Er så nervøs , når jeg ska' føde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.527 visninger
36 svar
0 synes godt om
19. juni 2009

Betina88

Hej alle ..

Jeg vil høre om dem der ska' føde eller har født om I er / var nervøse når tiden er / var inde til fødslen ..

Jeg er bare så nervøs , når tiden er inde til det store projekt med at spytte vores lille guldklump , Phillip ud ..

Jeg er nu 34 uger og 6 dage henne .. Og jeg er så bange for at noget ska' gå helt gruligt galt med Phillip ..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juni 2009

Pige2009

Jeg tror det er en meget naturlig reaktion. Endnu er jeg ikke selv nervøs, men jeg har også 15 uger til termin, og tager tingene stille og roligt som de nu kommer Det skal nok gå alt sammen. De er jo dygtige og har prøvet det før på hospitalet.

Anmeld

19. juni 2009

nilletøz

Betina88 skriver:

Hej alle ..

Jeg vil høre om dem der ska' føde eller har født om I er / var nervøse når tiden er / var inde til fødslen ..

Jeg er bare så nervøs , når tiden er inde til det store projekt med at spytte vores lille guldklump , Phillip ud ..

Jeg er nu 34 uger og 6 dage henne .. Og jeg er så bange for at noget ska' gå helt gruligt galt med Phillip ..

Hejsa.

Jeg så lige dit indlæg, og måtte lige skrive til dig..

Jeg har født, det er lidt over 4 mdr.

Men ang dit spørgsmål, så var jeg ikke så nervøs, for jeg nåede ikke at tænke så meget over, det..
Jeg skulle have født den 15 feb i år, men fødte den 8 feb, lørdag aften fik jeg veer, og de var dog ikke så slemme, som jeg havde troedet, men søndag, morgen blev de lidt værre, så det meste af søndagen lå jeg på min sofa, lige ind til kl 18:25 så fik jeg pressetrang - men vandet var ikke gået, men vi kørt på fg, og det var godt for ca ½time efter gik vandet, også pressede jeg, og kl 20:00 lå lille Lukas i mine arme!

Så jeg vil faktisk sige at jeg ikke nåede at tænke over om det gjorde ondt.

Men det jeg kan huske og følte gjorde ikke ondt, havde fået af vide af mange at det gjorde meget ondt, men det synes jeg nu ikke det gjode, det har ikke skamt mig, skal helt klart have 1 eller 2 børn mere..

Jeg godt godt forstå du er nervøs, men jeg er sikker på det hele npk skal gå. jeg havde en super god jm, hun var bare så sød..

Mange varme tanker og masser er helt og lykke til dig

Anmeld

19. juni 2009

Lone Jakobsen

vil også berolige dig med at det er helt naturligt at være nervøs for fødslen. både for smerten, og for om den lille mon sku fejle et eller andet.
selv for en "erfaren fødemaskine" som mig (er jeg desværre blevet kaldt) er der stadig nerver på inden en fødsel.
ved den første var jeg ikke så nervøs.... men efter nr. 2 som var meget lang, var jeg ekstra nervøs. så jeg var godt forberedt da jeg sku ha nr. 3..... som bare endte med at være en super lækker og nem fødsel.
ved ikke hvad jeg prøver at fortælle dig.... men er du meget nervøs, så få en god snak med din jordmoder. det gjorde jeg og de er så vant til det.
der er så mange forskellige måder at være nervøs på.... og de kender til dem allesammen.
for mig hjalp det at jordmoderen skrev i min journal at jeg gerne ville ha en epidural. så håber at du kan få en god snak med en der kan berolige dig.
Lone 38+4

Anmeld

19. juni 2009

Ox.

Betina88 skriver:

Hej alle ..

Årh jeg er selv 34+2 og er HAMRENDE nervøs for at sige det mildt, men, hver gang jeg bliver det, tænker jeg på det min mor siger til mig hele tiden

"Jeg vil ikke ligge fingre imellem, det kommer til at gøre forfærdelig ondt, man er nervøs, men 2 ting er sikre, ud det kommer hun, og når hun så ligger ved dig, er alt det "grimme" glemt igen!"...

Synes det er så dejligt at tænke på når hun kommer til at ligge i mine arme, det bliver fantastisk, så prøver at fokusere mere på det end på selve fødslen

Anmeld

19. juni 2009

babyMark

Hejsa

Jeg går allermest og glæder mig lige nu....tænk sig nu har vi gået i så lang tid og været gravide - og lige om lidt så er der en lækker baby i armene...Jeg synes også bare maven er besværlig og stor og nattesøvnen er alligevel forstyrret af tissetrang og hårde spark....

Jeg tænker mest på at vi som kvinder er skabt til at føde, at der er så mange der føder hver dag, at det i langt det fleste tilfælde går godt osv...og at jeg alligevel ikke ved hvordan det kommer til at forløbe.
engang imellem slår det mig dog.....sæt nu han har navlestrengen om halsen/mangler ilt, der er nødt til at blive akut kejsersnit....og lign. Men mest af alt glæder jeg mig så meget til at møde min lille søn at det overskygger bekymringerne

Er selv 36 + 3 uger henne....

Anmeld

19. juni 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Jeg tror du skal vende det til at glæde dig. Jeg forberedte mig på at jeg skulle igennem en helvedes omgang smerter, men at jeg vidste hvorfor jeg havde smerter, så jeg ikke skulle være bange.

Det vigtigste er at du skal holde frygt og stress for døren.  Glæde dig over at du er kvinde og du kan føde din dejlige lille baby

Der er folk omkring dig, der kan deres shit, så du skal bare være mor og lade din krop arbejde. Lade være med at modarbejde og føl det... Vær i smerten og arbejd med den.

Det er ikke slemt og der sker ikke noget med din baby

Anmeld

19. juni 2009

Betina88

Hej alle ..

Tusind tak for jeres omsorg / støtte .. Det glæder mig at høre at det er en almindelig reaktion , når det er første gang eller flere gange man ska' føde .. Det sagde min jordmoder også at det var almindeligt , og jeg sku' bare ta' det stille og roligt ..

Jeg har snakket med min jordmoder om det , og hun sagde til mig at vi ska' vente med at snakke om de ting der ska' ske , når jeg ligger med veerne på sygehuset .. For jeg ville ikk' ku rumme det i mit hoved , hvis vi snakkede om det i mandags ..

Jeg glæder mig utroligt meget til at han ligger hos os i vores arme .. Uden tvivl .. og jeg ved at jeg ska' ha' bedøvelse for veerne , så jeg ka' nå at slappe af , inden tiden er kommet til at spytte ham ud ..

Anmeld

20. juni 2009

Betina88

nilletøz skriver:

Hejsa.

Jeg så lige dit indlæg, og måtte lige skrive til dig..

Jeg har født, det er lidt over 4 mdr.

Men ang dit spørgsmål, så var jeg ikke så nervøs, for jeg nåede ikke at tænke så meget over, det..
Jeg skulle have født den 15 feb i år, men fødte den 8 feb, lørdag aften fik jeg veer, og de var dog ikke så slemme, som jeg havde troedet, men søndag, morgen blev de lidt værre, så det meste af søndagen lå jeg på min sofa, lige ind til kl 18:25 så fik jeg pressetrang - men vandet var ikke gået, men vi kørt på fg, og det var godt for ca ½time efter gik vandet, også pressede jeg, og kl 20:00 lå lille Lukas i mine arme!

Så jeg vil faktisk sige at jeg ikke nåede at tænke over om det gjorde ondt.

Men det jeg kan huske og følte gjorde ikke ondt, havde fået af vide af mange at det gjorde meget ondt, men det synes jeg nu ikke det gjode, det har ikke skamt mig, skal helt klart have 1 eller 2 børn mere..

Jeg godt godt forstå du er nervøs, men jeg er sikker på det hele npk skal gå. jeg havde en super god jm, hun var bare så sød..

Mange varme tanker og masser er helt og lykke til dig

Utroligt at nogen regere sjovt , når det kommer til veer ..

Men det er dejligt at høre at du ikk' havde ondt , da du fik de veer ..

Jeg håber bare at det ska' gå som det ska' , når det er at jeg ska' føde ..

Tusind tak for din omsorg , og jeg ska' nok fortælle dig , hvordan det har gået ..

Anmeld

20. juni 2009

Betina88

SussieOx skriver:

Årh jeg er selv 34+2 og er HAMRENDE nervøs for at sige det mildt, men, hver gang jeg bliver det, tænker jeg på det min mor siger til mig hele tiden

"Jeg vil ikke ligge fingre imellem, det kommer til at gøre forfærdelig ondt, man er nervøs, men 2 ting er sikre, ud det kommer hun, og når hun så ligger ved dig, er alt det "grimme" glemt igen!"...

Synes det er så dejligt at tænke på når hun kommer til at ligge i mine arme, det bliver fantastisk, så prøver at fokusere mere på det end på selve fødslen

Jeg tænker også på det positive med at han ligger hos os og putter sig ind til os ..

Jeg håber virkelig at jeg har nok fostervand , hvis jeg går over tid ..

Er det så i starten af august at du ska' føde ?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.