Hvad spiser jeres born?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. juni 2009

Cris

Og forresten, maden bliver bedre og bedre, når børnene vokser lidt... Min søn er 16 måneder nu. Det var så svært at lave mad, han har kedet sig i køkkenet, eller ville have opmærksomhed eller et eller andet hele tiden. Jeg skulle finde på noget hele tiden som ikke ville tage mere end en halv time at lave!!!  Nu er han begyndt at kunne underholde sig selv lidt mere, leger med gryde og pande og alt hvad han finder. Han bliver stadig noget "fussy" en gang i mellem, men jeg skal ikke skynde mig for meget. Nogle gange skrælde og forbereder nogle ting om morgenen tidligt, og om aftenen laver jeg det færdig. Jeg håber, at det bliver bedre. Hos dig, Miamaja, ser som om, din guldklump giver dig lidt frihed i køkkenet, måske for han er bedre med at finde på legetøj?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juni 2009

netdaddy

Åååh - vi er så gudsbenåede og velsignede med en lille madglad dreng.

Han er knap 10 måneder nu og spiser stort set alt hvad vi sætter for ham.
Vi laver meget asiatisk mad, men også en gang imellem almindelig dansk mad.

Han gider dog ikke rigtig kartofler, hvilket han sikkert har fra mig.

Men ellers ryger der både oliven, feta, agurkesalat og meget andet ned.
Han smager altid på det vi ligger foran ham.

En aften prøvede vi med nogle små mozerella kugler, og i løbet af den time vi sidder og spiser blev han ved med selv at putte den i munden og smage på den, men spist blev den dog aldrig.

En meget ihærdig og vedholdende dreng, der absolut ikke lider af sult og på ingen måde bliver tvunget til at spise.

Læste engang en artikel hvor følgende gode ordlyd stod: Lad barnet bestemme hvor meget der skal spises, men lad forældrene bestemme hvad der skal spises!

Anmeld

19. juni 2009

lion

Min datter er 10 mdr og hun spiser indtil videre alt, hvad vi servere for hende. DEJLIGT.
Lige siden hun begyndte at få frokost i vuggestuen, spiser hun ikke så meget hjemme om aften. Men hun spiser så ALT slags mad, så det er jeg rigtig glad for. 

Anmeld

19. juni 2009

Cris

netdaddy skriver:

Åååh - vi er så gudsbenåede og velsignede med en lille madglad dreng.

Han er knap 10 måneder nu og spiser stort set alt hvad vi sætter for ham.
Vi laver meget asiatisk mad, men også en gang imellem almindelig dansk mad.

Han gider dog ikke rigtig kartofler, hvilket han sikkert har fra mig.

Men ellers ryger der både oliven, feta, agurkesalat og meget andet ned.
Han smager altid på det vi ligger foran ham.

En aften prøvede vi med nogle små mozerella kugler, og i løbet af den time vi sidder og spiser blev han ved med selv at putte den i munden og smage på den, men spist blev den dog aldrig.

En meget ihærdig og vedholdende dreng, der absolut ikke lider af sult og på ingen måde bliver tvunget til at spise.

Læste engang en artikel hvor følgende gode ordlyd stod: Lad barnet bestemme hvor meget der skal spises, men lad forældrene bestemme hvad der skal spises!

Ja, i den alder spiser de som om det er deres sidste måltid hver gang. Problemet sker der, når de bliver 13-14 måneder. Så ændrer de sig... Men nogle forsætter med at spise så godt som altid, nogle nægter at spise mere. Bare så I er parat til det

Anmeld

19. juni 2009

Lusi

Jeg selv har altid spist hvad mine forældre spiste..
Engang på Bakken, spurgte min stedfarmor hvad vi ville have og de andre skulle have en halv hummer og dét skulle jeg da også så..
Min farmor sagde at det måtte jeg da godt, men ville jeg som 4- årig spise det eller synes jeg bare det var sjovt at sige jeg ville ha den..
Min mor sagde at bestilte jeg den, spiste jeg den også!
Og ja det gjorde jeg.. Oven i købet sad jeg selv og rodede rundt med den..

MEN min mand er KRÆSEN!!!!!!
og især alt der sundt

Men heldigvis vil Luna også ha det vi spiser.. Hvis jeg spiser uden hun lige skal have noget, jamen så bliver utilfreds, indtil hun får lov at smage og det er jo bare fantastisk..
Hun er 1 år nu og håber det fortsætter sådan..

Anmeld

19. juni 2009

tascia

Ja, i den alder spiser de som om det er deres sidste måltid hver gang. Problemet sker der, når de bliver 13-14 måneder. Så ændrer de sig... Men nogle forsætter med at spise så godt som altid, nogle nægter at spise mere. Bare så I er parat til det

skulle lige til at skrive det samme! vores søn var også alt ædende til han var lidt over et år, så skal jeg lige love for han selv kunne fortælle hvad han vil have og hvad han ikke villel have. havde det stået til ham havde han kun fået pasta og kødsovs, kunne pludselig ikke lide ris og til nøds kartofler, ville kun have broccoli af det grønne og frikadeller som kød

heldigvis vender det ligeså stille igen (med nogle af tingene)

så kan kun give dig ret

Anmeld

19. juni 2009

trunte89

Tynen skriver:

Spiser?
Gør andre børn det når de er hjemme?

Stella vil absolut ikke spise noget særligt når hun ikke er i DP.
Tit og ofte rører hun ikke engang aftensmaden og så står man der med alle sine talenter og kan skyde en hvid pil efter god, sund og varieret mad.

Det er lidt bittert - Specielt fordi jeg den anden dag hentede hende fra DP med modtagelsen: "Ja, hun ville altså kun have 2½ skiverugbrød idag, så hun er nok sulten når hun kommer hjem!"
2½ (TO OG EN HALV!!!!!) Jeg skal være heldig hvis jeg får en kvart skive i hende til middag

Anywho - Så er jeg altædende (Med undtagelse af hakke bøf og røde pølser som Stella ELSKER!   )
Hendes far er så rimelig kræsen.

Sådan er det også her.

I dp kan hun sagtens spise 1½ stk rugbrød, men herhjemme kan jeg - hvis jeg er heldig - få 5-6 bidder i hende.

Morgen mad gider hun heller ikke rigitg. det er meget i perioder. Hvis hun spiser meget morgenmad er det 1½ dl yogurt, men så har hun også gjort det rigtig godt.

Aftensmad er hun slet ikke interesseret i i øjeblikket. Det bliver et par bider, så er det det.

Men mht maden, så får hun serveret hvad vi ander får og har gjort det længe.

Anmeld

19. juni 2009

wamse

Lærke spiser generelt ikke ret meget, det gjorde hun bestemt heller ikke som baby. Men hun vokser som hun skal, så hun får jo det hun har brug for.  Men hun elsker feta, frikadeller, ris, majs, jordbær, rød peber, cherry tomater, gulerødder, pomfritter, leverpostej og kødpølse. Det er bare toppen af poppen ved hende, der er ikke så meget hun slet ikke vil røre, men hvis hun har bestemt sig for at der er noget hun ikke kan lide, ja så er det sådan til HUN har ombestemt sig Min datter er total stædig, bestemt, morgen gnaven,hidsig og helt fantatisk vidunderlig min

Anmeld

19. juni 2009

netdaddy

Cris skriver:

Ved godt vi skal forvente at det ændrer sig - men så må vi jo tage det til den tid.

Men det er jo noget af det der er så fantastisk ved børn - de er så uforudsigelige på mange områder (og på andre totalt forudsigelige), så der er altid en grund til at observere dem og være sammen med dem.

Vi håber i hvert fald på at den spontanitet og kreativitet der ligger i vores lille dreng ikke forsvinder ved at vi får sat nogle dumme begrænsninger for ham.

Børn er simpelt hen bare fantastiske....også selv om de nogen gange vågner kl. lort om natten og skal trøstes i halvanden time...

Anmeld

19. juni 2009

eliasogmor

Tynen skriver:

Spiser?
Gør andre børn det når de er hjemme?

Stella vil absolut ikke spise noget særligt når hun ikke er i DP.
Tit og ofte rører hun ikke engang aftensmaden og så står man der med alle sine talenter og kan skyde en hvid pil efter god, sund og varieret mad.

Det er lidt bittert - Specielt fordi jeg den anden dag hentede hende fra DP med modtagelsen: "Ja, hun ville altså kun have 2½ skiverugbrød idag, så hun er nok sulten når hun kommer hjem!"
2½ (TO OG EN HALV!!!!!) Jeg skal være heldig hvis jeg får en kvart skive i hende til middag

Anywho - Så er jeg altædende (Med undtagelse af hakke bøf og røde pølser som Stella ELSKER!   )
Hendes far er så rimelig kræsen.

hopper lige på her...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.