At teste langt før det er muligt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.435 visninger
39 svar
21 synes godt om
11. februar 2013

Anonym trådstarter

Inspireret af en anden tråd, jeg lige så, så undre det mig virkelig meget, hvorfor der er nogle der tester så tidligt som de gør?!
Man bliver jo ikke hurtigere gravid af at teste allerede 6 dage efter ÆL.

Tværtimod tænker jeg at det kan forringe chancerne en smule for graviditet, i og med at personen må tænke på baby og graviditet konstant!?

Jeg er helt klar over at folk de ønsker en positiv test, og jeg sidder selv i en situation, hvor jeg virkelig ønsker mig det også, og vi kæmper også for det må man sige - men jeg tester ALDRIG før tid, i frygt for at få et svar jeg ikke kan regne med.

Er jeg helt forkert på den? Eller forstår I godt dem der går fuldstæning test-amok så tidligt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2013

FogL

Anonym skriver:

Inspireret af en anden tråd, jeg lige så, så undre det mig virkelig meget, hvorfor der er nogle der tester så tidligt som de gør?!

Tværtimod tænker jeg at det kan forringe chancerne en smule for graviditet, i og med at personen må tænke på baby og graviditet konstant!?

Jeg er helt klar over at folk de ønsker en positiv test, og jeg sidder selv i en situation, hvor jeg virkelig ønsker mig det også, og vi kæmper også for det må man sige - men jeg tester ALDRIG før tid, i frygt for at få et svar jeg ikke kan regne med.

Er jeg helt forkert på den? Eller forstår I godt dem der går fuldstæning test-amok så tidligt?

Jeg er enig med dig! Kan dog godt teste en dag før forventet mens, men så er der som regel heller intet

Anmeld

11. februar 2013

FogL

Anonym skriver:

Jeg er enig med dig! Kan dog godt teste en dag før forventet mens, men så er der som regel heller intet

Anmeld

11. februar 2013

Karina84

Jeg kan godt følge dig, og jeg forstår det heller ikke helt. De gange jeg har testet positiv, har jeg ventet til jeg var helt sikker på at NU burde min mens ha været her, og chancen er der faktisk. Mest i frygt for at blive skuffet over et negativt resultat og så stadig gå med forhåbninger, for måske enten at den kommer eller man tester negativt omkring den reelle test-dag.

Men folk må jo gøre som de har lyst til, og det er jo rigtig svært at vente når man virkelig ikke tænker på andet...

Anmeld

11. februar 2013

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Tankerne har ingen indflydelse,på om man bliver gravid eller ej.

Jeg undre mig så mere over,at i gider bruge jeres tid,på at spekulere over,hvornår andre tester. 

Men fakta er at der findes kvinder der kan teste positiv 6-8 dage efter ÆL,og man bliver nu en gang,hverken mere eller mindre gravid af af teste,eller lade være,så kan man lige så godt gøre det,hvis man har lyst. 

Anmeld

11. februar 2013

tarkoflen

Jeg kan heller ikke helt forstå det, men jeg antager, at det er uvidenhed der gør, at man tester så tidligt? Altså at man tænker, at lige efter æl, bliver ægget jo befrugtet og så må man begynde at producere hcg.... Jeg ved det ikke, det var bare et bud

Nu har vi kun været i behandling, så vi har ikke gjort meget i det med at teste, jeg har kun testet inden vi kom i behandling og vidste godt, at jeg ikke var gravid, skulle bare være 100% fordi jeg skulle i byen eller noget.

I behandling har jeg slet ikke testet, men ventet på bp, fordi jeg ikke kunne holde ud at skulle blive skuffet flere gange end højest nødvendigt!

Anmeld

11. februar 2013

Karina84

Mor_til_2_unger skriver:

Jeg undre mig så mere over,at i gider bruge jeres tid,på at spekulere over,hvornår andre tester. 

Men fakta er at der findes kvinder der kan teste positiv 6-8 dage efter ÆL,og man bliver nu en gang,hverken mere eller mindre gravid af af teste,eller lade være,så kan man lige så godt gøre det,hvis man har lyst. 

Det kan godt være at der ikke er en dokumenteret virkning på om det hjælper at la være med at tænke på det eller ej, men hold op hvor findes der mange eksempler på det modsatte.

Mig selv incl. Den måned hvor tanker var aller længst væk fra PB blev jeg gravid med storebror og lidt det samme her 2.gang, havde slet ikke turde håbe på at det ville ske så hurtigt

Anmeld

11. februar 2013

Anonym trådstarter

Freyjasmor skriver:

En og to dage før forventet mens kan jeg også sagtens følge - det er jo ikke fordi jeg synes det er forkert at teste før tid. Jeg synes bare det er helt urealistisk så tidligt nogle vælger at teste.

Anmeld

11. februar 2013

Anonym trådstarter

Karina84 skriver:

Jeg kan godt følge dig, og jeg forstår det heller ikke helt. De gange jeg har testet positiv, har jeg ventet til jeg var helt sikker på at NU burde min mens ha været her, og chancen er der faktisk. Mest i frygt for at blive skuffet over et negativt resultat og så stadig gå med forhåbninger, for måske enten at den kommer eller man tester negativt omkring den reelle test-dag.

Men folk må jo gøre som de har lyst til, og det er jo rigtig svært at vente når man virkelig ikke tænker på andet...

Selvfølgelig må folk gøre som de vil Jeg forstår bare ikke at folk ikke er realistiske omkring det..

Anmeld

11. februar 2013

Anonym trådstarter

Mor_til_2_unger skriver:

Det er muligt, men jeg er nu af den opfattelse at det kan udskyde en graviditet lige så vel som det kan udskyde mens, hvis man konstant tænker over det!

Og selvfølgelig må folk teste når de vil, jeg har jo ikke skrevet nogen steder at de ikke må! Det kan jeg og ingen andre bestemme. Jeg kan bare blive en smule træt af de indlæg hvor folk himler op om at det heller ikke lykkedes denne gang, eller er der mon en chance endnu og så videre.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.