vi skal have børn tidligere

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. februar 2013

LinLin

Synes da det lyder ok jeg var knapt 22 da jeg fik den første og er 28 nu hvor vi arbejder på nr 3. Har altid gerne villet have mine børn inden jeg bliver 30...
Jeg har fået uddannelse afsluttede 6. Semester lige inden den første blev født)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. februar 2013

TNBC

pussekat skriver:

hejsa
ja her her vi prøve i 8 år nu og her også være på syghus og prøve at få hjælp men hvad hjælp det når læge ikke vil høre på hvad man side her skulle vi have doneæg men det vil læge ikke høre på før det være for siden til man kun bliv skriv op så synde når man start op skal man skriv op til dem med det samme kan godt bliv gravid men kan ikke hold på det og man kan ikke få tage den dum blodprøve som kan se hvorfor før man her 3 sa efter hende og det tæller hele ikke selv om man her være gravid med en x det skal være samme med den mand man prøve nu med så her kom der nok ikke børn

Hej..
Ked af at høre det.. dumme lægere

Så kan de da ikke sidde og beklage sig over at der ik bliver født nok børn, når de ikke vil hjælp dem der virkelig gerne vil have børn

Anmeld

13. februar 2013

StudPsyk

Mor og meget mere skriver:

Og netop der synes jeg, man burde "reklamere" mere for at få børn under studierne - det er på mange måder ideelt, men kulturen på studierne er meget forskellig. Det vrimlede med barnevogne, da jeg gik på lærerseminariet, så det faldt mig ret naturligt at få barn der, men er det mon ligeså sædvanligt et fænomen på Handelshøjskolen? 

Der er klart studier, hvor det er mere optimalt end andre. Jeg har ingen mødepligt, og har indtil videre haft måske max 12 undervisningstimer om ugen, resten er selvstudie. Af den årsag har jeg jo helt vildt meget frihed og disponerer selv min tid - Måske er det et andet billede på et studie, der hedder 8-15 hver dag med mødepligt. Men jeg synes, at man skal være åben overfor, at der er kæmpemæssige fordele i at være studerende med børn. Der er også fordele i at vente, og jeg tror ikke man kan sige, at det ene er mere rigtigt end det andet. Det kommer helt an på ens livssituation mm. - Jeg har det bare ret svært ved, når folk mener, at det generelt er en dårlig idé at få børn unge, fordi jeg synes man skærer alle over en negativ kam, når der er mange, der har gjort det ganske velovervejet og klarer sig super godt netop med den beslutning..

Min uddannelse er laaaaaang. 5 år, og så er der efteruddannelse og kurser, førend man egentlig kan bruge studiet til noget, og så skal man finde et job... Så hvis vi skulle vente på jeg var færdig med dét, var jeg nok 30 før vi kunne få første barn, og vi vil have 3-4 stykker, så at vente ville overhovedet ikke passe ind i vores planer for vores liv

(Altså ikke at du siger noget negativt, det var også ment som et ekstra indput til debatten generelt)

Anmeld

13. februar 2013

Amanda Stage

Hmm.. Der er jo ingen der tvinger dig til at få børn tidligt. Det er et samfundsfagligt problem og jeg kan virkelig godt se det! 

Man kan sagtens få børn under uddannelse, måske man skulle prøve at få folk til at få det? Der er jo ingen garanti for at den mand du får børn med er én du er sammen med altid, heller ikke selvom du kendte ham 10 år inden du fik børn. 

Jeg havde da kun kendt min kæreste i en måned da vi blev gravide og vi har været sammen i over 5 år nu. Jeg føler han er den HELT rigtige, og jeg glæder mig til at vi snart skal giftes og have vores barn nr. 2

Der er også folk der har kendt hinanden i 10-20 år og går fra hinanden, så det er simpelthen en dårlig undskyldning! Desuden lever vi jo også i et godt samfund for dem som bliver enlige. 

Mht. det med velfærden.. Jeg kan ikke se logikken i at vi ikke kan beholde velfærdsstaten, bare fordi kvinderne bliver yngre når de får børn. En ung kvinde kan da godt komme ud på arbejdsmarkedet selvom hun har fået børn tidligt?? Desuden er det billigere at have en kvinde på barsel under uddannelse, end det er at have hende på barsel fra job. Fertilitetsbehandlinger koster jo i DEN grad også rigtig mange penge, for slet ikke at tale om sene aborter for downs syndrom osv. 

Anmeld

13. februar 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Amanda Stage skriver:

Hmm.. Der er jo ingen der tvinger dig til at få børn tidligt. Det er et samfundsfagligt problem og jeg kan virkelig godt se det! 

Man kan sagtens få børn under uddannelse, måske man skulle prøve at få folk til at få det? Der er jo ingen garanti for at den mand du får børn med er én du er sammen med altid, heller ikke selvom du kendte ham 10 år inden du fik børn. 

Jeg havde da kun kendt min kæreste i en måned da vi blev gravide og vi har været sammen i over 5 år nu. Jeg føler han er den HELT rigtige, og jeg glæder mig til at vi snart skal giftes og have vores barn nr. 2

Der er også folk der har kendt hinanden i 10-20 år og går fra hinanden, så det er simpelthen en dårlig undskyldning! Desuden lever vi jo også i et godt samfund for dem som bliver enlige. 

Mht. det med velfærden.. Jeg kan ikke se logikken i at vi ikke kan beholde velfærdsstaten, bare fordi kvinderne bliver yngre når de får børn. En ung kvinde kan da godt komme ud på arbejdsmarkedet selvom hun har fået børn tidligt?? Desuden er det billigere at have en kvinde på barsel under uddannelse, end det er at have hende på barsel fra job. Fertilitetsbehandlinger koster jo i DEN grad også rigtig mange penge, for slet ikke at tale om sene aborter for downs syndrom osv. 

Jeg har kun hørt velfærdsstaten nævnt som argument FOR, at vi skal få børn tidligere - det giver alt andet lige flere kommende skatteydere, fordi folk knap kan nå at få 2-3 børn, hvis de begynder sent - jo yngre vi er, jo billigere er vi i barsel, som du selv er inde på - og ja, fertilitetsbehandlinger koster også dyrt. Så jeg kan ikke se meget, der trækker den modsatte vej i regnestykket. 

Det skulle lige være risikoen for, at for mange får børn så tidligt i livet, at de ikke kommer i gang med uddannelse og sætter sig så dyrt, at de ikke senere mener, de kan leve på en SU - og ender på KH resten af livet eller kun får perifær tilknytning til arbejdsmarkedet. 

Anmeld

13. februar 2013

Amanda Stage

Jeg har kun hørt velfærdsstaten nævnt som argument FOR, at vi skal få børn tidligere - det giver alt andet lige flere kommende skatteydere, fordi folk knap kan nå at få 2-3 børn, hvis de begynder sent - jo yngre vi er, jo billigere er vi i barsel, som du selv er inde på - og ja, fertilitetsbehandlinger koster også dyrt. Så jeg kan ikke se meget, der trækker den modsatte vej i regnestykket. 

Det skulle lige være risikoen for, at for mange får børn så tidligt i livet, at de ikke kommer i gang med uddannelse og sætter sig så dyrt, at de ikke senere mener, de kan leve på en SU - og ender på KH resten af livet eller kun får perifær tilknytning til arbejdsmarkedet. 

Ja, men folk herinde bruger det som en undskyldning for IKKE at få børn tidligt 

Jeg ved godt at mange fra DUM aldrig kommer videre, men jeg var altså 18 år da jeg blev mor og jeg har taget en HF og jeg er gravid nu på 2. år af lærerseminariet, såå det med at være FOR ung til at tage en uddannelse, det synes jeg bare er en dårlig undskyldning for at opgive for tidligt 

Anmeld

13. februar 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Amanda Stage skriver:

Ja, men folk herinde bruger det som en undskyldning for IKKE at få børn tidligt 

Jeg ved godt at mange fra DUM aldrig kommer videre, men jeg var altså 18 år da jeg blev mor og jeg har taget en HF og jeg er gravid nu på 2. år af lærerseminariet, såå det med at være FOR ung til at tage en uddannelse, det synes jeg bare er en dårlig undskyldning for at opgive for tidligt 

Du var også godt på vej, idet du var næsten færdig med din HF, hvis jeg husker rigtigt - men har man end ikke taget sin ungdomsuddannelse, og får man så lige to børn i rap, nu man er i gang, så kan tanken om ungdomsuddannelse plus videregående ditto tage pusten fra en del - kan jeg se mange eksempler på herinde. 

Ikke, at jeg mener, det er "godt tænkt", tværtimod, og jeg vil generelt finde det klogest at vente med planlægning af barn, til man er i gang med sin videregående uddannelse, men jeg tager blot udgangspunkt i mange historier herindefra. 

For mig var dét, at enkelte betvivlede, om jeg ville få færdiggjort min uddannelse, da jeg blev planlagt gravid halvvejs i seminarietiden, i den grad et incitament til at vise dem, at gud pokker ville jeg det - og mon ikke, du har følt lidt det samme? 

Anmeld

13. februar 2013

Amanda Stage

Du var også godt på vej, idet du var næsten færdig med din HF, hvis jeg husker rigtigt - men har man end ikke taget sin ungdomsuddannelse, og får man så lige to børn i rap, nu man er i gang, så kan tanken om ungdomsuddannelse plus videregående ditto tage pusten fra en del - kan jeg se mange eksempler på herinde. 

Ikke, at jeg mener, det er "godt tænkt", tværtimod, og jeg vil generelt finde det klogest at vente med planlægning af barn, til man er i gang med sin videregående uddannelse, men jeg tager blot udgangspunkt i mange historier herindefra. 

For mig var dét, at enkelte betvivlede, om jeg ville få færdiggjort min uddannelse, da jeg blev planlagt gravid halvvejs i seminarietiden, i den grad et incitament til at vise dem, at gud pokker ville jeg det - og mon ikke, du har følt lidt det samme? 

nej jeg var i gang med en HTX, jeg fik lige gennemført første år. Det var den uddannelse jeg gik på barsel på, men så ville jeg gerne have en HF i stedet, så det var 2 år på den efter barsel. 

Der har bare været en vis vilje i mig altid, for mig er det ikke en god fremtid (med eller uden børn) bare at være på kontanthjælp. Jeg ville rigtig gerne være lærer, så det var bare det jeg skulle. Jeg tror faktisk jeg blev positivt overrasket, for folk fortalte konstant hvor hårdt jeg ville få det og jeg ville aldrig gennemføre osv. For mig var der altså kun én forskel og det var, at jeg tog mig mere sammen, pga. jeg havde en mere at gøre det for. Jeg synes ikke det var hårdere med barn, det var kun folks fordomme! 

denne her graviditet er 100 % planlagt, da jeg faktisk synes livet som studerende mor er ret skønt  

Anmeld

14. februar 2013

Hønsemor

Jeg er nok en af dem der trækker gennemsnitsalderen lidt ned og antallet af børn lidt op.. Jeg var tæt på de 19 da vi fik vores store dreng og lige blevet 21 da vi fik den lille her i januar.. 

Men det er fysisk umuligt både at være karriere menneske der skal til at være hurtigere igennem uddannelse, finde et godt job, hvor man også helst skal give den hele armen, mens man som 25-årig gerne skulle til at have nogle børn og så måske endda 3-4 stk i rap, det vil ikke kunne lade sig gøre i det lange løb og nok egentlig også komme til at koste mere end der indtjenes til vores velfærd..

Jeg synes der i rigtig mange år har lydt om at vi bliver senere og senere forældre og ikke får lige så mange børn, men vi er jo så heller ikke bøndere mere, og har derved heller ikke behov for at føde børn i en tidlig alder og så få mange = mere arbejdskraft, vi må se os slået af udviklingen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.