At teste langt før det er muligt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. februar 2013

Anonym trådstarter

tarkoflen skriver:

Jeg kan heller ikke helt forstå det, men jeg antager, at det er uvidenhed der gør, at man tester så tidligt? Altså at man tænker, at lige efter æl, bliver ægget jo befrugtet og så må man begynde at producere hcg.... Jeg ved det ikke, det var bare et bud

Nu har vi kun været i behandling, så vi har ikke gjort meget i det med at teste, jeg har kun testet inden vi kom i behandling og vidste godt, at jeg ikke var gravid, skulle bare være 100% fordi jeg skulle i byen eller noget.

I behandling har jeg slet ikke testet, men ventet på bp, fordi jeg ikke kunne holde ud at skulle blive skuffet flere gange end højest nødvendigt!

Man burde bare sætte sig ordentligt ind i sådan noget, hvis det virkelig er noget man ønsker

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2013

tarkoflen

Anonym skriver:

Man burde bare sætte sig ordentligt ind i sådan noget, hvis det virkelig er noget man ønsker

Tjah jeg ved ikke om man kan sige det på den måde, for det kan jo også være fordi man er desperat og bare ønsker det så meget, men ikke kan holde ud at læse en hel masse

Anmeld

11. februar 2013

Krussedulle

Anonym skriver:

Inspireret af en anden tråd, jeg lige så, så undre det mig virkelig meget, hvorfor der er nogle der tester så tidligt som de gør?!
Man bliver jo ikke hurtigere gravid af at teste allerede 6 dage efter ÆL.

Tværtimod tænker jeg at det kan forringe chancerne en smule for graviditet, i og med at personen må tænke på baby og graviditet konstant!?

Jeg er helt klar over at folk de ønsker en positiv test, og jeg sidder selv i en situation, hvor jeg virkelig ønsker mig det også, og vi kæmper også for det må man sige - men jeg tester ALDRIG før tid, i frygt for at få et svar jeg ikke kan regne med.

Er jeg helt forkert på den? Eller forstår I godt dem der går fuldstæning test-amok så tidligt?

Selvom man tester hver dag i 28 dage, så forringer det jo ikke chancen for en graviditet enten er man eller også er man ikke gravid!

Men jeg forstår godt din tankegang.. Tænker at det er meget menneskeligt at være utålmodig især på det område!

Jeg har tidligst testet 2 dage før forventer mens, kunne ikke holde ventetiden ud mere

Anmeld

11. februar 2013

FrkZier

Anonym skriver:

Inspireret af en anden tråd, jeg lige så, så undre det mig virkelig meget, hvorfor der er nogle der tester så tidligt som de gør?!
Man bliver jo ikke hurtigere gravid af at teste allerede 6 dage efter ÆL.

Tværtimod tænker jeg at det kan forringe chancerne en smule for graviditet, i og med at personen må tænke på baby og graviditet konstant!?

Jeg er helt klar over at folk de ønsker en positiv test, og jeg sidder selv i en situation, hvor jeg virkelig ønsker mig det også, og vi kæmper også for det må man sige - men jeg tester ALDRIG før tid, i frygt for at få et svar jeg ikke kan regne med.

Er jeg helt forkert på den? Eller forstår I godt dem der går fuldstæning test-amok så tidligt?

jeg undre mig ofte over hvorfor folk tester aaalt for tidligt, og så samtidig bliver skuffet og kede over den er negativ - jamen det jo klart den er negativ når det er 6 dage siden du havde ÆL.. vent nu for søren til der er en reel chance for den bliver positiv i stedet for at skuffe dig selv mere end højst nødvendigt..

et par dage før er forståeligt da der jo faktisk er rigtig mange der kan teste positiv der, men en uge inden forventet mens synes jeg er fjollet

Anmeld

11. februar 2013

Anonym trådstarter

Krussedulle skriver:

Selvom man tester hver dag i 28 dage, så forringer det jo ikke chancen for en graviditet enten er man eller også er man ikke gravid!

Men jeg forstår godt din tankegang.. Tænker at det er meget menneskeligt at være utålmodig især på det område!

Jeg har tidligst testet 2 dage før forventer mens, kunne ikke holde ventetiden ud mere

Jeg er bare stadig af den opfattelse, at ens tanker der konstant kredser om baby og graviditet, kan gøre noget negativt. Lige så vel som ens tanker kan udskyde mens!

Jeg tager hatten af for de der tester et par dage før tid, for jeg kunne ikke selv gøre det..

Anmeld

11. februar 2013

Anonym trådstarter

FrkZier skriver:

jeg undre mig ofte over hvorfor folk tester aaalt for tidligt, og så samtidig bliver skuffet og kede over den er negativ - jamen det jo klart den er negativ når det er 6 dage siden du havde ÆL.. vent nu for søren til der er en reel chance for den bliver positiv i stedet for at skuffe dig selv mere end højst nødvendigt..

et par dage før er forståeligt da der jo faktisk er rigtig mange der kan teste positiv der, men en uge inden forventet mens synes jeg er fjollet

I totally agree

Anmeld

11. februar 2013

Mum33

Har ofte tænkt dette samme. Må være ekstremt dyrt i længden også  Jeg testede kun når jeg var lover tid. Turde ikke - var så bange for negativt resultat 

Anmeld

11. februar 2013

Anonym trådstarter

E. B. skriver:

Har ofte tænkt dette samme. Må være ekstremt dyrt i længden også  Jeg testede kun når jeg var lover tid. Turde ikke - var så bange for negativt resultat 

Ja, det må være ekstremt dyrt..

Anmeld

11. februar 2013

Krussedulle

Anonym skriver:

Jeg er bare stadig af den opfattelse, at ens tanker der konstant kredser om baby og graviditet, kan gøre noget negativt. Lige så vel som ens tanker kan udskyde mens!

Jeg tager hatten af for de der tester et par dage før tid, for jeg kunne ikke selv gøre det..

Ja, på den måde spiller psyken helt sikkert ind
Ligesom stress..

Men du skrev at chancen for at blive gravid bliver forringet, hvis man tester før tid
Og det gør den nu ikke

Anmeld

11. februar 2013

Anonym trådstarter

Ja, på den måde spiller psyken helt sikkert ind
Ligesom stress..

Men du skrev at chancen for at blive gravid bliver forringet, hvis man tester før tid
Og det gør den nu ikke

Aaah, det gør jeg nu ikke. Husk at læs det hele.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.