Er denne ide alt for underlig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. februar 2013

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Jeg synes ikke umiddelbart at det er en dårlig idé. Jeg har ikke noget imod donorbørn, men hvis man har mulighed for at få en far til sit barn, synes jeg da klart at man skal gøre det.

MEN det kræver at der er totalt rene linjer jer imellem og at du VED at det ikke er et forsøg på at få dig tilbage fra hans side.

Selvfølgelig er det lovligt - staten bestemmer ikke hvem man vælger at få børn med.

Altså er ret så sikker på det ik er et forsøg på at vi skal finde sammen igen - han ser det vist bare som en mulighed for at få endnu et barn og han syns så jeg er den bedste mor

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2013

3rollinger

Anonym skriver:

Har et barn på 5,5 år med min eks - vi gik fra hinanden for et år siden. Jeg havde så besluttet at jeg gerne ville insemineres så jeg kan få endnu et barn. Valgte at fortælle om beslutningen til min eks. 

Han kommer så med et forslag om at vi får endnu et barn sammen da vi jo er gode forældre sammen. Synes faktisk ik at ideen er helt dårlig - begge mine børn ville ha en far og tilmed den samme far. 

Er ideen helt underlig?? Og er det overhovedet lovligt?! Altså får jo nu ydelser som enlig - dvs det jeg får er det ekstra tilskud hvert 3 mdr og ik noget andet 

Mht lovligt, saa kunne det jo ligesaa godt vaere et troeste- / tryghedsknald, som endte i en graviditet. Der er jo ingen der behoeves at vide motiverne bag. Og det ville jo nok ikke vaere foerste gang at et par eks'er havde sex igen.

Og jeg synes faktisk ideen er fin. Naar saa den store skal paa weekend hos far, ender du ikke med at skulle forklare den lille at han/hun desvaerre ikke har nogen steder at tage hen. Synes faktisk det vil spare nummer to for en masse eventuelle bekymringer.

Anmeld

26. februar 2013

Anonym trådstarter

Olivia's Moar skriver:

Synes faktisk ikke at ideen er så dum - når i nu alligevel har et barn sammen, og jeres samarbejde fungerer, så kan man vel ligeså godt få et til, med den samme plus, du ved hvilke gener den bette vil få :b

Hvordan reglerne er, har jeg ingen anelse om !

Ja lige præcist og generne er der skam i intet i vejen med 

Anmeld

26. februar 2013

modesty

Anonym skriver:

Altså er ret så sikker på det ik er et forsøg på at vi skal finde sammen igen - han ser det vist bare som en mulighed for at få endnu et barn og han syns så jeg er den bedste mor

OK. Det lyder som en god løsning for jer begge synes jeg. Men jeg ville alligevel lige tage snakken og forventningsafstemme alligevel - for en sikkerheds skyld.

Det er jo også noget helt andet at have en nyfødt sammen, end et større barn. Hvor meget skal han f.eks se den lille i starten - skal han være meget hjemme hos jer, vil det ikke være forvirrende for jeres store, skal han tage noget af barslen, hvordan skal samvær aftales de første år o.s.v. Der er mange ting der skal udredes inden I tager den store beslutning.

Anmeld

26. februar 2013

Anonym trådstarter

Kofoed. skriver:

Jeg ville ringe og høre kommunen ad, hvad reglerne er osv. men det lyder ikke som verdens værste idé, hvis i altså begge er singler. Ja, undersøg tingene og find ud af, om det overhovedet kan lade sig gøre.

Vi er begge singler og tror faktisk lige jeg vil ringe og spørge om reglerne - god ide

Anmeld

26. februar 2013

TeamRocket

Jeg synes det er en god idé. Det ser sgu også bedre ud når ens unger har samme far:-)

Anmeld

26. februar 2013

Zafir

Syntes det er en super god idé

Det er noget med at straffen for selvvalgte enlige mødre er blevet rullet tilbage, så de stadig får forhøjet børnebidrag, ligesom andre enlige mødre.

Så det er da bare en super god idé..

Prøv at høre dem i selvvalgt enlig mor kategorien herinde, - de kender regler osv. Men man har jo altid lov til at vælge den far til det barn man gerne vil have... om man vælger donor eller en man kender

Anmeld

26. februar 2013

tarkoflen

Hvis l kan få det til at fungere, så synes jeg slet ikke ideen er dum! Det ville da gøre det hele meget nemmere for begge børn!

Hvordan og hvorledes i forhold til kommunen, så ville jeg nok høre ad, men som en anden skriver, så kan man jo blive gravid ved et uheld, fordi sex med ex er trygt og velkendt! Du er i hvert fald ikke den eneste, der har haft sex med en ex fordi det var nemt og hyggeligt

Anmeld

26. februar 2013

Anonym trådstarter

Wampires skriver:

nej egentlig ikke...

det kunne jo i princippet ligeså godt være hans sæd der alligevel endte med at være den du valgte..

Synes det lyder som en god idé for børnenes skyld og for Jeres hvis I er gode sammen med aftalerne osv med det barn I allerede har sammen og blot ikke er sammen fordi der ikke er mere kemi imellem jer på den front...

Om det er lovligt ved jeg ikke men som sagt hvis du vælger insemination kunne det jo ligeså godt være hans sæd som er anonym doner så burde ikke være noget i det medmindre I gør det på den gammeldags facon hvor de så nok ville sige at I var et par og du derfor ikke har krav på enlig mor ydelsen...

Hmm ja altså vi har ik snakket om hvordan det skal gøres men tror det vil være insemination - men jeg tjekker lige med kommunen inden jeg gør noget

Anmeld

26. februar 2013

norenberg

syntes personligt det er en meget bedre måde end med donor...du ved jo at barnet vil få en god far så hvorfor ikke....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.