Mor og meget mere skriver:
Og netop der synes jeg, man burde "reklamere" mere for at få børn under studierne - det er på mange måder ideelt, men kulturen på studierne er meget forskellig. Det vrimlede med barnevogne, da jeg gik på lærerseminariet, så det faldt mig ret naturligt at få barn der, men er det mon ligeså sædvanligt et fænomen på Handelshøjskolen?
Der er klart studier, hvor det er mere optimalt end andre. Jeg har ingen mødepligt, og har indtil videre haft måske max 12 undervisningstimer om ugen, resten er selvstudie. Af den årsag har jeg jo helt vildt meget frihed og disponerer selv min tid - Måske er det et andet billede på et studie, der hedder 8-15 hver dag med mødepligt. Men jeg synes, at man skal være åben overfor, at der er kæmpemæssige fordele i at være studerende med børn. Der er også fordele i at vente, og jeg tror ikke man kan sige, at det ene er mere rigtigt end det andet. Det kommer helt an på ens livssituation mm. - Jeg har det bare ret svært ved, når folk mener, at det generelt er en dårlig idé at få børn unge, fordi jeg synes man skærer alle over en negativ kam, når der er mange, der har gjort det ganske velovervejet og klarer sig super godt netop med den beslutning..
Min uddannelse er laaaaaang. 5 år, og så er der efteruddannelse og kurser, førend man egentlig kan bruge studiet til noget, og så skal man finde et job... Så hvis vi skulle vente på jeg var færdig med dét, var jeg nok 30 før vi kunne få første barn, og vi vil have 3-4 stykker, så at vente ville overhovedet ikke passe ind i vores planer for vores liv

(Altså ikke at du siger noget negativt, det var også ment som et ekstra indput til debatten generelt)
Anmeld