AnnaKJ skriver:
Jeg synes overhovedet ikke at det lyder røvsygt!!
Synes det lyder som noget for mig
Jeg har nemlig heller ikke lysten til, at skulle have med mange mennesker at gøre i løbet af dagen. Kan godt lide, at der er ro på, altså i den forstand, at der ikke er mange forstyrrelser 
Jamen jeg er ved, at tage en HF - er færdig til sommer, og har grundforløbet på HG (med eksamen).
Tænker du det kan bruges til noget? 
Hej,
Hvis du gerne vil være revisor/bogholder, vil jeg anbefale dig, at søge ind som revisorelev ved et af de mange revisionskontorer.
Her vil du blive oplært i at bogføre, afstemme og hvad der nu skal til for, at blive revisor. Disse færdigheder kan du overføre til, at blive bogholder og så kan du blive en god bogholder.
De bedste bogholdere er ofte dem, der har været revisorelev, da de så ved, hvad revisoren vil have og hvordan dokumentationen skal være.
Flere firmaer er begyndt, at ansatte erhvervsøkonomer, da de så kan få merit, hvis de skal læse HD og så er man også blevet et par år ældre.
Derfor kunne du overvejer en erhvervsøkonom uddannelse, hvis ikke du kan få læreplads når du er færdig med HF. De fleste steder er der fundet elever til start 1/8 eller 1/9 2013, så det er ved at være lidt sent, hvis du vil starte efter sommer, men prøv alligevel.
Jeg vil ikke anbefale dig, at læse en HA fuldtid og efterfølgende en cand.merc.aud, da du kan op nå samme udannelse ved, at være revisor - her får du blot fuld løn i stedet for SU under hele uddannelsen.
Lidt "løn kasse":
Revisorassistent (ny udlært): 23.000-25.000 kr
Færdig med HD: 28.500-31.500 kr
Færdig med CMA: 37.500-42.500 kr.
Færdig som stat.aut: 55.000-75.000 kr.
Kommer du ud og bliver ansat som bogholder vil du få 25.000-28.000 kr. alt efter erfaring. Arbejder du som selvstændig bogholder vil du vel kunne tjene omkring 350-400.000 kr om året.