Jeg er med i klubben her så, og det er virkelig noget, som trækker tænder ud.
Min datter har ikke set sin far siden d. 27/12 2011, da han har været fængslet på retpsykiatrisk afd, for vold af særlig farlig karakter mod embedsmand i funktion. Det er ikke første gang, at han får en sådan dom. Men han er lige blevet løsladt i sidste uge igen

Nå man mens han var fængslet, så søgte jeg om ophævelse af den fastsatte samvær, og jeg søgte om skift af min datters efternavn, sådan at hun ikke ville kunne sættes i relation med ham, når han igen kommer i avisen pga hans adfærd.
Som det er nu, så har han kun ret til at ringe 1 x ugentligt.
Jeg er forholdsvis ærlig overfor min datter omkring hendes far, det vil sige så ærlig som en 6 årig magter at høre. Uanset hvad, så er hendes virkelighed jo, at far er ustabil og psykisk syg, og det kan man sgu ikke pakke pænt ind. Jeg snakker åbent med hende, fordi det hjælper hende, for hun skal aldrig gå med det alene.
Hun ved at far har gjort nogle slemme ting, og derfor er på et sygehus, hvor han er fængslet (inden han blev løsladt), hun ved at far ikke må drikke øl, for så bliver han ikke rar at være sammen med. Hun ved at det er mig, som ikke vil have at de ses mere, heller ikke nu, hvor han er ude.
Jeg er helt overbevist om, at jo mindre hun udsættes for hans væremåde, des mindre vil hun være tilbøjelig til at "arve" hans adfærd.