Lange dage i pasning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.472 visninger
37 svar
14 synes godt om
8. februar 2013

Anonym trådstarter

Er dagpleje eller vuggestue bedst ved lange pasnings dage?

Forbliver børnene på den samme stue ved sent afhentning?

Er det hård/trist for barnet at være den sidste som hentes?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. februar 2013

Anonym trådstarter

At være den første der møder op i børnehaven og sidste der blive hentet?

Anmeld

8. februar 2013

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

At være den første der møder op i børnehaven og sidste der blive hentet?

Barnet vil ikke med hjem....

Hvorfor???

Anmeld

8. februar 2013

FruK

Anonym skriver:

Det kommer nok meget an på det enkelte barn og på vuggestuen. Min søn gik i vuggestue fra 7.30 til 16/16.30 hver dag fra han var 10 mdr. Jeg har ofte haft dårlig samvittighed, men det så ikke ud til at påvirke ham. Han var dog også en robust dreng, som godt kunne lide vuggestuen. 

Der var som regel forskellige voksne om morgenen og om eftermiddagen, men alle nogen han kendte, og på deres egen stue. 

Anmeld

8. februar 2013

LBK

Anonym skriver:

Når jeg ikke er på barsel har min datter meget lange dage i dagpleje. 

Hun bliver afleveret 6.45 og hentet kl 16.00. Hun STOR trives i dagplejen og vil ikke med hjem fordi hun gerne vil lege mere. Men hun er den første der kommer og den sidste der bliver hentet..

Tror det er meget individuelt fra barn til barn...

Anmeld

8. februar 2013

isabellasmor

Anonym skriver:

Jeg synes personligt det er lidt synd for barnet, hvis det er der fra morgen til aften. Men kan det ikke være anderledes pga job osv, så er der jo ikke så meget at gøre.

Den vuggestue jeg har arbejdet i der var de lidt på de 2 forskellige stuer + allerummet. Ja og så udenfor .

Personligt ville jeg vælge dagpleje, det tiltaler mig mest. Men det er jo op til den enkelte. 

Anmeld

8. februar 2013

MinNoah

Har i ikke mulighed for en ugentlig bedsteforældre hente-dag ? Men man kan sige så længe barnet stadig sover til middag føles dagen ikke helt så lang... Når det starter i børnehave og ikke sover længere, så synes jeg også det er synd med så lange dage Måske en af jer har mulighed for at gå ned i tid?

Anmeld

8. februar 2013

Tvillingemor80

Mine piger ville ikke trives med så lange dage.. Her bliver de afleveret ca. 8-8.30 og hentet kl 15..

Jeg har været i en vuggestue ½ år og der er meget forskelligt hvordan børn takler det med de lange dage.. Det afhænger også af hvor meget de sover..

Anmeld

8. februar 2013

ZamanogDania

Jeg synes det er fint at barnet bliver afleveret den først og hente den sidste. Men kun hvis der er gode grund til det, f.eks. skole,arbejde eller noget andet. Jeg personligt aflevere min datter når jeg skal i skole og henter lidt efter jeg har fri. Der er nogle dage hvor jeg har fri kl 11:30, der går jeg ud og handle og laver alt hvad der ordnes så bliver hun hentet. Men hun er aldrig den sidste når jeg henter. Og heller ikke den første når hun bliver afleveret.
Jeg ville vælge dagpleje til en hver tid.

Anmeld

8. februar 2013

Tulle28

Anonym skriver:

Jeg har kun erfaring med vuggestue og der samles de sidste børn på een stue. For at være helt ærlig, så har jeg flere gange oplevet at de sidste børn (hvis der er 2 -3 tilbage når jeg henter) står og kigger længselsfuldt efter deres mor/far og mit hjerte brister lidt hver gang. Men sådan er livet jo altså. Men er glad for at jeg som oftest kan hente tidligt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.