At teste langt før det er muligt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. februar 2013

Krussedulle

Anonym skriver:

Aaah, det gør jeg nu ikke. Husk at læs det hele.

Tværtimod tænker jeg at det kan forringe chancerne en smule for graviditet, i og med at personen må tænke på baby og graviditet konstant!?

Det forringer jo ikke chancen EFTER æl
Enten er den der eller også er den ikke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2013

Anonym trådstarter

Krussedulle skriver:

Det forringer jo ikke chancen EFTER æl
Enten er den der eller også er den ikke

Altså det er da efter ÆL at ægget bliver befrugtet og skal sætte sig fast!

Anmeld

11. februar 2013

Krussedulle

Anonym skriver:

Altså det er da efter ÆL at ægget bliver befrugtet og skal sætte sig fast!

Ja præcis

Og hvis du efter din æl hele tiden tænker på graviditet og baby, så betyder det da ikke at et evt befrygtet æg ikke sætter sig fast

Så kan man jo også sige at man har øget chance for tvillinger, hvis man bare tænker på det hele tiden ej vel..

Anmeld

11. februar 2013

Anonym trådstarter

Krussedulle skriver:

Ja præcis

Og hvis du efter din æl hele tiden tænker på graviditet og baby, så betyder det da ikke at et evt befrygtet æg ikke sætter sig fast

Så kan man jo også sige at man har øget chance for tvillinger, hvis man bare tænker på det hele tiden ej vel..

Overhovedet ikke enig med dig! Tror ikke du forstår hvad jeg mener og hvor jeg vil hen med det.

Anmeld

11. februar 2013

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger
Anonym skriver:

Jeg er bare stadig af den opfattelse, at ens tanker der konstant kredser om baby og graviditet, kan gøre noget negativt. Lige så vel som ens tanker kan udskyde mens!

Jeg tager hatten af for de der tester et par dage før tid, for jeg kunne ikke selv gøre det..

Hvis tankerne havde den kraft,ville ingen i behandling blive gravide,men det er nu ikke tilfældet,idet ca. 80% af alle i behandlinger ender ud med et barn. 

Og er der nogen der konstant tænker baby,så er det par i behandling. 

Anmeld

11. februar 2013

Putomanen

Jeg vil da lige indskyde at der er lavet flere undersøgelser af, at man skal være under hård stress (liv eller død), før det har påvirkning på graviditetschancen.
Med hensyn til at teste alt for tidligt, så skyldes det nok at nogle ikke kan vente med at få at vide, om de er gravide eller ej. Men desværre ender det tit i en stor skuffelse for dem, når den er negativ.

Anmeld

11. februar 2013

Muffinmus

Tjo, men det er jo bare SÅ spændende når man står midt i det har selv været toogler hver gang, og jo, man kan sagtens teste tidligt, måske ikke 6 dage, men jeg testede positivt 8 dage efter æl, dvs 3 + 1

Anmeld

11. februar 2013

Rockertand

Anonym skriver:

Inspireret af en anden tråd, jeg lige så, så undre det mig virkelig meget, hvorfor der er nogle der tester så tidligt som de gør?!
Man bliver jo ikke hurtigere gravid af at teste allerede 6 dage efter ÆL.

Tværtimod tænker jeg at det kan forringe chancerne en smule for graviditet, i og med at personen må tænke på baby og graviditet konstant!?

Jeg er helt klar over at folk de ønsker en positiv test, og jeg sidder selv i en situation, hvor jeg virkelig ønsker mig det også, og vi kæmper også for det må man sige - men jeg tester ALDRIG før tid, i frygt for at få et svar jeg ikke kan regne med.

Er jeg helt forkert på den? Eller forstår I godt dem der går fuldstæning test-amok så tidligt?

Ganske simpelt: Nysgerrighed!

Jeg har været testoman i den helt store stil, både med ægløsningsteste og med graviditetsteste, jeg har præsteret at teste med 2 forskellige mærker ægløsningsteste sideløbende (og der er kæmpe forskel på resultaterne), jeg har testet med graviditetsteste fra ca. 3+0 og frem........og det har lært mig så meget om min krop. Jeg er så også én af dem, der ikke har investeret voldsomme følelser i resultatet af graviditetstestene - og det er jo også nemt, når jeg har nemt ved at blive gravid, jeg har kun prøvet 2 cyklusser, hvor jeg fik bio'er, som kunne læses fra ca. 3+2, og jeg var faktisk rigtig glad for at vide, at der havde været et befrugtet æg, og jeg ved også, at der så er en grund til, at det går i stå, så det tager jeg helt roligt.

- og det er altså ikke uvidenhed, der gør det (for mit vedkommende), forplantningssystemets mekanisme er faktisk en del af pensum i min uddannelse, og på den måde er jeg nok arbejdsskadet, når jeg finder det interessant og lidt "den lille kemiker-agtigt", når jeg tester for 117. gang.

Anmeld

11. februar 2013

come2

Anonym skriver:

Inspireret af en anden tråd, jeg lige så, så undre det mig virkelig meget, hvorfor der er nogle der tester så tidligt som de gør?!
Man bliver jo ikke hurtigere gravid af at teste allerede 6 dage efter ÆL.

Jeg er helt klar over at folk de ønsker en positiv test, og jeg sidder selv i en situation, hvor jeg virkelig ønsker mig det også, og vi kæmper også for det må man sige - men jeg tester ALDRIG før tid, i frygt for at få et svar jeg ikke kan regne med.

Er jeg helt forkert på den? Eller forstår I godt dem der går fuldstæning test-amok så tidligt?

Jeg tester lige præcis når det passer MIG. Det er MIT valg og MINE penge

Anmeld

11. februar 2013

Miss Kat

Tankerne har ingen indflydelse,på om man bliver gravid eller ej.

Jeg undre mig så mere over,at i gider bruge jeres tid,på at spekulere over,hvornår andre tester. 

Men fakta er at der findes kvinder der kan teste positiv 6-8 dage efter ÆL,og man bliver nu en gang,hverken mere eller mindre gravid af af teste,eller lade være,så kan man lige så godt gøre det,hvis man har lyst. 

Jeg linker lige til et indlæg med en artikel omkring stress og fertilitet:  https://www.baby.dk/debat/204826pi1/proever-at-blive-gravid/stress-har-betydning-for-fertiliteten-artikel.aspx 

Men er fuldstændigt enig med dig i at jeg heller ikke forstår, hvorfor andre finder det nødvendigt at kommentere andres brug af tests. Man kan da højst tænke sit og trække på skuldrene, hvorfor skrive et indlæg om det?

Jeg kan godt sætte mig ind i, hvorfor nogen tester tidligt. Det betyder ikke at jeg synes, det er hensigtsmæssigt, men jeg kan godt forstå at man kan være SÅ ramt af forbandelsen 'skruk' at man bare ikke kan vente.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.