Hvilken behandling?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. februar 2013

Anonym trådstarter

La´chrissen skriver:

Næ ikke andet end at følge de hormoner de har sagt og levet sundt. Jeg havde omkring 20 sidste gang. Så lidt var der da

Havde du 20 gode æg der i princippet alle kunne sætte sig fast og blive til et barn, puha tror ikke jeg orker 20linger tvillinger kunne være spændende, trillinger en udfordring, men så holder vi også der

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. februar 2013

Anonym trådstarter

ønskebarn74 skriver:

Har i prøvet victoza i stedet for metformin?

Jeg har for første gang nogensinde fået en fast cyklus og har tabt mig af det.. 

Har aldrig hørt om det, men kan jo prøve at spørge ind til det, næste gang. Må man tage det hvis man bliver gravid, jeg skal stoppe metformin så snart jeg evt skulle teste positivt. Er det noget det der hormon eller æl-sprøjten kan give falsk positiv test, pga hormonerne der er i ?

Anmeld

20. februar 2013

Hullabullabulla

Anonym skriver:

Hej skønne tøser

Jeg er ikke klar til at give mig selv til kende, da det er et slag i hovedet, at min pco er forværret, trods metformin, og nu skal i behandling.

Vi har fået tilbudt styring af cyklus, mens og æl, med hvad jeg tror hed pergotime og ovitrelle, missede så meget i samtalen da det var uventet.

Korte af det lange er, at valget er mellem hjemme sex og insimination og til at starte med, hjemmesex eller gå direkte, til indimination. Risiko for tvillinger skulle være det samme, afhængig af antal gode æg. Vi ønsker at øge chancerne mest muligt, så forløbet på hormoner bliver så kort som muligt, da det er hårdt for kroppen

Hvad vil i råde til, hvad er bedst, vi har pt snakket om at gå direkte til insiminationen, med flest mulige gode æg, som ifølge klinikken, var 2 gerne 3.

Hjælp, spekulationerne fylder bare så meget, og vi er langt fra der hvor ivf kommer på tale

Håber på svar og støtte og med tiden skal jeg nok afsløre mig selv

Der kan svares Anonymt

Vi blev henvist grundet lav sædkvalitet - sprang direkte til insemination.. Lykkedes efter 2 forsøg dog ikke - og 3. forsøg blev pga  ferie hos gynækologen til hjemmeforsøg (dog med hormoner) - og vupti jeg blev sku gravid

Så når vi skal lave nr. 2 engang starter vi med hjemmeforsøg først

Anmeld

20. februar 2013

Anonym trådstarter

Britt88 skriver:

Vi blev henvist grundet lav sædkvalitet - sprang direkte til insemination.. Lykkedes efter 2 forsøg dog ikke - og 3. forsøg blev pga  ferie hos gynækologen til hjemmeforsøg (dog med hormoner) - og vupti jeg blev sku gravid

Så når vi skal lave nr. 2 engang starter vi med hjemmeforsøg først

Mener du hjemme inseminering. Hvordan kunne i vide hvornår i skulle tage sprøjten til æl hvis su ikke kunne scannes og tjekke mængden af gode æg, om der var nok eller for lidt

Anmeld

20. februar 2013

Hullabullabulla

Mener du hjemme inseminering. Hvordan kunne i vide hvornår i skulle tage sprøjten til æl hvis su ikke kunne scannes og tjekke mængden af gode æg, om der var nok eller for lidt

Ikke hjemme insemination - bare sex..

Blev scannet på klinikken lige inden deres ferie startede og så regnede hun ud hvornår jeg skulle tage æl sprøjten (noget med at æggene vokser ca 2 mm i døgnet med den hormindosis jeg fik)

Jeg havde 2 æg der var store nok

Mht insemination og hormoner har jeg aldrig haft problemer - blev hverken utilpas, hormonella eller noget

Anmeld

20. februar 2013

Anonym trådstarter

Britt88 skriver:

Ikke hjemme insemination - bare sex..

Blev scannet på klinikken lige inden deres ferie startede og så regnede hun ud hvornår jeg skulle tage æl sprøjten (noget med at æggene vokser ca 2 mm i døgnet med den hormindosis jeg fik)

Jeg havde 2 æg der var store nok

Mht insemination og hormoner har jeg aldrig haft problemer - blev hverken utilpas, hormonella eller noget

Tusind tak hjalp meget er ikke nærvøs for hormonerne mere, alles erfaringer har hjulpet, måske min veninde bare har været uheldig

Anmeld

21. februar 2013

pcoramt

Anonym skriver:

Hej skønne tøser

Jeg er ikke klar til at give mig selv til kende, da det er et slag i hovedet, at min pco er forværret, trods metformin, og nu skal i behandling.

Vi har fået tilbudt styring af cyklus, mens og æl, med hvad jeg tror hed pergotime og ovitrelle, missede så meget i samtalen da det var uventet.

Korte af det lange er, at valget er mellem hjemme sex og insimination og til at starte med, hjemmesex eller gå direkte, til indimination. Risiko for tvillinger skulle være det samme, afhængig af antal gode æg. Vi ønsker at øge chancerne mest muligt, så forløbet på hormoner bliver så kort som muligt, da det er hårdt for kroppen

Hvad vil i råde til, hvad er bedst, vi har pt snakket om at gå direkte til insiminationen, med flest mulige gode æg, som ifølge klinikken, var 2 gerne 3.

Hjælp, spekulationerne fylder bare så meget, og vi er langt fra der hvor ivf kommer på tale

Håber på svar og støtte og med tiden skal jeg nok afsløre mig selv

Der kan svares Anonymt

Årh det er jeg ked af at hører med pco'en.. Nu har vi været igennem det samme, så kommer lige med mine erfaringer.. Akkupunktur har kureret min pco helt, det lyder vanvittigt, men scanningerne taler for sig selv desuden besluttede vi os for at prøve gele Royal, vi ved self ikke om det har virket, men klart pengene værd at forsøge

Ang. Behandling så er det det psykisk hårdeste jeg nogensinde har prøvet.. Og det har været hårdt i parforholdet.. Vi blev insemineret i januar, og venter nu gladeligt tvillinger for 2. Gang

Held og lykke, og skriv endelig hvis du har lyst eller brug for det

Anmeld

21. februar 2013

Anonym trådstarter

pcoramt skriver:

Årh det er jeg ked af at hører med pco'en.. Nu har vi været igennem det samme, så kommer lige med mine erfaringer.. Akkupunktur har kureret min pco helt, det lyder vanvittigt, men scanningerne taler for sig selv desuden besluttede vi os for at prøve gele Royal, vi ved self ikke om det har virket, men klart pengene værd at forsøge

Ang. Behandling så er det det psykisk hårdeste jeg nogensinde har prøvet.. Og det har været hårdt i parforholdet.. Vi blev insemineret i januar, og venter nu gladeligt tvillinger for 2. Gang

Held og lykke, og skriv endelig hvis du har lyst eller brug for det

Tak, hvor kan det der gele royal købes ?

Wow er det 2 gang i skal have tvillinger, er da helt fantastisk. Stort tillykke. Troede ikke chancerne var så høje, havde du mange æg ved insiminationen ?

Anmeld

21. februar 2013

La´chrissen

Anonym skriver:

Havde du 20 gode æg der i princippet alle kunne sætte sig fast og blive til et barn, puha tror ikke jeg orker 20linger tvillinger kunne være spændende, trillinger en udfordring, men så holder vi også der

Det er jo så også fordi de skal suges ud og lægges sammen ned en sædcelle. Og så bliver mange jo kasseret fordi de ikke bliver til noget med sæden. Men jeg danner mange gode æg, bare mandens sæd der er ekstrem ringe.

Anmeld

21. februar 2013

Anonym trådstarter

La´chrissen skriver:

Det er jo så også fordi de skal suges ud og lægges sammen ned en sædcelle. Og så bliver mange jo kasseret fordi de ikke bliver til noget med sæden. Men jeg danner mange gode æg, bare mandens sæd der er ekstrem ringe.

Ah sådan, men det kan de vel regulere via medicinen, så jeg kun har 2-3 gode æg, ved insimination

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.