Lange dage i pasning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. februar 2013

cn

tarkoflen skriver:

Jeg er faktisk ret overrasket over, hvor mange der skriver, at deres børn er i institution, i min optik, ret kort tid om dagen, hvordan filan får l lige det til at fungere, hvis der er to udearbejdende forældre?

Rigtig fedt for dem, der har råd til at gå ned i tid, eller har bedsteforældre der kan hente, men det er langt fra alle der har den mulighed, og det gør altså ikke en til en dårlig forældre! Det skal du huske!

Jeg har arbejdet i en integreret institution, og der var en enkelt dreng, der blev afleveret som den første, far stod for det meste i døren, når man mødte og han blev hentet som den sidste! Det var et børnehavebarn, og han var helt umulig! Men det skal så lige siges, at hans mor var pædagog og vi så hende tit hjemme kl. 12 og eftersom de boede næsten lige overfor institutionen, kunne den stakkels dreng se, at mor var hjemme... Så måske også derfor han reagerede så voldsomt! Da forældrene fik besked på, at han skulle have nogle kortere dage, så blev han en meget gladere dreng! Men her snakker vi om et barn der var i institution fra 6.30-16.30/17 hver dag!

Der var også andre børn der var der længe, og de reagerede ikke på det!

Jeg ville vælge DP, men det vil jeg under alle omstændigheder, hvis jeg kan komme afsted med det... Men sådan er jeg, du er nødt til at kigge på dit barn og se, om han vil trives bedst med få omsorgspersoner eller med mange børn

Hos os har vi valgt at gemme noget af barslen, så jeg holder en ugentlig barselsdag.. Altså gået ned i tid mod at starte før på arbejde. Derudover arbejder jeg altid nogle timer hjemme om aftenen. Det betyder, at vores to børn er under 20 timer i institution om ugen. 

Det koster selvfølgelig lidt på bundlinjen, men så sparer vi på andre ting.

Man skal gøre det, der virker for ens egen familie og så lade være med at tænke så meget på, hvad andre mener..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. februar 2013

L&V

Carina:-) skriver:

Men kan I så helt undgå at f.eks sætte vasketøj over 5 min i luk?

For det gør de jo her,og det synes jeg nu er ok-

Jeg rydder jo også op imens jeg har mine børn-

Og når jeg henter lånebarn sent,så går han jo rundt med pædagogen og sætter legetøj på plads.

Min pointe i forrige indlæg var bare,at jeg ikke har set 2 pædagoger sidder og underholde 1 barn imens de bare ventede på det skulle blive hentet.

Her er det 1 pædagog der samtidig bruger tiden på praktiske ting,og gik udfra at det var helt normalt.

Og igen så ser jeg ikke noget forkert i det ,tværtimod synes jeg det giver meget god mening at der da ikke skal tulle 2 voksen rundt  med et enkelt barn -slet ikke i de her sparetider.

Det bliver gjord til middag mens børnene er ude ved de resterende pædagoger af en ekstern ansat..

Og i og med at vi er to til luk kan den ene lave en aktivitet med barnet indtil vi lukker da det jo er derfor vi er der mens den anden lige kan ordne oprydning af legetøj osv, så går tiden ikke fra barnet og jeg syntes ikke man kan være bekendt at rande rundt os små lukke mens der stadig er børn, det vil gi dem en fornemmelse af at de bliver hentet sidst og sent og at det måske ikke er så sjovt som nemt kan undgåes ved at man er ved barnet og laver noget sjovt. Vi er der for dem sparetider eller ej

Anmeld

8. februar 2013

Loa

Carina:-) skriver:

Nu går jeg så hverken og krydre røv,eller arbejder fra 10-14

Jeg er selvstændig med 50+ om ugen ,så drop din forargelse.

Jeg arbejder ,når du holder fri og tit til langt ud på natten -netop fordi jeg ikke vil have MIT barn skal vokse op med andre end mig og faren som primær omsorgsperson.

Hvad du gør ,er vel op til dig?

At du så automatisk går udfra at jeg stempler dig som en dårlig mor,handler vel mere om din egne følelser?

Man er jo tilbøjelig til at gå udfra at alle andre mener meget mere end de reelt gør.

Men det er jo noget pis at skrive at børnene vokser op med en pædagog som deres primære voksen.

Hvis folk ikke har mulighed for at gøre som dig og åbenbart arbejde 50 timer om natten og se dit barn om dagen og åbenbart først sove når du bliver gammel.

Anmeld

8. februar 2013

tarkoflen

cn skriver:

Hos os har vi valgt at gemme noget af barslen, så jeg holder en ugentlig barselsdag.. Altså gået ned i tid mod at starte før på arbejde. Derudover arbejder jeg altid nogle timer hjemme om aftenen. Det betyder, at vores to børn er under 20 timer i institution om ugen. 

Det koster selvfølgelig lidt på bundlinjen, men så sparer vi på andre ting.

Man skal gøre det, der virker for ens egen familie og så lade være med at tænke så meget på, hvad andre mener..

Det er da super fedt, at det kan lade sig gøre, at gå ned i tid og arbejde hjemme, det er jo desværre langt fra alle der har den mulighed, men hvor må det være fedt! Sådan et job gider jeg godt have, når jeg skal på job igen

Men du har helt ret, man skal gøre, hvad der passer ind i den familie man er

Anmeld

8. februar 2013

cn

tarkoflen skriver:

Det er da super fedt, at det kan lade sig gøre, at gå ned i tid og arbejde hjemme, det er jo desværre langt fra alle der har den mulighed, men hvor må det være fedt! Sådan et job gider jeg godt have, når jeg skal på job igen

Men du har helt ret, man skal gøre, hvad der passer ind i den familie man er

Ja, er også super glad for det.. Men det kræver jo, at ens arbejdsgiver vil være med til en aftale? Heldigvis er min det. De vil hellere have mig tidligere tilbage og så på nedsat tid. Det gør bare at hverdagen ikke bliver stresset.. 

Men jeg starter jo så også når baby er 26 uger. Så det er jo den pris jeg må betale - men kan så køre med en barselsdag i over 2 år.. Og en ugentlig feriedag det første halve år.. Det passer mig rigtig godt.. Jeg er ikke så god til at gå hjemme i for lang tid. Så for os er det fantastisk med de muligheder der er for selv at tilrettelægge sin barsel.. 

Anmeld

8. februar 2013

tarkoflen

cn skriver:

Ja, er også super glad for det.. Men det kræver jo, at ens arbejdsgiver vil være med til en aftale? Heldigvis er min det. De vil hellere have mig tidligere tilbage og så på nedsat tid. Det gør bare at hverdagen ikke bliver stresset.. 

Men jeg starter jo så også når baby er 26 uger. Så det er jo den pris jeg må betale - men kan så køre med en barselsdag i over 2 år.. Og en ugentlig feriedag det første halve år.. Det passer mig rigtig godt.. Jeg er ikke så god til at gå hjemme i for lang tid. Så for os er det fantastisk med de muligheder der er for selv at tilrettelægge sin barsel.. 

Det er da super fedt for dig! Ja det er da tidligt dit barn skal i institution, men det er jo det, der er bedst for jer

Min tidligere arbejdsgiver ventede hellere et år, frem for at få folk tilbage på deltid, men kan nu heller ikke, se hvordan det skulle kunne hænge sammen i nogen af de stillinger, der var derude... Og sådan er det jo i mange virksomheder...

Jeg glæder mig til at gå på barsel, og håber så at finde et fedt job, der kan forenes med et godt familieliv, når jeg skal tilbage

Anmeld

8. februar 2013

Carina:-)

Loa skriver:

Men det er jo noget pis at skrive at børnene vokser op med en pædagog som deres primære voksen.

Hvis folk ikke har mulighed for at gøre som dig og åbenbart arbejde 50 timer om natten og se dit barn om dagen og åbenbart først sove når du bliver gammel.

men det er jo sådan det er hvis ens barn er det første der kommer og det sidste der bliver hentet.

Så snakker vi 10 timer om dagen,så skal der soves omkring 12 timer om natten.

Så det er jo pædagogen der er primær omsorgsperson for barnet -fordi det er den barnet ser mest.

Og jeg har min yngste hjemme,han sover 3 timer tilmiddag -der arbejder jeg.

Så kommer far hjem,og overtager børn ,så arbejder jeg igen et par timer.

Og igen fra kl 20 når børn sover.

Og det har jeg det fint med,også selv om det betyder mindre mig tid og mindre søvn-men igen så ville hverken jeg eller mine børn trives med at jeg ikke så dem.

Og så forstår jeg ikke lige dit behov for at skrive så nedladende?

Hvis du trives med din måde at gøre tingene på,forstår jeg ikke hvorfor du bliver så provokeret af at jeg svarer på et indlæg.

Det er vel debat?

Det er vel ok at man kommer med den besvarelse man har lyst til uden at skulle forvente et ramaskrig?

Du skriver om dårlig mor osv-hvor har jeg skrevet det henne?

Synes det er ærgeligt at det efterhånden er blevet sådan at hvis man ikke lige følger strømmen ,så får man det afvide med det samme-og så kan man jo altid læse en helvedes masse imellem linierne hvis der ikke er dramatik nok i det der står....

Anmeld

8. februar 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

vil også sige at det afhænger meget af barnet...

Der er nogle nede i sønnens vuggestue der helt klart burde hentes tidligere da de bare sidder og kigger ved døren og er triste når jeg henter sønnen.

Mens der er andre der stadig løber rundt og er glade og har det sjovt selvom de er mødt før sønnen som afleveres ved en 9-tiden...

Vores søn er vi begyndt at holde hjemme hver fredag da de lange dage er ok men det var for mange dage i træk for ham med 5... så han er i VS fra kl. 8.30/9-15.30/16.15 mandag til torsdag medmindre der er læge/hospitalsbesøg i løbet af ugen som han skal til...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.