HJÆLP vedr. DPmor og middagslur..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. februar 2013

Laulund87

ønskebarn74 skriver:

Kan nu. Godt forstå hun vil beholde sin pause.. Ville du undvære din på dit arbejde?

Det er nu den risiko man tager når man er dagplejer.. De er altså ikke sjovt at have et barn der først falder i søvn sent om aftenen!

Det er langt fra alle børn der sover middagslur til de skal i børnehave og hun burde ikke være i det fag hvis hun er så egoistisk og ikke tænker på barnet i første omgang.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2013

Momster89

Vi havde samme problem. Men det er fordi de ikke må droppe den (det var hvad vi blev fortalt) børnene sjal sove min. 1 time 

Anmeld

14. februar 2013

LinLin

Jeg synes faktisk det er ok hun prøver at lægge hende til at sove/hvile. Der er flere indtryk der skal bearbejdes på en "arbejdsdag" (for dit barn) i vs/dp.

Min søn sover meget sjældent herhjemme - han er fra 9/9-10... Men i vuggestuen falder han i søvn og sover op til tre timer!!! Der er absolut ingen forskel på hvornår han kommer i seng og falder i søvn

Der hvor jeg arbejder vækkes børn under 2,5 år ikke og over 2,5 år vækkes først efter to timer...

Anmeld

14. februar 2013

TNBC

ønskebarn74 skriver:

Kan nu. Godt forstå hun vil beholde sin pause.. Ville du undvære din på dit arbejde?

Nej ingen vil miste deres pause, men det må man jo tage med, når man vælger at blive dagplejemor, fordi man jo er alene. Og man skal jo respektere forældrenes valg, da hvis børnerne først falder i søvn ved 21-22tiden, får de ikke nok søvn og så ender dagplejemoren bare med en masse trætte om morgenen. Så vil jeg altså hellere undvære pausen, og måske lave noget stille og roligt om eftermiddagen..

Anmeld

14. februar 2013

TNBC

Solveig89 skriver:

Vi havde samme problem. Men det er fordi de ikke må droppe den (det var hvad vi blev fortalt) børnene sjal sove min. 1 time 

Men hun har jo snakket med då-kontoret, og de giver hende ret.

Anmeld

14. februar 2013

TNBC

DAs mor skriver:

Jeg synes faktisk det er ok hun prøver at lægge hende til at sove/hvile. Der er flere indtryk der skal bearbejdes på en "arbejdsdag" (for dit barn) i vs/dp.

Min søn sover meget sjældent herhjemme - han er fra 9/9-10... Men i vuggestuen falder han i søvn og sover op til tre timer!!! Der er absolut ingen forskel på hvornår han kommer i seng og falder i søvn

Der hvor jeg arbejder vækkes børn under 2,5 år ikke og over 2,5 år vækkes først efter to timer...

Det er jo så forskelligt fra barn til barn. Hvis ts ikke kan få sin datter til at sove, hvis hun sover til middag, skal pigen vel ikke sove. Det er ikke sjovt med en pige der står op kl.4 hver morgen.

Anmeld

14. februar 2013

LinLin

Yurie skriver:

Det er jo så forskelligt fra barn til barn. Hvis ts ikke kan få sin datter til at sove, hvis hun sover til middag, skal pigen vel ikke sove. Det er ikke sjovt med en pige der står op kl.4 hver morgen.

Jeg siger ikke hun skal sove, men at det er ok hun bliver lagt ud hvile. Hvis hun ikke er faldet i søvn efter en halv time, er hun nok ikke træt

Alt hvad jeg har læst om børn og søvn siger altså at børn sover det de har behov for!

Anmeld

14. februar 2013

TNBC

DAs mor skriver:

Jeg siger ikke hun skal sove, men at det er ok hun bliver lagt ud hvile. Hvis hun ikke er faldet i søvn efter en halv time, er hun nok ikke træt

Alt hvad jeg har læst om børn og søvn siger altså at børn sover det de har behov for!

Sorry, så misforstod jeg dig.
Ja det kan hun godt, eller bare lade hende ligge på sofaen eller lade hende lege lidt selv.
Ja, for det meste sover børn det de skal. Men jeg har oplevet min nevø vågne op morgenen, så fik han en flaske og sov næsten to timer igen.
Men jeg tænker mere på resten af familien. Grunden til at hun jo vågner kl.4 er fordi hun sover til middag, og ikke har brug for mere søvn om natten.

Anmeld

14. februar 2013

Silas <3

sismofutten skriver:

Hej,

Jeg har brug for lidt råd/erfaring/hjælp...

Min datter, 2,5 måneder om en uge, har de sidste par weekender ikke vist interesse for hendes middagslur (jeg har prøvet at lægge hende et par gange, men hun har bare lægget og puttet og har ikke sovet) - vi har derfor valgt at skrotte den i weekenderne, med mindre hun selvfølgelig selv har sagt hun vil sove...
Dette har resulteret i at vores datte pludselig er begyndt selv at sige når hun er træt om aftenen, og sover faktisk næste helt til næste morgen - i modsætning til før, hvor vi måtte kæmpe en lille kamp for at få hende i seng, og få hende til at sove - og jeg har brugt stort set alle nætter inde hos hende, hvor hun er vågnet MANGE gange!

Vi sagde derfor til vores DP-mor (som vi har været rigtig glade for), i tirsdags, at vi gerne så at hun skrottede denne lur også, for ellers vågner vores datter kl. 4 og er frisk, og det går jo ikke!
Dette har vores DP-mor altså bare ikke kunne acceptere - hun har selvfølgelig ikke lagt hende ud og sove, men HVER gang vi har afleveret eller hentet vores datter, har DP-mor kommenteret dette med små kedelige og triste kommentar, i stedet for at tage en snak med os...
Jeg var selvfølgelig meget ked af denne reaktion fra hende, for hun har altid været meget proffesionel, sød og imødekommende..
Jeg ringede derfor til DP-kontoret den anden dag og fortalte om situationen - vi blev bakket 100% op omkring dette, og fik af vide, at vi INTET har gjort forkert...

Nu ved jeg bare ikke hvad jeg skal gøre, for føler at ligemeget hvad, så er dette ødelagt...
Jeg kan sagtens tage en snak med DP-mor, men er bare bange for hvordan hun reagere, og om det går ud over min datter..
Jeg kan også få opbakning fra DP-kontoret, som gerne vil være med til et møde - men ligeledes kan jeg også bare se en problem-stilling efterfølgende...
Jeg kan også vælge at sige, at vi gerne vil have rykket hende i børnehave nu, 3 mdr. før tid, men vil bare så gerne vente til de store børn er startet i SFO, så der er plads til min datter..

Please hjælp mig, for hold op hvor er jeg trist på min datters vejne (som jeg frygter bliver "straffet" for dette af DP-mor....)

Lyder til hun er muggen over at miste sin pause, men så sgu hun fandme ha fundet et andet job forr børn udvikler sig og på et tidspunkt skal nogle sove mindre eller helt skippe luren!

Anmeld

14. februar 2013

Silas <3

ønskebarn74 skriver:

Jamen hvis hun ikke kan respektere barnets behov, og forstå at nogle børn ikke har behov for den lur, så skulle hun ha sig et andet arbejde jo. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.