. 

Han kommer så med et forslag om at vi får endnu et barn sammen da vi jo er gode forældre sammen. Synes faktisk ik at ideen er helt dårlig - begge mine børn ville ha en far og tilmed den samme far. 

Er ideen helt underlig?? Og er det overhovedet lovligt?! Altså får jo nu ydelser som enlig - dvs det jeg får er det ekstra tilskud hvert 3 mdr og ik noget andet 

Hvor er han dog flink at han sådan stiller sig til rådighed! 

STORT klap på skulderen til ham, det er fandeme stort og rigtig flot gjort... 

NEJ jeg synes ikke idéen er underlig, tværdigmod synes jeg det er en SUPER løsning når i kan finde ud af tingene sammen, dog hver for sig... Tanken om at man ikke har samme far tror jeg fylder rigtig meget hos børn og især hvis den ene af dem faktisk slet ikke ved hvem far er, men her får de begge mulighed for sammen at tage over til far... Super løsning!

Anmeld

26. februar 2013

Muhmi

Kofoed. skriver:

Jeg ville ringe og høre kommunen ad, hvad reglerne er osv. men det lyder ikke som verdens værste idé, hvis i altså begge er singler. Ja, undersøg tingene og find ud af, om det overhovedet kan lade sig gøre.

Tror ikke man skal blande kommunen ind i det fra starten af... Man kan jo som eks'er mødes til en omgang tilfældig sex (engangsknald) og så blive gravid, det mener jeg ikke ville være ulovligt eller noget som helst, men hvis man spørger kommunen, så vil de jo se det som at de er sammen igen, hvilket de jo ikke er, de skal bare have et barn mere sammen

Anmeld

26. februar 2013

modesty

Muhmi skriver:

Tror ikke man skal blande kommunen ind i det fra starten af... Man kan jo som eks'er mødes til en omgang tilfældig sex (engangsknald) og så blive gravid, det mener jeg ikke ville være ulovligt eller noget som helst, men hvis man spørger kommunen, så vil de jo se det som at de er sammen igen, hvilket de jo ikke er, de skal bare have et barn mere sammen

Enig - jeg ville nok også vente med at kontakte kommunen til efter jeg var blevet gravid.

Anmeld

26. februar 2013

LilleLene

Anonym skriver:

Det er sq da fedt hvis i kan finde ud af det sammen gør det

Anmeld

26. februar 2013

B&J

jeg syntes det lyder som en virkelig god ide...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.