Jeg har et problem mht fødsel og den store pige:(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. februar 2013

TNBC

Anonym skriver:

det handler bestemt ikke om at hun ikke må være hos bedsteforældrene mens jeg føder. Af praktiske grunde skal en anden hjælpe os hvis vi pludseligt får behov for pasning. (hvilket vi selvølgelig gør i løbet af næste uge). 

Min bekymring ligger i:: hvis jeg fx sender hende hos farmor fra tirsdag til onsdag og jeg så får i fødsel onsdag så skal jeg undvære hende /omvendt i yderligere et døgn måske mere.

Jeg vil gerne opretholde en så normal hverdag indtil babyen kommer og så have min datter tæt hos mig efter fødslen indtil vi alle er "faldet til ro" og vi ved hvordan hun reagerer, og har det med det hele.. Hun skal ikke kastes i armene på andre HVIS hun har mest behov for at være hos mor og far.? og det ved jeg jo ikke..

Det er svært at sige, men hvorfor kommer de så ikke til jer, så der ikke sker noget med hendes hverdag.
Og tror det ikke vil være værre hvis du sender hende til bedsteforældrene efter babyen er kommet? Det ville jeg da føle som at blive sendt væk?.
Du ved jo ikke hvor længe du måske skal være indlagt... Og selvfølgelig skal i være sammen med familien, men bare pas på at det ikke bliver for presset.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2013

Anonym trådstarter

raca skriver:

fødslen kan du ikke planlægge. så slap af det skal nok gå.. 

i har styr på pasningen af den store når det sker.. ligegyldigt hvad tid på døgnet.. så tag det roligt

ved ikke hvor du føder henne.. men i mit område bliver man sendt hjem 4 timer efter fødslen som udgangspunkt hvis man er 2 gangs fødende.. så der er ikke rigtig nogen adskillesle man kan næsten klare en fødsel på en arbejddag også selv nå hjem og hente.. det er der faktisk enkelte der har gjodt, dvs fået bedste til at aflevere også selv hente i bh..jeg ventede med at hente til dagen efter jeg havde født.. og afleverede også selv den dag jeg fødte.. så jeg missede en afl. i dp.

du skal ikke forvente dit 2 årige barn gider at rende rundt i barselbobbel med mor og far i 3-4 dage og glo på den lille og mor der får amningen op og køre.. de vil oftes bare tilbage til hverdagen... gem ferie dagene til i har fået noget rytme med den lille.. men der er det tilgængeld også fedt.. 

om farmor og farfar selv skal passe må du bedst kunne vudere.. men altså lige op til ville passe nogle og andre ikke det er helt op til dig og mærke efter.. lige bag efter mener jeg er en dålig ide..

Jeg forstod ikke lige det sidste du skrev 

Men ja vi har styr på pasningen og der har INGEN store bekymringer været før nu. Og sidder også i denne aftenstud at prøve at få styr på dem inden i mogen :O)

Jeg vil være sammen med hende alt hvad jeg kan indtil den lille kommer og det har jeg også været indtil nu. (dog har hun passet sin dagpleje da hun eeelsker dette). jeg havde heller ikke forventet at hun ville være herhjemme sammen med os, for det plejer hun som sådan aldrig at ville (hun spørger til dagoleje hver dag også i weekenderne- hun elsker det). Men muligheden skal være der, og derfor vil jeg ikke lave en fast aftale med nogel farmor eller andre... 

Anmeld

15. februar 2013

Anonym trådstarter

LR85 skriver:

Husk at den store mærker din bekymring... Også selvom du skjuler den.

jeg tror dine hormoner løber af meindignation og mit råd er at tage det som det kommer. Du har en masse gode pasningsmuligheder. 

Jo mere 'du gør et nummer ud af det', jo mere opfanger barnet og SÅ kommer der måske problemer.

Vores dreng på 2,4 år blev storebror og blev bare passet af mormor og kom i vuggestue som normalt. 

Det hele gik så fint og vi snakkede bare med ham om, at snart kom lillebror. 

Jeg prøver at tage den helt med ro. Men farmor skal jo have et svar, og vil så nødigt gøre hende ked af det. For ærlig ved jeg ikke om hun forstår MINE behov lige omkring dette.

Vi prøver også at forberede hende på at babyen snart kommer osv men hun forstår ikke så frygteligt meget. (sikkert mere end vi tror). 

Men føler ikke det er det rigtige at lave en fast aftale i den uge man VED man føder. 

Vores datter bliver sur hvis hun ikke må komme i dagpleje  HUn elsker det

Anmeld

15. februar 2013

Anonym trådstarter

StineW79 skriver:

Ka sagtens forstå dine tanker! Og jeg havde det lidt på samme måde, da jeg var gravid med alberte. For selvom jeg vidste at jeg ville blive sat i gang på terminsdatoen, og havde fuldt ud styr på hvem der sku passe thea, mens vi var indlagt osv, så tænkte jeg da meget over om det hele nu ville gå efter planen. Vi var indlagt fra tirsdag til lørdag. Alberte blev født onsdag aften og thea så hende torsdag, og ja det er da mange dage hun blev passet, men vi valgte ik at ha dårlig samvitighed!! 

Og vi har bare taget det stille og roligt, så vi alle ku lære alberte at kende! Vh stine

sådan vil jeg også gerne have det går. SKULLE der gå mange dage med indlæggelse, skal den store pige da helt sikkert nok hjem til enten mormor eller farmor (alt efter hvordan det lige passer), men det regner vi selvfølgelig ikke med.

Men ja det skal gå helt stille og roligt for alle. Vil datteren i dagpleje når den lille er kommet så kommer hun i dagpleje vil hun være hjemme et par dage er det det vi gør..

Derfor vil det stresse mig at have en soveaftale som bare SKAL overholdes hvis det ikke er det der er behov for. Så da hellere vente til det hele er faldet til ro. Så kan vi alle nyde det noget mere. 

Vil heller ikke undvære hende en nat hvor hun er hos farmor hvis jeg fx skal være indlagt de efterfølgenden fire nætter. (DEET SATSER JEG BESTEMT IKKE PÅ)

Anmeld

15. februar 2013

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Det er svært at sige, men hvorfor kommer de så ikke til jer, så der ikke sker noget med hendes hverdag.
Og tror det ikke vil være værre hvis du sender hende til bedsteforældrene efter babyen er kommet? Det ville jeg da føle som at blive sendt væk?.
Du ved jo ikke hvor længe du måske skal være indlagt... Og selvfølgelig skal i være sammen med familien, men bare pas på at det ikke bliver for presset.

jeg forstår hvad du skriver.

Men så ville det da (for mig) være meget bedre med dag-til-dag aftaler.. Ingen af os ved jo hvordan det hele vil forløbe. Og selvom jeg er indlagt tager farmand hjem til datteren indtil jeg kommer hjem. Så  det er kun mig der er adskilt fra hende. Hun vil højest være væk fra far én nat. Ellers skal det da gå helt galtog det håber vi bestemt ikke

Anmeld

15. februar 2013

TNBC

Anonym skriver:

jeg forstår hvad du skriver.

Men så ville det da (for mig) være meget bedre med dag-til-dag aftaler.. Ingen af os ved jo hvordan det hele vil forløbe. Og selvom jeg er indlagt tager farmand hjem til datteren indtil jeg kommer hjem. Så  det er kun mig der er adskilt fra hende. Hun vil højest være væk fra far én nat. Ellers skal det da gå helt galtog det håber vi bestemt ikke

Så sig det til din svigermor. At du ikke vil lave en fastaftale, men at I kan snakke sammen måske på onsdag og se hvordan tingene er. Så afviser du dem ikke, men du siger heller ikke ja.

Anmeld

15. februar 2013

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Så sig det til din svigermor. At du ikke vil lave en fastaftale, men at I kan snakke sammen måske på onsdag og se hvordan tingene er. Så afviser du dem ikke, men du siger heller ikke ja.

Det er umiddelbart også det jeg har tænkt at gøre...

Det lyder jo så nemt men er bare anledning til unødvendige spekulationer og jeg hader det 

Men dejlig at få afløb fra dem herinde...

Anmeld

15. februar 2013

TNBC

Anonym skriver:

Det er umiddelbart også det jeg har tænkt at gøre...

Det lyder jo så nemt men er bare anledning til unødvendige spekulationer og jeg hader det 

Men dejlig at få afløb fra dem herinde...

Vær åben.. sig sandheden.. jeg er sikker på at hun vil forstå dig.

Anmeld

15. februar 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79
Anonym skriver:

sådan vil jeg også gerne have det går. SKULLE der gå mange dage med indlæggelse, skal den store pige da helt sikkert nok hjem til enten mormor eller farmor (alt efter hvordan det lige passer), men det regner vi selvfølgelig ikke med.

Men ja det skal gå helt stille og roligt for alle. Vil datteren i dagpleje når den lille er kommet så kommer hun i dagpleje vil hun være hjemme et par dage er det det vi gør..

Derfor vil det stresse mig at have en soveaftale som bare SKAL overholdes hvis det ikke er det der er behov for. Så da hellere vente til det hele er faldet til ro. Så kan vi alle nyde det noget mere. 

Vil heller ikke undvære hende en nat hvor hun er hos farmor hvis jeg fx skal være indlagt de efterfølgenden fire nætter. (DEET SATSER JEG BESTEMT IKKE PÅ)

Nemlig!! 

Håber du får en rigtig god og nem fødsel, og at i hurtigt må komme hjem, når i er klar! Vh stine

Anmeld

15. februar 2013

LinLin

Jeg havde faktisk ikke arrangeret nogen form for pasning af min store dreng der lige var blevet 4 da jeg skulle føde anden gang
Men det var da så heldigt at fødslen gik igang med veer kl 5.30, så han blev sendt i bhv da de åbnede. Så tog vi på hospitalet, lillebror blev født 10.05 og vi kom hjem omkring kl 14.30 og hentede storebror igen en time senere så det flaskede sig uden problemer

Tag det stille og roligt - I har langt mere styr på det end vi havde...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.