Jeg har et problem mht fødsel og den store pige:(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.867 visninger
38 svar
9 synes godt om
15. februar 2013

Anonym trådstarter

Hej i søde piger.

Jeg håber i vil læse mit indlæg og dele min bekymring.. 

Sagen er den at vi har en datter på 2+ og går og venter på den lille ny (er over termin). Hvis ikke fødslen går i gang af sig selv inden fredag d. 22 bliver jeg sat i gang denne dag.

Jeg har under HELE min graviditet været meget begymret for hvordan storesøster vil tackle hele situationen, hvordan vi vil tackle det hele. Hvornår skal vi på sygehuset? Hvor er den store henne? er hun i dagpleje? Er det om natten når hun ligger og sover? midt om eftermiddagen hvor vi lige har hentet hende OSV OSV OSV.

Vi har styr på hvem der skal passe hende på evt forskellige tidspunkter, men bekymringerne er der da alligevel. OG desuden PINER det mit hjerte at jeg skal være væk fra hende (sepcielt fordi man jo ikke ved hvor længe man skal være væk) Please sig i andre har haft samme tanker)? Har lige fra graviditetens kendskab sagt til min mand at det hårdeste for mig bliver "den store pige". Er så bange for at gøre hende ked af det på bekostning af den lille ny..

NÅ men sagen er nu den at min søde svigermor (den perfekte farmor til vores børn) har ytret ønske om at få den store pige på besøg i næste uge (uge 8) hvor hun har ferie. Hvilket altid bliver taget imod med kyshånd når de kommer og spørger så længe de spørger i god tid.

MEN jeg kan ikke magte at lave denne aftale med hende når vi står og skal have et barn mere i løbet af ugen. Vores datter har lige været i gæstepleje i 14 dage og skal på mandag tilbage hos sin elskede dagplejer. Dette skal hunhave lov til så HVIS farmor skulle have pigen, så ville det blive sidst på ugen. Onsdag kan farmor og farfar ikke, så torsdag og fredag ville være muligheden.

MEN har jeg endnu ikke født skal hun ikke være over hos farmor (det er inkl overnatning.) da tidsrammen hvor JEG ikke vil få hende af se pga af fødslen vil blive større. Det kan mit hoved slet ikke rumme og jeg bliver ked ved tanken, og det er en unødvedig bekymring (hvis du spørger mig). 

HAR jeg født var planen hele tiden at vi alle fire skulle have et par fridage sammen så vi alle lige kunne vænne os til den lille ny, og storesøster kunne få lov at se an. OG den plan bliver ikke ændret.

Håber i forstår mine bekymringer det er lidt svært at forklare da jeg ikke engang selv kan finde ud af det. Men det er jo fordi en fødsel ikke kan planlægges. Jeg har bare brug for ikke at have nogle aftaler.

Kunne de så ikke holde en fridag lidt nærmere marts og så snuppe storesøster der!!!!

PLEASE kom med nogle hjertevarme ord. 

Manden siger at det er helt op til mig.  Vi deler ikke samme bekymringer men han forstår mig.

(hverken farmor og farfar eller mormor og morfar skal passe storesøster mens vi er på sygehuset) 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2013

ekebiv

Ved ikke rigtig hvad jeg skal råde dig til da jeg ikke helt kan forstå "panikken". Men jeg tror du skal træde et skridt tilbage og så vurdere hvad der vil være bedst for storesøster i forhold til f. eks opholdet ved farmor. Hvis nu du går i fødsel eller bliver sat igang mens hun er der, giver det så ikke lidt ro eller?? Og ville hun så ikke bare kunne blive der til du er hjemme igen?
Du må undskylde hvis der er noget jeg har misforstået men jeg tror altså ikke du skal være så bekymret :-)

Sidst gik jeg i fødsel om eftermiddagen så mormor og morfar hentede bare storesøster fra dagpleje og tog hende med hjem. Nu skal vi have nr 3 til maj men vi har ikke lige planlagt hvem hvad ìg hvordan endnu :-)

Ps. Min svigerinde gik igang om natten mens storebror sov, hendes mor kom for at være ved ham men hun nåede lige ind og greb lillebror og storebror opdagede absolut intet.

Anmeld

15. februar 2013

TNBC

Anonym skriver:

Hej i søde piger.

Jeg håber i vil læse mit indlæg og dele min bekymring.. 

Sagen er den at vi har en datter på 2+ og går og venter på den lille ny (er over termin). Hvis ikke fødslen går i gang af sig selv inden fredag d. 22 bliver jeg sat i gang denne dag.

Jeg har under HELE min graviditet været meget begymret for hvordan storesøster vil tackle hele situationen, hvordan vi vil tackle det hele. Hvornår skal vi på sygehuset? Hvor er den store henne? er hun i dagpleje? Er det om natten når hun ligger og sover? midt om eftermiddagen hvor vi lige har hentet hende OSV OSV OSV.

Vi har styr på hvem der skal passe hende på evt forskellige tidspunkter, men bekymringerne er der da alligevel. OG desuden PINER det mit hjerte at jeg skal være væk fra hende (sepcielt fordi man jo ikke ved hvor længe man skal være væk) Please sig i andre har haft samme tanker)? Har lige fra graviditetens kendskab sagt til min mand at det hårdeste for mig bliver "den store pige". Er så bange for at gøre hende ked af det på bekostning af den lille ny..

NÅ men sagen er nu den at min søde svigermor (den perfekte farmor til vores børn) har ytret ønske om at få den store pige på besøg i næste uge (uge 8) hvor hun har ferie. Hvilket altid bliver taget imod med kyshånd når de kommer og spørger så længe de spørger i god tid.

MEN jeg kan ikke magte at lave denne aftale med hende når vi står og skal have et barn mere i løbet af ugen. Vores datter har lige været i gæstepleje i 14 dage og skal på mandag tilbage hos sin elskede dagplejer. Dette skal hunhave lov til så HVIS farmor skulle have pigen, så ville det blive sidst på ugen. Onsdag kan farmor og farfar ikke, så torsdag og fredag ville være muligheden.

MEN har jeg endnu ikke født skal hun ikke være over hos farmor (det er inkl overnatning.) da tidsrammen hvor JEG ikke vil få hende af se pga af fødslen vil blive større. Det kan mit hoved slet ikke rumme og jeg bliver ked ved tanken, og det er en unødvedig bekymring (hvis du spørger mig). 

HAR jeg født var planen hele tiden at vi alle fire skulle have et par fridage sammen så vi alle lige kunne vænne os til den lille ny, og storesøster kunne få lov at se an. OG den plan bliver ikke ændret.

Håber i forstår mine bekymringer det er lidt svært at forklare da jeg ikke engang selv kan finde ud af det. Men det er jo fordi en fødsel ikke kan planlægges. Jeg har bare brug for ikke at have nogle aftaler.

Kunne de så ikke holde en fridag lidt nærmere marts og så snuppe storesøster der!!!!

PLEASE kom med nogle hjertevarme ord. 

Manden siger at det er helt op til mig.  Vi deler ikke samme bekymringer men han forstår mig.

(hverken farmor og farfar eller mormor og morfar skal passe storesøster mens vi er på sygehuset) 

Jeg kan ikke se problemet, hvorfor må hun ikke være hos bedsteforældrene mens du føder? Så kan de tage hende med ud og besøge?

Anmeld

15. februar 2013

Mumto3

Efter min overbevisning har du fat i noget af det helt rigtige! I skal snart blive en famile på 4 derfor skal I være sammen nu, op til fødslen og så snart I kan det efter fødslen igen. Farmor må vente, til Marts som du foreslår. Farmor vil sikkert bare geren give dig ro, men du og din familie har brug for stabilitet og være sammen! Sådan har jeg i hverfald selv haft det alle 3 gange, og det er forløbet rigtig godt med fødsel og børn :-)

Anmeld

15. februar 2013

raca

fødslen kan du ikke planlægge. så slap af det skal nok gå.. 

i har styr på pasningen af den store når det sker.. ligegyldigt hvad tid på døgnet.. så tag det roligt

ved ikke hvor du føder henne.. men i mit område bliver man sendt hjem 4 timer efter fødslen som udgangspunkt hvis man er 2 gangs fødende.. så der er ikke rigtig nogen adskillesle man kan næsten klare en fødsel på en arbejddag også selv nå hjem og hente.. det er der faktisk enkelte der har gjodt, dvs fået bedste til at aflevere også selv hente i bh..jeg ventede med at hente til dagen efter jeg havde født.. og afleverede også selv den dag jeg fødte.. så jeg missede en afl. i dp.

du skal ikke forvente dit 2 årige barn gider at rende rundt i barselbobbel med mor og far i 3-4 dage og glo på den lille og mor der får amningen op og køre.. de vil oftes bare tilbage til hverdagen... gem ferie dagene til i har fået noget rytme med den lille.. men der er det tilgængeld også fedt.. 

om farmor og farfar selv skal passe må du bedst kunne vudere.. men altså lige op til ville passe nogle og andre ikke det er helt op til dig og mærke efter.. lige bag efter mener jeg er en dålig ide..

Anmeld

15. februar 2013

Anonym trådstarter

ekebiv skriver:

Ved ikke rigtig hvad jeg skal råde dig til da jeg ikke helt kan forstå "panikken". Men jeg tror du skal træde et skridt tilbage og så vurdere hvad der vil være bedst for storesøster i forhold til f. eks opholdet ved farmor. Hvis nu du går i fødsel eller bliver sat igang mens hun er der, giver det så ikke lidt ro eller?? Og ville hun så ikke bare kunne blive der til du er hjemme igen?
Du må undskylde hvis der er noget jeg har misforstået men jeg tror altså ikke du skal være så bekymret :-)

Sidst gik jeg i fødsel om eftermiddagen så mormor og morfar hentede bare storesøster fra dagpleje og tog hende med hjem. Nu skal vi have nr 3 til maj men vi har ikke lige planlagt hvem hvad ìg hvordan endnu :-)

Ps. Min svigerinde gik igang om natten mens storebror sov, hendes mor kom for at være ved ham men hun nåede lige ind og greb lillebror og storebror opdagede absolut intet.

Det handler ikke om at hun ikke må være hos mormor/farmor mv. Min At det ikke er nogle af dem der skal passe hende er bare en helt anden beslutning, hun har andre hun er lige så tætte med som det passer bedre med i forhold til geografi osv.

Det handler om at jeg ikke vil have nogle faste aftaler i forhold til at det skal ske em MEGET stor ændring i både hendes og vores liv. Jeg vil gerne prøve at opretholde så rolig en hverdag INDEN babys ankomst og så have min store pige helt tæt på mig efter fødslen indtil jeg ved hvordan hun reagerer og så hun ikke føler hun bliver skubbet til side. 

Hvis jeg aftaler en overnatning hos farmor fra tirsdag til onsdag og jeg går i fødsel onsdag, så skal jeg undvære min pige endnu et døgn måske hvilket jeg slet ikke kan overskue... 

Anmeld

15. februar 2013

LR85

Husk at den store mærker din bekymring... Også selvom du skjuler den.

jeg tror dine hormoner løber af meindignation og mit råd er at tage det som det kommer. Du har en masse gode pasningsmuligheder. 

Jo mere 'du gør et nummer ud af det', jo mere opfanger barnet og SÅ kommer der måske problemer.

Vores dreng på 2,4 år blev storebror og blev bare passet af mormor og kom i vuggestue som normalt. 

Det hele gik så fint og vi snakkede bare med ham om, at snart kom lillebror. 

Anmeld

15. februar 2013

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Jeg kan ikke se problemet, hvorfor må hun ikke være hos bedsteforældrene mens du føder? Så kan de tage hende med ud og besøge?

det handler bestemt ikke om at hun ikke må være hos bedsteforældrene mens jeg føder. Af praktiske grunde skal en anden hjælpe os hvis vi pludseligt får behov for pasning. (hvilket vi selvølgelig gør i løbet af næste uge). 

Min bekymring ligger i:: hvis jeg fx sender hende hos farmor fra tirsdag til onsdag og jeg så får i fødsel onsdag så skal jeg undvære hende /omvendt i yderligere et døgn måske mere.

Jeg vil gerne opretholde en så normal hverdag indtil babyen kommer og så have min datter tæt hos mig efter fødslen indtil vi alle er "faldet til ro" og vi ved hvordan hun reagerer, og har det med det hele.. Hun skal ikke kastes i armene på andre HVIS hun har mest behov for at være hos mor og far.? og det ved jeg jo ikke..

Anmeld

15. februar 2013

Anonym trådstarter

Mumto3 skriver:

Efter min overbevisning har du fat i noget af det helt rigtige! I skal snart blive en famile på 4 derfor skal I være sammen nu, op til fødslen og så snart I kan det efter fødslen igen. Farmor må vente, til Marts som du foreslår. Farmor vil sikkert bare geren give dig ro, men du og din familie har brug for stabilitet og være sammen! Sådan har jeg i hverfald selv haft det alle 3 gange, og det er forløbet rigtig godt med fødsel og børn :-)

Glad for at høre at jeg måske ikke er hetl galt på den. På den anden side kan jeg ikke ændre mine følelser

jeg er slet ikke i tvivl om hun gør det i en god hensigt, men det er bare ikke det bedste for mig, og hvordan mine følelser overfor den store pige er. Vil så nødig skubbe hende væk fra mig hvis det viser sig at hun har mest brug for at være hos mor og far. Det ved vi jo af gode grunde ikke.

Jeg har bare behov for at have hende ved mig og ikke have for mange aftaler og lade hendes hverdag køre så normalt som mulig for den ændre sig snart drastisk..

Anmeld

15. februar 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Ka sagtens forstå dine tanker! Og jeg havde det lidt på samme måde, da jeg var gravid med alberte. For selvom jeg vidste at jeg ville blive sat i gang på terminsdatoen, og havde fuldt ud styr på hvem der sku passe thea, mens vi var indlagt osv, så tænkte jeg da meget over om det hele nu ville gå efter planen. Vi var indlagt fra tirsdag til lørdag. Alberte blev født onsdag aften og thea så hende torsdag, og ja det er da mange dage hun blev passet, men vi valgte ik at ha dårlig samvitighed!! 

Og vi har bare taget det stille og roligt, så vi alle ku lære alberte at kende! Vh stine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.