vi skal have børn tidligere

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. februar 2013

StudPsyk

Carina:-) skriver:

Jeg kan godt se fidusen i at man er mere fertil under de 30-

Men samtidig kan jeg ikke se det samfundsmæssigt  gode i  at folk får børn før de kan forsørge sig selv.

Hvis vi skal beholde vores dejlige velfærdssamfund skal der jo helst flere i arb-

Og det er jo ikke det nemmeste hvis man får en masse børn og ingen uddannelse.

Jeg har selv fået børn meget ungt,men dengang var der masser af jobs.

De tider er ovre,så jeg synes det tyder på sund fornuft at folk venter og får arbejde på plads inden børn.

Men nu kan man jo godt få børn under en uddannelse, så det ene udelukker jo ikke det andet?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. februar 2013

Carina:-)

Janne T. skriver:

Men nu kan man jo godt få børn under en uddannelse, så det ene udelukker jo ikke det andet?

Nej,men der er tendens til at hænge fast i overførselssystemmet hvis man først ender der som meget ung.

Men self. er der undtagelser.

Anmeld

13. februar 2013

dorthemus

Jeg trækker helt vildt ned i den statestik, da jeg blev mor til min datter seks dage før jeg fyldte 39 år. Jeg ville ønske jeg var startet tidligere, men manden lod vente på sig og jeg udsatte det i flere år. Til sidst opgav jeg og fik barn alene.
Nu blir jeg snart 42 år og har opgivet et barn mere

Anmeld

13. februar 2013

TNBC

dorthemus skriver:

Jeg trækker helt vildt ned i den statestik, da jeg blev mor til min datter seks dage før jeg fyldte 39 år. Jeg ville ønske jeg var startet tidligere, men manden lod vente på sig og jeg udsatte det i flere år. Til sidst opgav jeg og fik barn alene.
Nu blir jeg snart 42 år og har opgivet et barn mere

Min far var 33 da han fik sin første ud af 4.

Anmeld

13. februar 2013

baby012

Tror stadig det er lovligt at få børn efter man er 30  

er selv 21 og har snart to  

så jeg trækker vel lidt op  

men fertiliteten bliver jo ringere med årene hos kvinder.. Så det kan jo være det de mener .. 

Anmeld

13. februar 2013

TNBC

baby012 skriver:

Tror stadig det er lovligt at få børn efter man er 30  

er selv 21 og har snart to  

så jeg trækker vel lidt op  

men fertiliteten bliver jo ringere med årene hos kvinder.. Så det kan jo være det de mener .. 

Ja men jeg kender mange over 30 det klarer det fint.
Der er også mange under 30 der ikke kan blive gravide.
Men ja jeg ved godt at det bliver sværere med årene.

Anmeld

13. februar 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Yurie skriver:

Nu skal vi have børn tidligere, fordi at det er svært at få børn når du er over 30.. det mener lægerne.. fordi at der ikke bliver født nok børn.
De skal da ikke bestemme hvornår vi får børn.. vi skal jo ligesom også finder den rette partner. Og det er ikke alle der finder ham/hende før de fylder 30. Så vi skal bare være enlige?? O.o

Det er jo ikke det, der er på tale. Det er bare et stort problem, at så mange venter så længe, og derfor bør tendensen ændres, så flere får børn i en yngre alder. 

Alt for mange udskyder det så længe, at deres fertilitet er faldet, og så når de "kun" at få et barn, hvor de ideelt set havde fået tre. 

Det er jo på ingen måde et angreb på enkeltpersoner, men på en tendens der ikke er bæredygtig, hvis der skal fødes børn nok. Jeg har taget til mig, at jeg i seksualundervisningen skal nævne for eleverne, at fertiliteten falder med årene, så de ikke forventer som en selvfølge at kunne blive let gravide som 35-årige. Den del har jeg ikke haft med tidligere, fordi det for mig primært har handlet om at fortælle, at de skal beskytte sig mod uønsket graviditet og kønssygdomme. Den anden side af sagen er nok så vigtig at få med. 

Anmeld

13. februar 2013

LBK

Yurie skriver:

Nu skal vi have børn tidligere, fordi at det er svært at få børn når du er over 30.. det mener lægerne.. fordi at der ikke bliver født nok børn.
De skal da ikke bestemme hvornår vi får børn.. vi skal jo ligesom også finder den rette partner. Og det er ikke alle der finder ham/hende før de fylder 30. Så vi skal bare være enlige?? O.o

Jeg er 24 og har to lige om lidt (termin i går). Jeg tæller forhåbentlig lidt op. Og jeg hverken tror eller håber at mine to børn bliver de sidste.. 

Det er jo et kæmpe dilemma som samfundet stiller os i. 

De vil gerne have vi går direkte fra folkeskolen til videre uddannelser uden pauser. Det er jo lidt svært hvis der skal være tid til barsel. Hvilket du jo holder hvis du også får børn. 

Man kan godt få barn under uddannelse (gjorde jeg selv) men økonomien skal jo bestemt også være i orden. 

JEG synes de stiller store krav /(ønsker)

Anmeld

13. februar 2013

Kamulla

øhm... "det skal de da ikke bestemme" ... det er sådan set et opråb til dem der vægter karrieren før familien, mange venter til de er over 30år med at prøve at få børn.. men sagen er at der fødes for lidt, der er jo en befolkningsstand der skal opretholdes, så derfor bliver nogle nød til at sige noget.. ingen kan tvinge dig til noget.. og det med du tror du har fudnet den rette , sikre dig ikke mod at blive alene mor..

syntes det er helt fint at der bliver gjort opmærksom på problemet 

Anmeld

13. februar 2013

TNBC

LBK skriver:

Jeg er 24 og har to lige om lidt (termin i går). Jeg tæller forhåbentlig lidt op. Og jeg hverken tror eller håber at mine to børn bliver de sidste.. 

Det er jo et kæmpe dilemma som samfundet stiller os i. 

De vil gerne have vi går direkte fra folkeskolen til videre uddannelser uden pauser. Det er jo lidt svært hvis der skal være tid til barsel. Hvilket du jo holder hvis du også får børn. 

Man kan godt få barn under uddannelse (gjorde jeg selv) men økonomien skal jo bestemt også være i orden. 

JEG synes de stiller store krav /(ønsker)

Ja og man skal jo også være klar til at være forældre.
Hvis man vil vente til at man er ældre er det vel ens eget valg.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.