Anonym skriver:
Inspireret af en anden tråd, jeg lige så, så undre det mig virkelig meget, hvorfor der er nogle der tester så tidligt som de gør?!
Man bliver jo ikke hurtigere gravid af at teste allerede 6 dage efter ÆL.
Tværtimod tænker jeg at det kan forringe chancerne en smule for graviditet, i og med at personen må tænke på baby og graviditet konstant!?
Jeg er helt klar over at folk de ønsker en positiv test, og jeg sidder selv i en situation, hvor jeg virkelig ønsker mig det også, og vi kæmper også for det må man sige - men jeg tester ALDRIG før tid, i frygt for at få et svar jeg ikke kan regne med.
Er jeg helt forkert på den? Eller forstår I godt dem der går fuldstæning test-amok så tidligt?

Ganske simpelt: Nysgerrighed!
Jeg har været testoman i den helt store stil, både med ægløsningsteste og med graviditetsteste, jeg har præsteret at teste med 2 forskellige mærker ægløsningsteste sideløbende (og der er kæmpe forskel på resultaterne), jeg har testet med graviditetsteste fra ca. 3+0 og frem........og det har lært mig så meget om min krop. Jeg er så også én af dem, der ikke har investeret voldsomme følelser i resultatet af graviditetstestene - og det er jo også nemt, når jeg har nemt ved at blive gravid, jeg har kun prøvet 2 cyklusser, hvor jeg fik bio'er, som kunne læses fra ca. 3+2, og jeg var faktisk rigtig glad for at vide, at der havde været et befrugtet æg, og jeg ved også, at der så er en grund til, at det går i stå, så det tager jeg helt roligt.
- og det er altså ikke uvidenhed, der gør det (for mit vedkommende), forplantningssystemets mekanisme er faktisk en del af pensum i min uddannelse, og på den måde er jeg nok arbejdsskadet, når jeg finder det interessant og lidt "den lille kemiker-agtigt", når jeg tester for 117. gang.
Anmeld