Lange dage i pasning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. februar 2013

baby012

Min datter ville slet ikke kunne klare så lange dage  

hun er i vuggestue, fra 8-14 højest 15 .. 

Hvad med bedste forældre? Kan i ikke få dem til at hente et par gange ?? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. februar 2013

Moma

Du er nødt til at se DIT barnet, om det er noget det barn vil trives med/trives med.

På et tidspunkt bliver børnene bevidste om, at de ALTID bliver hentet til sidst.

Men hvis det er et behov, I har pga. arbejde/studier, så er man nødt til at tage den dårlige-samvittigheds-hat af og sige til sig selv, at det er sådan det er nødt til at være for jer.

Men bliver ens barn hentet som den sidste en gang i mellem, er det ikke nødvendigvis dårligt, for den sidste bliver måske også "forkælet" lidt, fordi der er et par voksne og kun et barn.

Anmeld

8. februar 2013

Carina:-)

Personligt synes jeg det er trist,at nogen børn vokser op med en pædagog/dpmor som primær omsorgsperson.

Jeg har svært ved at se logikken i at betale andre for at være sammen med ens barn-

Mine går også i inst fra 3 års alderen,fordi jeg synes det er vigtigt at lege med andre børn.

Men jeg ville aldrig kunne trives med at mit barn havde mere tid med en anden voksen end mig,og har derfor også indrettet mit arbejdsliv efter at jeg i ganske få år har børn der har brug for mig.

Mhs til at være den sidste....

Jeg har et familiemedlem der er leder i en vuggestue,og hun fortalte på et tidspunkt at når hun lukker,så er der en lille pige som altid bliver hentet som den sidste og vel og mærke er der alene med lukkepersonen i en time.

Hun reagerer med stress og uro ,og slapper først ordentlig af når forælderen står i døren.

Så hvis dit barn er det allersidste barn,og er det i længere tid-så ville jeg finde en løsning med en ung pige/bedsteforældre eller andet der kunne hente.

Men er dit barn fuldstændig uberørt af at være den sidste,...ja så kan du jo i bund og grund være "ligeglad" for så trives det jo.

Men igen så ville det for mig aldrig kunne gå,da hverken jeg eller mine børn ville kunne trives med det.

Anmeld

8. februar 2013

Carina:-)

Moma skriver:

Du er nødt til at se DIT barnet, om det er noget det barn vil trives med/trives med.

På et tidspunkt bliver børnene bevidste om, at de ALTID bliver hentet til sidst.

Men hvis det er et behov, I har pga. arbejde/studier, så er man nødt til at tage den dårlige-samvittigheds-hat af og sige til sig selv, at det er sådan det er nødt til at være for jer.

Men bliver ens barn hentet som den sidste en gang i mellem, er det ikke nødvendigvis dårligt, for den sidste bliver måske også "forkælet" lidt, fordi der er et par voksne og kun et barn.

I de tider her ,ville det være meget usædvanligt hvis der er 2 voksen og 1 barn.

Desuden så skal lukkepersonalet-rydde op og sætte vasketøj over samt generelt lukke ned.

De skal jo også ud af døren til lukketid

Anmeld

8. februar 2013

Mettefpigen

Her får bassen også lange dage når jeg begynder at læse.... Har ikk bil så det blir med offentlig transport ....

Anmeld

8. februar 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Er dagpleje eller vuggestue bedst ved lange pasnings dage?

Forbliver børnene på den samme stue ved sent afhentning?

Er det hård/trist for barnet at være den sidste som hentes?

Jeg kan ikke udtale mig om hvorvidt dit barn bliver trist, da det er individuelt. Det er da ikke ideelt, men er sikker på du ikke har andre muligheder. Jeg ville helt klart foretrække vuggestue, da stuerne sidst på eftermiddagen slår sig sammen. Så er man ikke det eneste barn tilbage, da der er større sandsynlighed for at der er flere forældre som står i den samme situation. 

Anmeld

8. februar 2013

Lone Jakobsen

jeg synes det er svært at sige, for det afhænger af hvordan dit barn har det.

personligt prøver jeg på at mit barn ikke er den sidste. men der er bare dage hvor det ikke lykkedes. jeg er så super heldig at min store datter gerne henter og bringer... og det giver min søn nogle dejligt korte dage.

Anmeld

8. februar 2013

Moma

Carina:-) skriver:

I de tider her ,ville det være meget usædvanligt hvis der er 2 voksen og 1 barn.

Desuden så skal lukkepersonalet-rydde op og sætte vasketøj over samt generelt lukke ned.

De skal jo også ud af døren til lukketid

Jeg kender ikke til vuggestue.

Men i min søns bhv, er der 2 voksne til i hvert fald 30 min før lukketid. Om den ene går 15 min før den anden, hvis der kun er ét barn, ved jeg ikke.

Anmeld

8. februar 2013

Clisolka

Det kommer meget an på dit barn, børn er jo forskellige 

Her har Isabella nogle lange dage, og sådan må det desværre blive, da det hele skal gå op i en højere enhed med jobs + jeg har 2 timers transport til arbejdet hver vej, så det er sjældent jeg afleverer og henter, foruden 1-2 gange om ugen hvor jeg har hjemmearbejde (hvis det kan passe med arbejdet) 

Hun bliver afleveret 6.30-7 og hentet igen ved 15-tiden. Hun er aldrig den første og aldrig den sidste, men hun vil heller ikke med hjem  Her går hun i en integreret vuggestue, så om eftermiddagen bliver de alle samlet i børnehaven 

Anmeld

8. februar 2013

tarkoflen

Jeg er faktisk ret overrasket over, hvor mange der skriver, at deres børn er i institution, i min optik, ret kort tid om dagen, hvordan filan får l lige det til at fungere, hvis der er to udearbejdende forældre?

Rigtig fedt for dem, der har råd til at gå ned i tid, eller har bedsteforældre der kan hente, men det er langt fra alle der har den mulighed, og det gør altså ikke en til en dårlig forældre! Det skal du huske!

Jeg har arbejdet i en integreret institution, og der var en enkelt dreng, der blev afleveret som den første, far stod for det meste i døren, når man mødte og han blev hentet som den sidste! Det var et børnehavebarn, og han var helt umulig! Men det skal så lige siges, at hans mor var pædagog og vi så hende tit hjemme kl. 12 og eftersom de boede næsten lige overfor institutionen, kunne den stakkels dreng se, at mor var hjemme... Så måske også derfor han reagerede så voldsomt! Da forældrene fik besked på, at han skulle have nogle kortere dage, så blev han en meget gladere dreng! Men her snakker vi om et barn der var i institution fra 6.30-16.30/17 hver dag!

Der var også andre børn der var der længe, og de reagerede ikke på det!

Jeg ville vælge DP, men det vil jeg under alle omstændigheder, hvis jeg kan komme afsted med det... Men sådan er jeg, du er nødt til at kigge på dit barn og se, om han vil trives bedst med få omsorgspersoner eller med mange børn

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.