Jeg har et problem mht fødsel og den store pige:(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. februar 2013

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Vær åben.. sig sandheden.. jeg er sikker på at hun vil forstå dig.

Det gør jeg altid. Jeg er meget glad for min svigermor og far for den sags skyld.. Men de er ikke så gode til at blive afvist 

Tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2013

Anonym trådstarter

StineW79 skriver:

Nemlig!! 

Håber du får en rigtig god og nem fødsel, og at i hurtigt må komme hjem, når i er klar! Vh stine

Tak

Anmeld

15. februar 2013

Anonym trådstarter

DAs mor skriver:

Jeg havde faktisk ikke arrangeret nogen form for pasning af min store dreng der lige var blevet 4 da jeg skulle føde anden gang
Men det var da så heldigt at fødslen gik igang med veer kl 5.30, så han blev sendt i bhv da de åbnede. Så tog vi på hospitalet, lillebror blev født 10.05 og vi kom hjem omkring kl 14.30 og hentede storebror igen en time senere så det flaskede sig uden problemer

Tag det stille og roligt - I har langt mere styr på det end vi havde...

For den samme oplevelse 

Anmeld

15. februar 2013

LinLin

Anonym skriver:

For den samme oplevelse 

Anmeld

15. februar 2013

spj

Jeg vil bare sige at jeg sagtens kan forstå dig.

Jeg havde et ligende dilemma da jeg var gravid med vires søn. Mine Svigerforældre spurgte om de måtte tage vores datter med i cirkus 1 1/2 uge inden min termin. Jeg kunne heller slet ikke holde tanken ud om, at jeg skulle undvære min datter og hvad tanken om at rent faktisk kunne føde den dag.
Vi valgte at sige nej til at de måtte tage hende med i cirkus. Ikke kun på grund af min forstående fødsel, men også fordi vi gerne ville med og se hendes reaktion første gang hun skulle i cirkus. Vi blev så tilbudt at tage med, men det kunne jeg slet ikke overskue, så det blev et nej og lidt sure Svigerforældre.
Det endte så med at jeg rent faktisk (meget pludseligt) fødte mens de var i cirkus. Jeg var så glad for at jeg fulgte mit hjerte og sagde nej. Så jeg synes bare du skal sige at de kan du ikke overskue lige nu, men at de gerne må passe hende når der er faldet ro på hjemme hos jer.

Anmeld

15. februar 2013

Anonym trådstarter

spj skriver:

Jeg vil bare sige at jeg sagtens kan forstå dig.

Jeg havde et ligende dilemma da jeg var gravid med vires søn. Mine Svigerforældre spurgte om de måtte tage vores datter med i cirkus 1 1/2 uge inden min termin. Jeg kunne heller slet ikke holde tanken ud om, at jeg skulle undvære min datter og hvad tanken om at rent faktisk kunne føde den dag.
Vi valgte at sige nej til at de måtte tage hende med i cirkus. Ikke kun på grund af min forstående fødsel, men også fordi vi gerne ville med og se hendes reaktion første gang hun skulle i cirkus. Vi blev så tilbudt at tage med, men det kunne jeg slet ikke overskue, så det blev et nej og lidt sure Svigerforældre.
Det endte så med at jeg rent faktisk (meget pludseligt) fødte mens de var i cirkus. Jeg var så glad for at jeg fulgte mit hjerte og sagde nej. Så jeg synes bare du skal sige at de kan du ikke overskue lige nu, men at de gerne må passe hende når der er faldet ro på hjemme hos jer.

Tak. For mig er det bare en unødvendig bekymring og forstyrrelse i en hverdag der ændre sig meget lige om lidt for  os alle sammen.. 

det hele skal gå så gnidningsfrit som muligt.. Så ingen aftaler. Jeg har heller ikke selv nogle aftaler i næste uge andet end med min jm

Anmeld

15. februar 2013

spj

Anonym skriver:

Tak. For mig er det bare en unødvendig bekymring og forstyrrelse i en hverdag der ændre sig meget lige om lidt for  os alle sammen.. 

det hele skal gå så gnidningsfrit som muligt.. Så ingen aftaler. Jeg har heller ikke selv nogle aftaler i næste uge andet end med min jm

Jeg havde det på præcis samme måde. Jeg synes også min datters hverdag skulle være som den plejede både før og efter, så der ikke skete for mange ting for hende på en gang.
Hun var i øvrigt 2,5 da hun blev storesøster og tog det så pænt.

Jeg synes altså bare du skal sige til svigerforældrene som det er, at du ikke kan overskue det nu og at i må finde en dag når det er blevet vane at det er kommet en baby i familien. Der skal nok lige gå noget tid, så storesøster ikke føler hun bliver sendt væk fordi der er kommet en ny baby.

Anmeld

15. februar 2013

Anonym trådstarter

spj skriver:

Jeg havde det på præcis samme måde. Jeg synes også min datters hverdag skulle være som den plejede både før og efter, så der ikke skete for mange ting for hende på en gang.
Hun var i øvrigt 2,5 da hun blev storesøster og tog det så pænt.

Jeg synes altså bare du skal sige til svigerforældrene som det er, at du ikke kan overskue det nu og at i må finde en dag når det er blevet vane at det er kommet en baby i familien. Der skal nok lige gå noget tid, så storesøster ikke føler hun bliver sendt væk fordi der er kommet en ny baby.

Lige mine tanker.. 

Anmeld

15. februar 2013

Kløver

Jeg kan helt sikkert forstå din frustration, jeg lå indlagt af flere omgange med ssf, og ja min søn blev skånet for hospitalet så var rigtig hårdt ikke at se ham. Men han var med far og ellers farmor og farfar, det gik rigtig godt og børn har ikke samme fornemmelse af tid. Mit råd er nok, at tage imod tilbuddet om pasning og bide det i sig, og koncentrere dig om fødsel, jeg er sikker på han bliver glad når han ser jer igen, og også glad for den lille ny

Man må desværre bode noget i sig som mor, og jeg syntes det var det hele værd da han fik de bedste betingelser og det var sværere at skulle mindes om og hvis din søn pludselig skal rives ud af det hele i jag og mor i smerter, ja så tror jeg selv jeg foretrak, at hygge på ferie og komme hjem til ny hverdag med mor og ny baby. Tro mig, du vil ikke svigte, det bliver anderledes men kærligheden bliver stor til begge og det vil barnet mærke

Du skriver bare hvis du har brug for det

Stort kram og sikker på alt nok skal gå

Anmeld

15. februar 2013

Anonym trådstarter

Maja84 skriver:

Jeg kan helt sikkert forstå din frustration, jeg lå indlagt af flere omgange med ssf, og ja min søn blev skånet for hospitalet så var rigtig hårdt ikke at se ham. Men han var med far og ellers farmor og farfar, det gik rigtig godt og børn har ikke samme fornemmelse af tid. Mit råd er nok, at tage imod tilbuddet om pasning og bide det i sig, og koncentrere dig om fødsel, jeg er sikker på han bliver glad når han ser jer igen, og også glad for den lille ny

Man må desværre bode noget i sig som mor, og jeg syntes det var det hele værd da han fik de bedste betingelser og det var sværere at skulle mindes om og hvis din søn pludselig skal rives ud af det hele i jag og mor i smerter, ja så tror jeg selv jeg foretrak, at hygge på ferie og komme hjem til ny hverdag med mor og ny baby. Tro mig, du vil ikke svigte, det bliver anderledes men kærligheden bliver stor til begge og det vil barnet mærke

Du skriver bare hvis du har brug for det

Stort kram og sikker på alt nok skal gå

selve pasningen omkring fødslen er der styr på... og far er der jo. selvom jeg evt skulle forblive indlagt behøver han det jo ikke...

Men det er tiden op til fødslen og efter jeg værner MEGET om mht den store pige...

Jeg har svært ved at sige nej til farmor og farfar fordi vores datter elsker at besøge dem og andre bedsteforældre. Men jeg vil ikke undvære hende nu i den sidste tid vi har alene inden babyen kommer. Og det er det er er så frustrerende i mit hoved. Jeg bliver (for hvert indlæg) mere og mere overbevist om at jeg skal følge mit hjerte og bede farmor om at vente men uha altså.... hvorfor skulle hun overhovedet spørge liiiige nu...suk

men hun mener det godt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.