Der dersens Lactulose ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.637 visninger
44 svar
8 synes godt om
24. februar 2013

simone_jacobsen

Hej alle.

Startede i mandags, min 5 uger gamle dreng, op på supplering - jeg anvender NAN1 og han spiser godt. Mit problem er så, at han er begyndt at lide af forstoppelse og det gør ondt, han skriger og presser og intet kommer. Jeg er blevet anbefalet Lactulose og giver ham 1 ml. morgen og 1 ml. aften, men kan det virkelig være rigtigt at han kun har afførring lige efter jeg har givet ham det og han forsat skal ase og mase uden formål resten af dagen ??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. februar 2013

L&V

simone_jacobsen skriver:

Hej alle.

Startede i mandags, min 5 uger gamle dreng, op på supplering - jeg anvender NAN1 og han spiser godt. Mit problem er så, at han er begyndt at lide af forstoppelse og det gør ondt, han skriger og presser og intet kommer. Jeg er blevet anbefalet Lactulose og giver ham 1 ml. morgen og 1 ml. aften, men kan det virkelig være rigtigt at han kun har afførring lige efter jeg har givet ham det og han forsat skal ase og mase uden formål resten af dagen ??

Nej det tager lidt tid før det virker det ska lige optages i kroppen før der burde komme noget.. Syntes os dosis virker utrolig lille hvis han virkelig ska af med noget

Anmeld

24. februar 2013

LSM

Månsson skriver:

Nej det tager lidt tid før det virker det ska lige optages i kroppen før der burde komme noget.. Syntes os dosis virker utrolig lille hvis han virkelig ska af med noget

Ja jeg mener også man plejer at sige 5 ml morgen og aften
Kan det ikke passe`?

Anmeld

24. februar 2013

Mettefpigen

Det tager noget tid før det virker... Kig bag på bøtten og se hvad du max må give ham, for da vi startede på det fandt vi ud af at vi gav ham max og det kunne hans mave slet ikk tåle så det blev værre.... Hvis det ikk virker kan du give ham lidt mere, men kun lidt mere af gangen...

Anmeld

24. februar 2013

Nattøs

Giv ham kamille te med sukker. Jeg har ALDRIG givet vores datter medicin for for stoppelse. Kamille te med sukker eller alomin syrnet har jeg brugt og da hun blev 4 måneder fik hun sveskegrød har ingen problemer i dag som 7 måneder.

Alle fagpersoner jeg har stødt på råder til kamille te.

Anmeld

24. februar 2013

Levi&LilysMor

simone_jacobsen skriver:

Hej alle.

hmm..... har du prøvet at massere ham på maven altså mod hans venstre side og i cirkler, cykle med benene ?

ved ikke hvor meget så lille et barn må få af lactulose, men lægen har vel foklaret hvor meget din dreng højest må få ?? 

Anmeld

24. februar 2013

simone_jacobsen

De må få 3-5 ml fordelt på 1-2 gange om dagen. Men når jeg giver ham det er der reaktion kort tid efter, men ellers sker der intet - han kommer altså kun af med afføring når han får Lactulose eller ikke? Kan det være rigtigt?

Anmeld

24. februar 2013

modesty

Hej alle.

Jeg villle prøve at skifte til Nutramigen, Profylac, Allomin syrnet eller NAN HA, som er mildere mod maven. Det vil være bedre for din drengs system hvis du kan finde en erstatning som hans tarme kan klare, fremfor at symptombehandle.

Anmeld

24. februar 2013

LR85

Se på anvisningen, hvor meget du må give. 

hvis du må, ville jeg øge til 2-3 ml morgen og aften. 

Anmeld

24. februar 2013

SKR

Min dreng startede på lactulose da han var 1 1/2 uge gammel efter aftale med sundhedsplejersken. Samtidig skiftede vi over til allomin syrnet. Sundhedsplejersken sagde han skal have 1 ml. pr. kg. han vejer to gange om dagen.

Det tog en uge cirka før det rigtig virkede. Vi havde prøvet med massage, cykling med benene, Kamille the og sukkervand hvilket ikke hjalp.

Nu er han 4 uger og vejer 4,5kg. Han får 4,5ml. hver aften ( to gange om dagen blev for meget ), og døjer ikke med maven mere.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.