kontanthjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.902 visninger
44 svar
2 synes godt om
11. februar 2013

Anonym trådstarter

ja sagen er den jeg er blevet gravid og er 8 uger henne men jeg har intet og tage mig til, og kan jo ikke betale sig at begynde på uddannelse når de starter i august og jeg har termin i september. men har jo så en børneopsparing som jeg først får udbetalt til sommer når jeg bliver 21. så spørgsmålet er om jeg overhovedet kan få kontanhjælp.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2013

Den lykkelige

Nej ikke før børneopsparingen er brugt.. 
Jeg havde en veninde som var ude for det samme.. der lavede de den ordning at fordi hun også skulle have lejlighed så skulle hun betale depositum med dem.. men ja alt over 10000 kr er no go 

Anmeld

11. februar 2013

B&J

din børneopspring har ikke noget med kontanthjælpen af gør kun hvis den er over 10.000kr men så længe du ikke er længere henne kan du jo komme i praktik

Anmeld

11. februar 2013

Anonym trådstarter

Den lykkelige skriver:

Nej ikke før børneopsparingen er brugt.. 
Jeg havde en veninde som var ude for det samme.. der lavede de den ordning at fordi hun også skulle have lejlighed så skulle hun betale depositum med dem.. men ja alt over 10000 kr er no go 

kan slet ikke bruge den da den er låst.

Anmeld

11. februar 2013

Anonym trådstarter

B&J skriver:

din børneopspring har ikke noget med kontanthjælpen af gør kun hvis den er over 10.000kr men så længe du ikke er længere henne kan du jo komme i praktik

søger hele tiden efter noget at lave, men der er bare intet

Anmeld

11. februar 2013

B&J

Anonym skriver:

søger hele tiden efter noget at lave, men der er bare intet

nej der er ingen ting men hvis du kommer på kontanthjælp og du ikke er længere henne jamen så kan du jo komme i praktik stedet for at gå hjemme

Anmeld

11. februar 2013

Anonym trådstarter

B&J skriver:

nej der er ingen ting men hvis du kommer på kontanthjælp og du ikke er længere henne jamen så kan du jo komme i praktik stedet for at gå hjemme

prøver selv at finde praktik da de feks ikke skal sende mig ud i tungeløft osv og hvis jeg ikke får penge kan jeg ikke komme til praktikstedet.

Anmeld

11. februar 2013

Den lykkelige

Anonym skriver:

Ja men når du så får pengene så trækker de dig i kontanthjælp.. men ellers så sørg for den bliver udbetalt til dine forældres konto.. 

Anmeld

11. februar 2013

fresia

Profilbillede for fresia
Anonym skriver:

Jeg vil tro at du kan få kontanthjælp indtil den ikke er låst mere. Da jeg skulle på kontanthjælp for nogle år siden, skulle jeg bare dokumentere at den var låst, og jeg derfor ikke kunne bruge den.
Så hvis du kan dokumentere det, vil jeg tro at du kan få kontanthjælp, indtil du får den udbetalt

Og tillykke med graviditeten

Anmeld

11. februar 2013

B&J

Anonym skriver:

prøver selv at finde praktik da de feks ikke skal sende mig ud i tungeløft osv og hvis jeg ikke får penge kan jeg ikke komme til praktikstedet.

nej du skal da på kontanthjælp først før de sender dig ud i noget, og godt være de er lidt dumme men de sender dig ikke ud i tunge lyft og alm plejer man selv at må bestemme hvor du vel hen i praktik

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.