vi skal have børn tidligere

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.616 visninger
38 svar
30 synes godt om
13. februar 2013

TNBC

Nu skal vi have børn tidligere, fordi at det er svært at få børn når du er over 30.. det mener lægerne.. fordi at der ikke bliver født nok børn.
De skal da ikke bestemme hvornår vi får børn.. vi skal jo ligesom også finder den rette partner. Og det er ikke alle der finder ham/hende før de fylder 30. Så vi skal bare være enlige?? O.o

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. februar 2013

3rollinger

Jeg tror ikke det bliver forbudt eller at man faar en boede hvis man faar boern efter man fylder 30 

De vil vel bare lave nogle kampagner eller skattemaessige fordele hvis man faar boern inden de 30. (Har ikke lige hoert nyheden).

Men hvis man har mulighed for det (partner og karierremaessigt) vil jeg da ogsaa anbefale at man starter foer man fylder 30. Nu fik jeg selv foerste barn da jeg var lige knap 32 og man kan altsaa godt maerke at alderen tynger naar man naar til det 3. 

Anmeld

13. februar 2013

TNBC

3rollinger skriver:

Jeg tror ikke det bliver forbudt eller at man faar en boede hvis man faar boern efter man fylder 30 

De vil vel bare lave nogle kampagner eller skattemaessige fordele hvis man faar boern inden de 30. (Har ikke lige hoert nyheden).

Men hvis man har mulighed for det (partner og karierremaessigt) vil jeg da ogsaa anbefale at man starter foer man fylder 30. Nu fik jeg selv foerste barn da jeg var lige knap 32 og man kan altsaa godt maerke at alderen tynger naar man naar til det 3. 

Det er fordi der åbenbart ikke bliver født nok børn..

Anmeld

13. februar 2013

Krussedulle

Yurie skriver:

Nu skal vi have børn tidligere, fordi at det er svært at få børn når du er over 30.. det mener lægerne.. fordi at der ikke bliver født nok børn.
De skal da ikke bestemme hvornår vi får børn.. vi skal jo ligesom også finder den rette partner. Og det er ikke alle der finder ham/hende før de fylder 30. Så vi skal bare være enlige?? O.o

Gennemsnitsalderen skal ned og gennemsnittet af børn skal op

Jeg fik mit 3 barn da jeg var 23 og jeg er ikke færdig endnu

Jeg trækker lidt op

Anmeld

13. februar 2013

Miss Kat

Det er jo, fysiologisk set, også rigtigt nok.... men i praksis noget helt andet! Vi kan sq ikke både få velfærdsstat, hvor vi bliver pacet gennem den ene uddannelse efter den anden, for at komme på arbejdsmarkedet så hurtigt som muligt og tjene gode penge til samfundet, samtidig med at tænke på familieforøgelse. Det er jo både utopi og stupidt. Men ja, ud fra dét synspunkt at vi bliver mindre fertile med alderen, er det vel rigtigt nok... så måske er konklusionen bare at vi skal fortsætte som vi gør nu... nogle fokuserer tidligt på karrieren og nogle fokuserer tidligt på familien...?

Anmeld

13. februar 2013

kriknu

Yurie skriver:

det er heller ikke alle der er lige heldige, nogle bliver gravid i første forsøg og andre skal igennem diverse ting og sager.. 

Stod det til mig så havde jeg også 3 børn nu, men sådan er det ikke, jeg er kun lige halvvejs med den 1. og tvivler på jeg nogensinde får flere.

Anmeld

13. februar 2013

TNBC

Miss Kat skriver:

Det er jo, fysiologisk set, også rigtigt nok.... men i praksis noget helt andet! Vi kan sq ikke både få velfærdsstat, hvor vi bliver pacet gennem den ene uddannelse efter den anden, for at komme på arbejdsmarkedet så hurtigt som muligt og tjene gode penge til samfundet, samtidig med at tænke på familieforøgelse. Det er jo både utopi og stupidt. Men ja, ud fra dét synspunkt at vi bliver mindre fertile med alderen, er det vel rigtigt nok... så måske er konklusionen bare at vi skal fortsætte som vi gør nu... nogle fokuserer tidligt på karrieren og nogle fokuserer tidligt på familien...?

Helt enig. Men de kommer jo altid med nye ideer til hvordan vi skal få flere børn.
Ved godt at der ikke bliver født så mange, men de kan jo ikke fortælle os hvad vi skal gøre. Det skal jo også kunne løbe rundt.

Anmeld

13. februar 2013

TNBC

kriknu skriver:

det er heller ikke alle der er lige heldige, nogle bliver gravid i første forsøg og andre skal igennem diverse ting og sager.. 

Stod det til mig så havde jeg også 3 børn nu, men sådan er det ikke, jeg er kun lige halvvejs med den 1. og tvivler på jeg nogensinde får flere.

Præcis.. nogen kæmper jo i flere år, og andre lykkedes det med det samme.

Anmeld

13. februar 2013

Carina:-)

Jeg kan godt se fidusen i at man er mere fertil under de 30-

Men samtidig kan jeg ikke se det samfundsmæssigt  gode i  at folk får børn før de kan forsørge sig selv.

Hvis vi skal beholde vores dejlige velfærdssamfund skal der jo helst flere i arb-

Og det er jo ikke det nemmeste hvis man får en masse børn og ingen uddannelse.

Jeg har selv fået børn meget ungt,men dengang var der masser af jobs.

De tider er ovre,så jeg synes det tyder på sund fornuft at folk venter og får arbejde på plads inden børn.

Anmeld

13. februar 2013

Papillon

Vi  skal ikke have børn så tidligt. Indstillingen til, at man først skal uddannes og have karriere, før børn kommer på tale, skal ændres. Jeg synes der er stor forskel på de to udsagn - og jeg er delvist enig i det sidste, såfremt det passer den enkelte

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.