Hvad spiser jeres born?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.788 visninger
35 svar
0 synes godt om
19. juni 2009

Miamaja

Vil jeres born kun spise enkelte ting eller er de naesten altaedende og tror du det har noget at gore med social arv eller er det genetisk betinget?

Jeg EEElsker at kokkerere, saerligt i mit nye skonne gourmet kokken!!!! Det er maaske ikke moderne at vaere glad for at lave mad, men jeg synes det er vildt sjovt, saerligt hvis det bliver skont. Alt (naesten) bliver serveret for min 2 aarig dvs han spiser voksen mad som os andre og har gjort det siden han var 17- 18 maaneder. Han har selv valgt det ved at  ville have det samme som vi andre spiser. Dvs han spiser med velbehag saakaldt voksen mad saa som dampede artiskokker, beef stroganoff m. rodvin sauce, dampede muslinger i hvidvin, dybstegte calamari hmm.. BBQ ribs, gronsagssuppe og sorte oliven er et hit, brie og jarlsberg ost bla. bla bla. det eneste han naegter at spise er salat
Jeg var selv alt spisende som barn. Har en ide om det er social arv, meeeen hvad mener I?

Aftensmaden idag. Grillede koteletter m. ben m. masser af friske krydderurter og pepper og salat. Bon appetit guldklump!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juni 2009

Tynen

Spiser?
Gør andre børn det når de er hjemme?

Stella vil absolut ikke spise noget særligt når hun ikke er i DP.
Tit og ofte rører hun ikke engang aftensmaden og så står man der med alle sine talenter og kan skyde en hvid pil efter god, sund og varieret mad.

Det er lidt bittert - Specielt fordi jeg den anden dag hentede hende fra DP med modtagelsen: "Ja, hun ville altså kun have 2½ skiverugbrød idag, så hun er nok sulten når hun kommer hjem!"
2½ (TO OG EN HALV!!!!!) Jeg skal være heldig hvis jeg får en kvart skive i hende til middag

Anywho - Så er jeg altædende (Med undtagelse af hakke bøf og røde pølser som Stella ELSKER!    )
Hendes far er så rimelig kræsen.

Anmeld

19. juni 2009

Miamaja

Tynen skriver:

Spiser?
Gør andre børn det når de er hjemme?

Stella vil absolut ikke spise noget særligt når hun ikke er i DP.
Tit og ofte rører hun ikke engang aftensmaden og så står man der med alle sine talenter og kan skyde en hvid pil efter god, sund og varieret mad.

Det er lidt bittert - Specielt fordi jeg den anden dag hentede hende fra DP med modtagelsen: "Ja, hun ville altså kun have 2½ skiverugbrød idag, så hun er nok sulten når hun kommer hjem!"
2½ (TO OG EN HALV!!!!!) Jeg skal være heldig hvis jeg får en kvart skive i hende til middag

Anywho - Så er jeg altædende (Med undtagelse af hakke bøf og røde pølser som Stella ELSKER!   )
Hendes far er så rimelig kræsen.

ja, gad vide hvad den er af Hun ser dog yderst sund og rask ud saa noget maa da ryge ned

Anmeld

19. juni 2009

tascia

altså synes ikke mine børn er kræsen som sådan, men har givet dem for vane at det er meget dansk mad, og det synes jeg er SÅÅÅÅ kedeligt.

hvis jeg serverede det du gør der hjemme, er jeg overbevist om det kun er mig og manden der får mad den aften. generelt siger kød dem ikke særlig meget, især ikke den lille.

jeg tvinger ikke ungerne til at spise maden, men vil gerne have de smager, og så tror jeg det kommer ligeså stille hen af vejen. kan allerede se nu at ting de ikke kunne lide tidligere spiser de nu og omvendt, så fordi de ikke spiser voksenmad nu, frygter jeg ikke det fortsætter sådan.

//Natascia

Anmeld

19. juni 2009

A.

ja men mathinus spiser alt voksen mad.men på det sidste vil han ikke har kartoffler så det r kun ris og pasta han spiser lidt sjovt fordi da jeg var gravid spiste jeg kun pasta..og så gider han ikke grønsager på det sidste  men det gå jo over..

Anmeld

19. juni 2009

TbCp

Gud hvor må det være skønt med et bare der bare spiser ALT!
Hvordan når det er nye ting, vil han så gerne smage på det med det samme eller kræver det lidt tilvænning?

Nej jeg skal egentlig ikke brokke mig, Liva er rgtig god til at spise. Hun spiser stort set alt og spiser meget. Hun har fået det samme mad som os sinde hun var knap 10mdr.
Jeg synes dog hun er begyndt at blive lidt mere kræsen og vil helst ikke smage på nye ting.
Hun har helt klart favoritter og når det kommer på bordet bliver der ellers bare skovlet ind i en grad man slet ikke kan forestille sig for en 2-årig

Anmeld

19. juni 2009

Honningblomst

De spiser bare det de har lyst til....hos mig findes der ikke kræsenhed, men bevidsthed om hvad man har lyst til og det respekteres...jeg spiser ikke kød mere feks, men det gør mine drenge da stadig.
Jeg tror ikke på det er arv, men meget mere handler om hvordan man tackler det, når børn ikke spiser så meget eller det som mange forældre ønsker...man skal ikke gøre et problem ud af mad...bare min mening...og puha, fik kvalme af at se det kød der på dit billede...-griner
Knus Eva-

Anmeld

19. juni 2009

Anja

Hos os får børnenen serveret det samme som de voksne. De får lidt af det hele på tallerkenen, om de spiser det eller ej går vi ikke så meget op i. Vores erfaring med den ældste er, at de med tiden spiser mere og mere forskelligt, så hvis ham på knap 2 år kun gider pastaen  - så spiser han bare kun pastaen.

Men altså, ingen speciel børnemad, kun lidt ektra kogt grønt til hende på 8 mdr.

Anmeld

19. juni 2009

LotteGabriella

Miamaja skriver:

Vil jeres born kun spise enkelte ting eller er de naesten altaedende og tror du det har noget at gore med social arv eller er det genetisk betinget?

Jeg EEElsker at kokkerere, saerligt i mit nye skonne gourmet kokken!!!! Det er maaske ikke moderne at vaere glad for at lave mad, men jeg synes det er vildt sjovt, saerligt hvis det bliver skont. Alt (naesten) bliver serveret for min 2 aarig dvs han spiser voksen mad som os andre og har gjort det siden han var 17- 18 maaneder. Han har selv valgt det ved at  ville have det samme som vi andre spiser. Dvs han spiser med velbehag saakaldt voksen mad saa som dampede artiskokker, beef stroganoff m. rodvin sauce, dampede muslinger i hvidvin, dybstegte calamari hmm.. BBQ ribs, gronsagssuppe og sorte oliven er et hit, brie og jarlsberg ost bla. bla bla. det eneste han naegter at spise er salat
Jeg var selv alt spisende som barn. Har en ide om det er social arv, meeeen hvad mener I?

Aftensmaden idag. Grillede koteletter m. ben m. masser af friske krydderurter og pepper og salat. Bon appetit guldklump!

hmm...må indrømme at jeg ikke tror at det har noget med social arv at gøre...jeg er selv kræsen, men Daniella spiser indtil videre alt, hvad hun har smagt inkl. grøntsager og salat det kan selvfølgelig ændre sig, men tror også det har noget med ens egen holdning at gøre...f.eks. selvom der er ting jeg ikke selv bryder mig om, så får hun tilbudt det alligevel og synes indtil videre at det har smagt godt

Anmeld

19. juni 2009

Cris

Her spiser vi indisk mad, uden alt den der chilli selfølgeligt. Men han har også smagt på vestlige mad og han var også glad for det. Jeg synes, at det er meget forskellige. Nogle dage spiser han helt vild meget, nogle dag spiser han to hapser og det var det... Jeg spiste godt, da jeg var lille i følge min mor og som voksne også spiser næsten alt. Min søster har ikke spist noget som helst. Faktisk skulle hun til sygehuset et par gange og få noget IV for hun ikke havde spist i flere dage. Det var en kamp for min mor. Hun nægtede at smage på noget. Men nu spiser hun utroligt godt, hun laver super-lækkert mad ligesom dig, hun elsker køkkenet. Hun spiser og smager på alt muligt. Jeg er højere end hende, jeg spekulere på, om det var fordi jeg spiste bedre...

Min mands lillebror har ikke spist noget som lille, det eneste han ville var lidt franskbrød og måske nogle bønner en gang i mellem  Og nu spiser han også godt. Så jeg tror, at man kan ikke rigtigt sige som børn, hvordan de bliver, som voksne. Nogle gange spiser de godt, men bagefter spiser de kedeligt, det samme hver dag og tør slet ikke at smage på noget nyt. Nogle spiser dårligt og så bagefter finder de på at spise alt muligt.

Men det er i hvert fald nemmere, når børnene spiser godt, for så skal man bruge ikke så meget energi på at få dem til at spise...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.