Hvad spiser jeres born?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. juni 2009

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80
Mine børn spiser ikke ret meget til aften... men tror mere det handler om at de ikke er særlig sultne end kræsenhed. Dog rører min datter ikke grøntsager overhovedet
Jeg synes egentlig ikke de spiser ret meget, men de vokser da som de skal. Dog æder de helt vildt om morgenen... det er helt utrolige mængder havregryn de kan sætte til livs

Jeg selv er ikke specielt kræsen, og da jeg var barn var jeg altædende...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juni 2009

Cris

Rikke skriver:

Mine børn spiser ikke ret meget til aften... men tror mere det handler om at de ikke er særlig sultne end kræsenhed. Dog rører min datter ikke grøntsager overhovedet
Jeg synes egentlig ikke de spiser ret meget, men de vokser da som de skal. Dog æder de helt vildt om morgenen... det er helt utrolige mængder havregryn de kan sætte til livs

Jeg selv er ikke specielt kræsen, og da jeg var barn var jeg altædende...

Du kan hakke nogle grønsager meget meget fint (måske en tur i foodprocessor, det gør jeg nogle gange) Måske gulerødder eller hvidkål eller det hvad du har lyst til, måske to forskellige grønsager af gangen. Og så kan du dampe dem lidt. Bagefter pisker du en æg og putter de der letdampet grønsager i ægget. Og du laver en ommelet. Her hjemet elsker lillemanden de der grønsagers ommelet og mor gør det også

Anmeld

19. juni 2009

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80
Cris skriver:

Du kan hakke nogle grønsager meget meget fint (måske en tur i foodprocessor, det gør jeg nogle gange) Måske gulerødder eller hvidkål eller det hvad du har lyst til, måske to forskellige grønsager af gangen. Og så kan du dampe dem lidt. Bagefter pisker du en æg og putter de der letdampet grønsager i ægget. Og du laver en ommelet. Her hjemet elsker lillemanden de der grønsagers ommelet og mor gør det også

Men... man kan vel stadig se grøntsagerne, eller hvad? For ser hun der er noget i ægget, så rører hun det ikke 
Ellers en rigtig god ide... tror da også jeg vil give det et forsøg... hun elsker nemlig æg

Anmeld

19. juni 2009

tumle81

Victoria på 5 år er overhovedet ikke kræsen, hun spiser stort set alt og forsøger ihvertfald at smage på det der serveres for hende...

Det er en helt anden sag med Valdemar på 2 år, han er temmelig kræsen. Fisk rører han slet ikke, til nød en fiskefrikadelle eller fiske filet!! Grøntsager er det sådan lidt op og ned...

Jeg tilbyder dem begge alt muligt og de skal gerne smage maden før de siger at de ikke kan lide det!

De har spist det samme som os siden de var 9-10 mdr, og det er også temmelig krydret mad de får. De er derfor ikke sarte mht chili, hvidløg osv ;-)

Regner med at det bliver det samme med babyen, som kommer til oktober. Vil gerne give mit børn mulighed for at smage på alt mad. Vi får også indimellem mere særpræget mad, da vi har familie på Færøerne!

Min mand er meget kræsen og spiser kun meget traditionel mad, mens jeg stortset er altspisende ;-)

Knus Kathrina 21+3

Anmeld

19. juni 2009

Cris

Rikke skriver:

Men... man kan vel stadig se grøntsagerne, eller hvad? For ser hun der er noget i ægget, så rører hun det ikke 
Ellers en rigtig god ide... tror da også jeg vil give det et forsøg... hun elsker nemlig æg

Ja, man kan stadig se dem. Selv om de er meget små hakket (jeg hakker dem i ris størrelsen) Min søn spiser det alligevel, men hvis de ikke vil røre grønsagerne, så risikere du, at de ikke vil spise ægget. Men prøv! De er godt kamufleret i ægget og smager faktisk meget godt. For at gøre det end og mere guf, så laver du nogle små ost terninger og smider dem sammen med grønsagerne i ægget... hmmm... ren luksus mad

Anmeld

19. juni 2009

Nemesis

jonas er næsten altædende...han kan dog ikke li rejer og champignioner!

Men alt fra tzaziki til rå tomater og gorgonzola ost...alt ryger ned.

Han har som alle børn en lidt svingene appetit nogle dage spiser han 5 kartofler og fx en hakkebøf andre dage kun 5 bidder og så er han færdig.

Den store var også altspisende som barn..bortset fra jordbær og tomater rå - i dag spiser han også det :-)

Jeg selv er rimelig altspisende og da jeg står for madlavningen og er meget alene med ungerne så er det nok det de er påvirket af.

:-) Sisse

Anmeld

19. juni 2009

Miamaja

Eva skriver:

De spiser bare det de har lyst til....hos mig findes der ikke kræsenhed, men bevidsthed om hvad man har lyst til og det respekteres...jeg spiser ikke kød mere feks, men det gør mine drenge da stadig.
Jeg tror ikke på det er arv, men meget mere handler om hvordan man tackler det, når børn ikke spiser så meget eller det som mange forældre ønsker...man skal ikke gøre et problem ud af mad...bare min mening...og puha, fik kvalme af at se det kød der på dit billede...-griner
Knus Eva-

vi har ogsaa vegetare i familien. jeg ville onske jeg var en af dem. har det lidt daarligt med at spise koer, grise og lam men jeg er total kodaeder!!!

Anmeld

19. juni 2009

Miamaja

TbCp skriver:

Gud hvor må det være skønt med et bare der bare spiser ALT!
Hvordan når det er nye ting, vil han så gerne smage på det med det samme eller kræver det lidt tilvænning?

Nej jeg skal egentlig ikke brokke mig, Liva er rgtig god til at spise. Hun spiser stort set alt og spiser meget. Hun har fået det samme mad som os sinde hun var knap 10mdr.
Jeg synes dog hun er begyndt at blive lidt mere kræsen og vil helst ikke smage på nye ting.
Hun har helt klart favoritter og når det kommer på bordet bliver der ellers bare skovlet ind i en grad man slet ikke kan forestille sig for en 2-årig

de gange hvis han ikke vil smage et eller andet presser jeg ham aldrig. han er enormt nysgerrig og isaer paa hvad far gor og spiser, og saa vil han ogsaa liiige smage. saa han er meget obs paa at kikke paa os og det vi spiser.

Anmeld

19. juni 2009

Munder

Andrea spiser alt pånær slabbarlammer (læs: champignoner) og salat.

Mit indtryk er dog, at hun spiser meget mere nede i børnehaven end herhjemme, men alt ryger ned

Anmeld

19. juni 2009

Miamaja

Dorte W. skriver:

Andrea spiser alt pånær slabbarlammer (læs: champignoner) og salat.

Mit indtryk er dog, at hun spiser meget mere nede i børnehaven end herhjemme, men alt ryger ned

ja, det er bare skont synes jeg. selvom det kan da aendre sig i perioder som de vokser

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.