AnnaKJ skriver:
Tusind tak for dit svar.
Jeg skal egentlig først bruge en elevplads til dec 2013 eller jan 2014. Jeg snakkede med handelsskolen igår og skal lige have et hgs forløb på 12 uger før jeg kan komme ud i praktik, det starter i august.
Så du holder ogå på kontoruddannelsen inde for revision frem for erhvervsøkonomi?
Det er en elevplads som revisorelev, ikke kontorelev, han taler om.
Det kræver et trainee/elev forløb i en revisorvirksomhed. Det var også det jeg gjorde (jeg var trainee, ikke elev). Jeg læste HA, og så startede jeg sideløbende med cand.merc.aud studiet.
Alternativt, hvis man ikke har HA, så starter man som elev, og så læser man HD ved siden af. Det er en god uddannelse - ingen tvivl om det. Det var det jeg havde ønsket jeg havde valgt, før jeg læste Ha. Men det er hårdt. Det er fuldtidsarbejde som revisor, og så er det aftenstudie på HD. I fire år. Det kan lade sig gøre, men man, hvis man har små børn, MÅ have en meget forstående og overbærende mand derhjemme. For der er eksamener, projekter, gruppearbejde mv. Jeg vil ikke tage modet fra dig, men det her skal man tænke godt igennem inden man starter, hvis man har børn.
Men det ER en god uddannelse. Dog synes jeg, selvom jeg har lært MEGET i min korte revisorkarriere, at vil man være bogholder, er det overkill at gå denne vej. Man kan godt blive en god bogholder alligevel.
Anmeld