Yurie skriver:
Nu skal vi have børn tidligere, fordi at det er svært at få børn når du er over 30.. det mener lægerne.. fordi at der ikke bliver født nok børn.
De skal da ikke bestemme hvornår vi får børn.. vi skal jo ligesom også finder den rette partner. Og det er ikke alle der finder ham/hende før de fylder 30. Så vi skal bare være enlige?? O.o
Det er jo ikke det, der er på tale. Det er bare et stort problem, at så mange venter så længe, og derfor bør tendensen ændres, så flere får børn i en yngre alder.
Alt for mange udskyder det så længe, at deres fertilitet er faldet, og så når de "kun" at få et barn, hvor de ideelt set havde fået tre.
Det er jo på ingen måde et angreb på enkeltpersoner, men på en tendens der ikke er bæredygtig, hvis der skal fødes børn nok. Jeg har taget til mig, at jeg i seksualundervisningen skal nævne for eleverne, at fertiliteten falder med årene, så de ikke forventer som en selvfølge at kunne blive let gravide som 35-årige. Den del har jeg ikke haft med tidligere, fordi det for mig primært har handlet om at fortælle, at de skal beskytte sig mod uønsket graviditet og kønssygdomme. Den anden side af sagen er nok så vigtig at få med.
Anmeld