HJÆLP vedr. DPmor og middagslur..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. februar 2013

hekran

ønskebarn74 skriver:

Kan nu. Godt forstå hun vil beholde sin pause.. Ville du undvære din på dit arbejde?

Det er også det jeg tænker. Jeg kan da godt forstå hende. Typisk åbner en dagplejer 6.30 (plus minus lidt) og lukker 16.30 (plus minus lidt), hvor der typisk også er børn til stede alle de timer. Måske lidt forskudt, men ikke desto mindre.

Kan dog også godt forstå jer...... dilemma dilemma...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2013

ønskebørn74

Jamen hvis hun ikke kan respektere barnets behov, og forstå at nogle børn ikke har behov for den lur, så skulle hun ha sig et andet arbejde jo. 

Alle har ret til middags pause.. Og hun betaler den selv.. Hendes behov er da lige så vigtige.. Så hun ikke ender med stress... Hun kan jo også bare smide barnet i vuggestue hvor de er flere til at tage over... Hendes barn er bare blevet for stort til at være i dagpleje..

Anmeld

14. februar 2013

ønskebørn74

Yurie skriver:

Nej ingen vil miste deres pause, men det må man jo tage med, når man vælger at blive dagplejemor, fordi man jo er alene. Og man skal jo respektere forældrenes valg, da hvis børnerne først falder i søvn ved 21-22tiden, får de ikke nok søvn og så ender dagplejemoren bare med en masse trætte om morgenen. Så vil jeg altså hellere undvære pausen, og måske lave noget stille og roligt om eftermiddagen..

Hun har ret til sin pause hun betaler den selv.. Og hun ender med stress hvis ikke hun holder den.. Det er varmet der. Er for langt henne i udviklingen til at være der.. Der er brug for vuggestue.. 

Anmeld

14. februar 2013

ønskebørn74

Laulund87 skriver:

Det er nu den risiko man tager når man er dagplejer.. De er altså ikke sjovt at have et barn der først falder i søvn sent om aftenen!

Det er langt fra alle børn der sover middagslur til de skal i børnehave og hun burde ikke være i det fag hvis hun er så egoistisk og ikke tænker på barnet i første omgang.

Ingen kan fysiske klare at arbejde så mange timer uden pause. Det er barnet der er så langt i udviklingen til at være i dagpleje.. 

Anmeld

14. februar 2013

TNBC

ønskebarn74 skriver:

Ingen kan fysiske klare at arbejde så mange timer uden pause. Det er barnet der er så langt i udviklingen til at være i dagpleje.. 

Det kan man altså godt. Og hun overvejer jo også at hendes datter skal i børnehaven.
Og fordi er barn er vågen, mens de andre sover, betyder det jo ikke at hun skal sidde på dagplejemorens skød. Børn kan jo godt lege lidt selv, så hun kan drikke en kop kaffe og slappe af.
Hvad gør man hvis man har en 1årig der kun sover en time, mens de andre sover to til tre.. man lader jo ikke barnet ligge i barnevognen til de andre vågner. Nej, så tager man da barnet op og med ind.
Som dagplejemor kan du jo ikke vide hvor meget pause du får på en dag, men så må man tage der stille og roligt, og så når børnene leger med hinanden, lige få pusten.

Anmeld

14. februar 2013

Laulund87

ønskebarn74 skriver:

Det er jeg bare slet ikke enig med dig i.. Det er en risiko man tager og jeg synes det er foruroligende at hun tænker mere på sin pause end på hvad barnet har brug for. Jeg kender personligt flere dagplejere og de siger det samme. Kender også børn der ikke bliver tvunget til middagslur i DP. Troede slet ikke det kunne være anderledes

Anmeld

14. februar 2013

Lene Unik

Det med pauser når man er dagplejer er et rigtig svært område. Jeg har selv arbejdet som dagplejer på et tidspunkt i 5 år, og jeg har haft børn i perioder, hvor de enten sov forskudt, eller en periode hvor jeg havde en der max sov 2x15 min i løbet af dagen. Det er hårdt - og det kræver omtanke med ens resourcer.

På et tidspunkt havde jeg min den mellemste i dagpleje, og da han kom sent i børnehave (der var ikke plads) sov han ikke til middag den sidste tid. Her indførte jeg stillestund, og der måtte han læse en bog, lave puslespil eller andet "stille", og så kunne jeg slappe lidt af i mellemtiden.

Men har dagplejeren i lang tid været vandt til at alle børn sov til middag, så er det en omstilling.

Nu er det nogle år siden jeg stoppede som dagplejer, men dengang havde jeg kolleger der holdte på at alle børn skulle have et hvil, de skulle ikke nødvendigvis sove, men de blev lagt i et rum på en madras hvor de skulle slappe af.

Lene

Anmeld

14. februar 2013

san

Har ikke læst alle svar ...  men sover hun så hos sin dp når hun bliver lagt? for måske kan hun have brug for en lur hos hende og ikke hos jer.. børn kan have det forskelligt med deres søvnbehov, nogen børn har ikke brug for at sove derhjemme, men måske i vuggestue/dp fordi der er så mange indtryk som de skal bearbejde, og det gør de gemmen søvnen...

men hvorfor siger dp at hun skal sove hos hende?

Anmeld

14. februar 2013

L&V

DAs mor skriver:

HelleJeg synes faktisk det er ok hun prøver at lægge hende til at sove/hvile. Der er flere indtryk der skal bearbejdes på en "arbejdsdag" (for dit barn) i vs/dp.

Min søn sover meget sjældent herhjemme - han er fra 9/9-10... Men i vuggestuen falder han i søvn og sover op til tre timer!!! Der er absolut ingen forskel på hvornår han kommer i seng og falder i søvn

Der hvor jeg arbejder vækkes børn under 2,5 år ikke og over 2,5 år vækkes først efter to timer...

Helt enig og sådan arbejder vi os på mit arbejde eller dvs vi vækker slet ikke da det ikke er sundt

Anmeld

14. februar 2013

LinLin

Månsson skriver:

Helt enig og sådan arbejder vi os på mit arbejde eller dvs vi vækker slet ikke da det ikke er sundt

Det er også tidligst efter to timer - langt fra alle på den alder der bliver vækket, da de fleste af dem vågner af sig selv inden.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.