Mette mor:-) skriver:
Undskyld jeg har taget del i din tråd jeg ville bare fortælle lidt af min historie for at dele at jeg desværre også prøver noget lignende din historie.
Til dem der har spurgt om hvorfor jeg ikke bare rejser - i har ret jeg kan nemt miste mig selv i denne kamp, jeg har indset han ikke forstår hans grove opførsel, jeg fortæller ham uden omsvøb at han går over mine grænser, igår blev han væk til 18.45 uden at give besked om hvorfor han var over 2 timer senere hjemme, hvilket gjorde min søn ked af det da vi ikke vidste hvorfor han var så forsinket. Min søn ringede så til farmand(tit kan ingen af os få fat i far når vi ringer til ham og han er dårlig til at ringe tilbage) og farmand kom så hjem efter 10 min da søn haved ringet til ham.
Ja jeg ville ønske min søn ikke overværede alle de verbale overfald far udsætter mig for, måske er min opfattelse af at det er bedre at jeg er sammen med far for at holde lidt sammen på tingene og give søn struktur i hverdagen, end at rejse helt forkert. Jeg har en familie bag mig som er klar til at hjælpe mig psykisk og økonomisk den dag jeg vil fra ham. Jeg ved dette ikke bliver ved med at gå. Jeg har kontakt til en psykolog som støtter mig.
Jeg håber ikke vores søn tager alt for meget skade af dette, jeg har et tæt forhold til søn og en rolig hverdag med vores søn, jeg sørger for hans skole(lektier osv), sport, og venner(legeaftaler) passes. Far fiser rundt og for mig ligner hans liv kaos, jeg har bedt ham få hjælp til at styre sit temperament og verbale udbrud, men far synes det er mor der har ALLE fejl!
Vil det ikke skade søn mere at have samvær alene med far og lave alt muligt uigennemtænkt, far er ikke god til at tænke på hvad konsekvensen af en handling kan være, og han er tiltrukket af ulovligheder(det synes far er spændende)?
Nu har jeg læst hele tråden og også dine indlæg....
Først vil jeg sige at jeg faktisk føler rigtig meget med dig

Jeg har for 5 år siden været i forhold med en psykopat som udøvede vold på mig..mest psykisk men også fysisk...
Min datter var på daværende tidspunkt halvandet år og husker derfor intet Idag heldigvis!!!! En af hans "ting" var også at han altid var enormt nedladende i hans måde at tale til mig på... Han kaldte mig de værste ting man kan forestille sig!!! Og alt hvad han hidsede sig op og var min skyld... "Hvis du ikke var sådan og sådan eller havde gjort sådan og sådan så havde jeg aldrig behandlet dig sådan" jeg blev kaldt luder, kælling, klamme so, uduelig mor.. U name it!
En dag glippede det for ham..... Han kiggede i min telefon hvilket ikke var noget nyt! (Han tjekkede altid alle mine ting) og fandt en egentlig harmløs besked fra min kammerat og i hans hoved havde vi så lavet alt muligt! Og så blev hans vold for alvor fysisk!! Og tilsidst truede han med at slå min datter ihjel!! Da vidste jeg at jeg måtte derfra!!!! Og smuttede næste morgen da han var taget på arbejde!!
Det jeg egentlig vil med min historie er at fortælle dig at jeg ved hvad du går igennem og selvom du måske tror han aldrig kan finde på at være fysisk grov overfor dig kan du aldrig vide dig sikker! MEN endnu mere vigtigt så kan psykisk vold være mindst lige så slemt! Problemet i det her er selvfølgelig jeres søn! Og det du viser ham ved at blive i forholdet... Hans største rollemodel er hans far... Og ved at du bliver i forholdet viser du din søn at det er okay at mænd behandler kvinder på den måde hans far behandler dig på.... Han får en helt forkert opfattelse af hvad et sundt forhold er

Han kan umuligt vide andet når det er det eneste han ser og ved du ikke ønsker din søn skal tage lige de egenskaber til sig...
Jeg forstår godt at tanken om at søn skal være alene med sin far skræmmer dig... Men derfor er der heldigvis noget der hedder statsforvaltningen som hjælper på det punkt.... Og du er stadig i din ret til at trække i bremsen hvis deres samvær kører helt i den forkerte retning......
Så mit råd til dig er..... Fin styrken i dig selv til at forlade den mand og skab en solid og sund hverdag for dig og din søn og vis ham og fortæl ham sunde værdier i livet og ikke mindst i forhold så han får et rigtigt billede af hvordan et forhold skal være

Stort