Godt betalte jobs?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22.603 visninger
38 svar
7 synes godt om
11. februar 2013

Peanut

Inspireret af en anden tråd ang. kontor/regnskabs arbejde hvor nogle tjente omkring 30.000 kr.

Jeg får selv en løn i starten af 20.000 kr, men ville gerne arbejde mig op mod at tjene 25.000-30.000 + kr i måneden.

Det skal lige siges, at jeg faktisk også overvejer et branche-skifte, da landbruget har været økonomisk dårligt stillet længe.

Hvilken uddannelse/jobs har i? Og hvordan er lønnen? Har i en god løn i sigte?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2013

FrkZier

Peanut skriver:

Inspireret af en anden tråd ang. kontor/regnskabs arbejde hvor nogle tjente omkring 30.000 kr.

Jeg får selv en løn i starten af 20.000 kr, men ville gerne arbejde mig op mod at tjene 25.000-30.000 + kr i måneden.

Det skal lige siges, at jeg faktisk også overvejer et branche-skifte, da landbruget har været økonomisk dårligt stillet længe.

Hvilken uddannelse/jobs har i? Og hvordan er lønnen? Har i en god løn i sigte?

jeg er ikke færdig uddannet eller noget så jeg gælder vidst ikke helt

men jeg kan fortælle dig at min kæreste er uddannet IT-supporter og er ansat ved novo nordisk som IT-arkitekt, han for 32.000 før skat

nu ved jeg ikke om IT er noget for dig, men alle stillinger hvor man kan blive ansat ved novo er ret godt betalte

Anmeld

11. februar 2013

Kris89

faglært landmand...

143 kr. i timen. hvilket betyder 23.000 ved alm. 160 timers arbejdsmåned... men har ofte 190 eller mere og det bliver jeg jo selvf. betalt for...

jeg klager ikke... og hvis ikke det var fordi jeg lige har afsløret barnløshedsbehandling for chefen (og nu faktisk er gravid) ville jeg have haft et lønmøde med ham... næste skridt for mig er at få lavet migen rigtig god aftale ved barsel.

Anmeld

11. februar 2013

Carina:-)

Jeg er selvstændig indefor rengøring-

Og en fuldtidstilling på 37 timer giver omkring de 20.000 for en assistent.

Tilsyn giver imellem 23-25.000 alt efter ansvarsområde ,erfaring osv

'Serviceleder som er det sidste lige inden mig 

Giver omkring de 30.000 -ikke en høj løn men tilgengæld fri bil og telefon 

Så rengøring er jo i den lave ende af lønningerne,men sådan er det jo...Jo mere ansvar jo mere løn.

Anmeld

11. februar 2013

tarkoflen

Jeg er uddannet advokatsekretær og ville måske kunne snige mig op på 30.000, hvis jeg havde holdt mig indenfor mit fag

Har arbejdet i 7 år i indkøb/markedsføring og fik inden jeg blev opsagt lige godt 25.000 kr. om måneden

Anmeld

11. februar 2013

Gonøf

Jeg er bogholder for to virksomheder og tjener 32.500 om måneden.

(Og så har jeg lige oprettet denne profil, da jeg ikke havde lyst til at poste dette med min rigtige profil med billede og det hele )

Anmeld

11. februar 2013

AnnaK89

Gonøf skriver:

Jeg er bogholder for to virksomheder og tjener 32.500 om måneden.

(Og så har jeg lige oprettet denne profil, da jeg ikke havde lyst til at poste dette med min rigtige profil med billede og det hele )

Blander mig lige
Hvad laver en bogholder?

Anmeld

11. februar 2013

Gonøf

AnnaKJ skriver:

Blander mig lige
Hvad laver en bogholder?

Regnskaber

Afstemmer bank, laver fakturaer til kunder, sørger for de betaler dem, bogfører kreditorfakturaer, sørger for de bliver betalt, udbetaler løn til de ansatte.. og så fordeler jeg omkostninger til forskellige afdelinger, så vi kan se hvor vi tjener penge, og hvor vi ikke gør. Jeg sørger for at dokumentere alle transaktioner, så vores revisor er glad... og sådan noget.

Anmeld

11. februar 2013

AnnaK89

Gonøf skriver:

Regnskaber

Afstemmer bank, laver fakturaer til kunder, sørger for de betaler dem, bogfører kreditorfakturaer, sørger for de bliver betalt, udbetaler løn til de ansatte.. og så fordeler jeg omkostninger til forskellige afdelinger, så vi kan se hvor vi tjener penge, og hvor vi ikke gør. Jeg sørger for at dokumentere alle transaktioner, så vores revisor er glad... og sådan noget.

Okay
Det lyder som et fedt job med lidt gang i den
Det kræver vel utrolig meget ordenssans?
Nu spørger jeg lige igen - kræver det man er rigtig god til matematik?

Anmeld

11. februar 2013

Gonøf

AnnaKJ skriver:

Okay
Det lyder som et fedt job med lidt gang i den
Det kræver vel utrolig meget ordenssans?
Nu spørger jeg lige igen - kræver det man er rigtig god til matematik?

Jeg ved ikke lige hvor meget gang i den der er

De fleste ville synes det var et røvsygt job  Men jeg er en nørd, der elsker at lægge sammen og trække fra, jeg elsker afstemninger, jeg er udpræget ordensmenneske, og så kan jeg mægtig godt lide at jeg ikke har særlig meget kontakt med folk i løbet af en dag. Desuden har jeg ingen kontakt med privat personer, men kun med virksomheder, da det kun er virksomheder vi har som kunder. En anden fordel - for mig - er at jeg ikke er specielt afhængig af nogen for at udføre mit job, lige så vel som ingen er afhængige af mig for at gøre deres. Det giver mig en god frihed, som betyder at jeg kan flexe som jeg har lyst, og holde ferie når jeg har lyst. Jeg skal altså ikke spørge om lov, hvis jeg har lyst til at møde kl 10-11 en dag, gå kl. 14, men det kræver naturligvis at jeg arbejder længe nogle andre gange. Men det er dejligt i forhold til børn, fitness, lægebesøg og hvad man nu kan bruge sin sparsomme tid til.

En ulempe kan være at når jeg så holder ferie, så er der ingen der gør mit job for mig, men jeg kommer tilbage til kæmpe bunker. Det ser jeg egentlig bare som en fordel, da 1) jeg VIL ikke have nogen til at rode i MINE regnskaber  og 2) jeg kan godt lide at have travlt.

Det er en klar fordel at være god til matematik, da man jo af og til skal se nogle sammenhænge mv.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.