Jer der virkeligt elsker jeres job, hvad laver i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. februar 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg er pædagog, og har arbejdet med handicarpet voksende og børn i rigtig, rigtig mange år. Og jeg elsker det! Vh stine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2013

Thalia

Jeg er studieadjunkt/ph.d ved Aau, og jeg ELSKER det.

Mit arbejde består dels af forskning og dels af undervisning/vejledning af de studerende, og jeg elsker at jeg får lov at prøve mig selv af på så mange forskellige områder.

Jeg har fantastiske kollegaer, og jeg bliver hele tiden udfordret fagligt og mentalt.

Og så er det absolut en bonus at mit job giver mig mulighed for at opleve hele verden.

Anmeld

15. februar 2013

Rsa

Miss Kat skriver:

"En tosse"....? 

Tosse,kærligt ment... Jeg er selv pædagog og har arbejdet med udvilkingshæmmede... De er tossede på deres helt egen, specielle og unikke måde Så ja, tosser - fordi de er tossede på den fede måde  Ingen grund til at blive stødt over detordvalg

Anmeld

15. februar 2013

Rsa

Silas <3 skriver:

Tænker at det ikk er pænt at kalde sine patienter eller hvad det hedder, for tosser'??? ;s

Tosse,kærligt ment... Jeg er selv pædagog og har arbejdet med udvilkingshæmmede... De er tossede på deres helt egen, specielle og unikke måde   Så ja, tosser - fordi de er tossede på den fede måde   Ingen grund til at blive stødt over detordvalg 

Anmeld

15. februar 2013

Lene Unik

Jeg er så heldig at have tre skønne jobs. Jeg arbejder i SFO, og elsker arbejdet med børn. Har timer i skolen også, og er med til at skabe sammenhæng i barnets dag. Mit hjerte ligger ved børn med særlige behov.

Andet job er en skøn handicappet pige som jeg har været sammen med nogle timer om ugen i 4 år efterhånden. Det er så skønt at kan være med til at følge og være en del af hendes udvikling, og mærke at jeg også gør en forskel for resten af familien.

Tredje job er mit firma, som jeg rigtig gerne ville have at det spillede en større rolle i mit arbejdsliv, forhåbentlig kommer det. Igen er det arbejdet med børn, både de familier vi hjælper med tøj til de små, og så når jeg holder foredrag. Det er så givende at kunne bringe vigtig viden videre til andre.

Lene

Anmeld

15. februar 2013

Miss Kat

Rsa skriver:

Tosse,kærligt ment... Jeg er selv pædagog og har arbejdet med udvilkingshæmmede... De er tossede på deres helt egen, specielle og unikke måde Så ja, tosser - fordi de er tossede på den fede måde  Ingen grund til at blive stødt over detordvalg

Nu var det ikke dig, jeg citerede - jeg vil gerne høre hendes egen forklaring, selvom jeg da er fuldstændigt sikker på, den er magen til din. Men jeg synes personligt, det er en meget lidt professionel betegnelse at anvende, specielt overfor os andre, som ikke er inde i jeres jargon. Den er da stadig nedladende og meget lidt korrekt, selvom I mener det positivt. Hvis jeg havde et familiemedlem der var udviklingshæmmet, og fandt ud af, personalet omtalte det som tosset, ville jeg nok være fløjtende ligeglad med, hvor nuttet de egentlig mente, personen var.

Anmeld

15. februar 2013

Tip!

Silas <3 skriver:

Tænker at det ikk er pænt at kalde sine patienter eller hvad det hedder, for tosser'??? ;s

Men det er ofte sådan resten af befolkningen ser på de udviklings hæmmede.. Ofte bliver de gemt af vejen for andre mennesker, fordi at andre ser skævt til dem, og ofte fanger de det altså  

mine pædagog kollegaer kan altså også kalde dem for tosser.. Men det er på mit arbejde et positivt ord.. 

At sige til en beboer "du sgu tosset bette du" og der blir svaret "ja haha" så står jeg bag mine ord.. Taget ud af kontekst, så kan det da lyde grimt, men se på hele situationen.. Så forstår man det.. 

Anmeld

15. februar 2013

Carina:-)

Selvstændig inde for rengøringsbranchen.

Elsker at være min egen boss (og andres )

Elsker at det giver mig mulighed for at have mine børn hjemme indtil bh alderen-at jeg kan have alt skoleferien med mine børn,samt at jeg altid kan være her når de er syge.

Elsker friheden,og ja pengene er da også rare 

Elsker selv de mange timer,fordi jeg kan se at det tjener sig ind i den anden ende-

Fortryder aldrig at jeg tog springet.

Anmeld

15. februar 2013

LBK

MariaE skriver:

Ren og skær nysgerrighed. Vil gerne høre hvad i laver, hvorfor i bare elsker jeres arbejde og hvor i bare føler det er super:-D

Jeg er sygeplejerske.. og EEEEELLLSKER mit job.

Jeg er gået på barsel og min datter er ikke engang født og jeg savner mit job, mine kollegaer og meget andet. 

Glæder mig allerede til jeg skal tilbage igen. 

Anmeld

15. februar 2013

Rsa

Miss Kat skriver:

Nu var det ikke dig, jeg citerede - jeg vil gerne høre hendes egen forklaring, selvom jeg da er fuldstændigt sikker på, den er magen til din. Men jeg synes personligt, det er en meget lidt professionel betegnelse at anvende, specielt overfor os andre, som ikke er inde i jeres jargon. Den er da stadig nedladende og meget lidt korrekt, selvom I mener det positivt. Hvis jeg havde et familiemedlem der var udviklingshæmmet, og fandt ud af, personalet omtalte det som tosset, ville jeg nok være fløjtende ligeglad med, hvor nuttet de egentlig mente, personen var.

Forstår godt din pointe... Ville blot forklare før der, som der desværre er tendens til i det her forum, opstod misforståelser og bliver delt 'svinere' ud!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.