Er denne ide alt for underlig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Er det for underligt

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.352 visninger
42 svar
18 synes godt om
26. februar 2013

Anonym trådstarter

Har et barn på 5,5 år med min eks - vi gik fra hinanden for et år siden. Jeg havde så besluttet at jeg gerne ville insemineres så jeg kan få endnu et barn. Valgte at fortælle om beslutningen til min eks. 

Han kommer så med et forslag om at vi får endnu et barn sammen da vi jo er gode forældre sammen. Synes faktisk ik at ideen er helt dårlig - begge mine børn ville ha en far og tilmed den samme far. 

Er ideen helt underlig?? Og er det overhovedet lovligt?! Altså får jo nu ydelser som enlig - dvs det jeg får er det ekstra tilskud hvert 3 mdr og ik noget andet 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2013

modesty

Jeg synes ikke umiddelbart at det er en dårlig idé. Jeg har ikke noget imod donorbørn, men hvis man har mulighed for at få en far til sit barn, synes jeg da klart at man skal gøre det.

MEN det kræver at der er totalt rene linjer jer imellem og at du VED at det ikke er et forsøg på at få dig tilbage fra hans side.

Selvfølgelig er det lovligt - staten bestemmer ikke hvem man vælger at få børn med.

Anmeld

26. februar 2013

Ccamilla

Profilbillede for Ccamilla
Så er min barsel officielt slut - og ferien begynder :)
Anonym skriver:

Har et barn på 5,5 år med min eks - vi gik fra hinanden for et år siden. Jeg havde så besluttet at jeg gerne ville insemineres så jeg kan få endnu et barn. Valgte at fortælle om beslutningen til min eks. 

Han kommer så med et forslag om at vi får endnu et barn sammen da vi jo er gode forældre sammen. Synes faktisk ik at ideen er helt dårlig - begge mine børn ville ha en far og tilmed den samme far. 

Er ideen helt underlig?? Og er det overhovedet lovligt?! Altså får jo nu ydelser som enlig - dvs det jeg får er det ekstra tilskud hvert 3 mdr og ik noget andet 

Synes faktisk ikke at ideen er så dum - når i nu alligevel har et barn sammen, og jeres samarbejde fungerer, så kan man vel ligeså godt få et til, med den samme plus, du ved hvilke gener den bette vil få :b

Hvordan reglerne er, har jeg ingen anelse om !

Anmeld

26. februar 2013

Kofoed.

Jeg ville ringe og høre kommunen ad, hvad reglerne er osv. men det lyder ikke som verdens værste idé, hvis i altså begge er singler. Ja, undersøg tingene og find ud af, om det overhovedet kan lade sig gøre.

Anmeld

26. februar 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

nej egentlig ikke...

det kunne jo i princippet ligeså godt være hans sæd der alligevel endte med at være den du valgte..

Synes det lyder som en god idé for børnenes skyld og for Jeres hvis I er gode sammen med aftalerne osv med det barn I allerede har sammen og blot ikke er sammen fordi der ikke er mere kemi imellem jer på den front...

Om det er lovligt ved jeg ikke men som sagt hvis du vælger insemination kunne det jo ligeså godt være hans sæd som er anonym doner så burde ikke være noget i det medmindre I gør det på den gammeldags facon hvor de så nok ville sige at I var et par og du derfor ikke har krav på enlig mor ydelsen...

Anmeld

26. februar 2013

Bare mig..

Om det er lovligt ved jeg ikke, men altså kan ikke forestille mig der er regler for det.. 

Synes det er en rigtig god ide. Begge børn har samme forældre, det er ikke mere besværligt i forhold til hvem der skal have hvilket barn og få to fædres hverdag til at passe med din. 

og hvis ingen af jer har kærester osv., så ser jeg dette som en kanon mulighed. Sørgsmålet er så om det ville være mærkeligt for JER at have seksuelle tidspunkter med hinanden, nu når i er fra hinanden, eller om i ville være ok med det??  

min datters far og jeg havde overvejet det samme og snakket om det, men vi er heldigvis sammen igen, så nu skal vi da i hvertfald have et barn mere sammen på et tidspunkt.  

Anmeld

26. februar 2013

Pige2009

Anonym skriver:

Synes da bare, I skal gøre det

Anmeld

26. februar 2013

Roselil

Profilbillede for Roselil

Synes da klart det er at foretrække. Ville personlig aldrig få et donorbarn der ville vokse op med en søsken der havde en kendt far. Tror det kunne være meget svært at være donorbarn i den situation.

Men i skal self. have helt klare aftaler. Hvem har barnet hvornår, hvad sker der hvis een af jer ingår i et nyt forhold osv.

Held og lykke

Anmeld

26. februar 2013

Benjamins'mor

Jeg synes ikke det er nogen dum ide.
Dine børn får samme far, samt du giver barnet mulighed for en far der er der. Og mulighed for at barnet kender sin far.
Ikke at jeg har noget imod donorbørn, men at det bare er bedre med en far.

Men kan ikke se det skulle være ulovligt. Men prøv og hør kommunen hvordan reglerne er. Bare gør det klart overfor dem at i ikke er kærester af den grund.

Anmeld

26. februar 2013

Stumpen

Jeg så sociale bedragere firrig uge med et halvt øre og der var der snak om en familie om boede hver for sig og pludselig fik et barn sammen... Men om dt var i det program eller om det var forklip til det i går er jeg ikke sikker på...

Men i forhold til den økonomiske hjælp jeg tror du får fra kommunen, så er det en dum ide.. Prøv evt at se programmerne inde på dr1 - om der var mere dybdegående nak om det...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.