Hvad spiser jeres born?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. juni 2009

Mum33

Min søn er kun ½ år, så er kun nået til kartoffel-gulerod-stadiet. Men syntes bare det lyder super dejligt med alt det de unger spiser. Vi går også meget op i madlavning og håber heller ikke vores børn bliver kræsne.

Jeg underviser i hjemkundskab, og syntes det er lidt trist engang imellem, at børn ikke kender mere end lige de mest alm råvarer og aldrig har skrællet en gulerod.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juni 2009

Mor.sander

Mine børn er mere eller mindre alt ædende... Men der er dog visse ting de ikke spiser...

Felicia spiser ikke spinat og havergryn... Mens Simon ikke spiser mango eller humos...

Vi har dog det princip herhjemme at man altid skal smage før man kan sige at man ikke kan lide det  og hvis man stadigvæk ikke kan lige det ja så skal man heller ikke tvinges til at spise det.

Børn har det med at kopiere deres forældre, hvis de siger det kan jeg ikke lide, ja så kan børne heller ikke, den holder bare ikke altid når de først har smagt det! Det har vi flere gang set bevis på

Anmeld

19. juni 2009

Sweet1978

Som omtalt i andre tråde spiser Danielle generelt ikke aftensmad, jo men jeg går og forbereder hvis hun kan nuppe nogen rå grøntsager. Ellers er hun villig til at smage på alt, men favoritten er brød, alt brød og helst med kødpølse på.

Jeg tror ikke det har noget med gener eller arv at gøre, men mere at ens smagsløg udvikler i sig gennem opvæksten. Jeg var selv et håbløst kræsent barn og nu spiser jeg sundt varieret kost. Så jeg tror på de nok skal spise når de er sultne og at de som jeg finder ud af det når de bliver voksne måske før...

Anmeld

19. juni 2009

Miamaja

Sweet1978 skriver:

Som omtalt i andre tråde spiser Danielle generelt ikke aftensmad, jo men jeg går og forbereder hvis hun kan nuppe nogen rå grøntsager. Ellers er hun villig til at smage på alt, men favoritten er brød, alt brød og helst med kødpølse på.

Jeg tror ikke det har noget med gener eller arv at gøre, men mere at ens smagsløg udvikler i sig gennem opvæksten. Jeg var selv et håbløst kræsent barn og nu spiser jeg sundt varieret kost. Så jeg tror på de nok skal spise når de er sultne og at de som jeg finder ud af det når de bliver voksne måske før...

ja, det lyder meget muligt

Anmeld

19. juni 2009

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...

Åha miamaja - vi to har vist en del til fælles på mad området. Som jeg tidligere har skrevet så ELSKER vi god mad herhjemme, og spiser rigtig mange forskellige ting.

Vores Sofus spiser nærmest alt. Det er ikke altid han spiser særlig meget, men han er meget interesseret i mad, og der er ikke mange ting, han decideret ikke spiser.

Herhjemme gør vi meget ud af måltiderne - især aftensmaden. Vi laver maden sammen alle tre og sidder stille og roligt -og gerne længe- og nyder maden. 
I weekenderne især dækker vi et fint bord, og Sofus spiser af samme service som os, bl.a. får han også et vin glas (dog med mælk ) når vi får vin til maden. Jeg tror på, at Sofus på den måde lærer  lidt om glæden og hyggen ved et måltid, og at sætte pris på lækker mad.

- Lidt lommefilosofi herfra på en fredag aften...

Mvh. Line.

Anmeld

22. juni 2009

Miamaja

oliven pizza . mums...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.